Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

kupa złomu czyli FiatPunto 1.1 - Instalacja elektryczna niszczy pompki paliwa

24 Oct 2013 07:44 11943 47
e-mierniki
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • e-mierniki
  • #2
    Skubik
    Level 15  
    Czy pompa paliwa pada podczas jazdy? Czy jak dojedzie się zgasi silnik i potem już nie da się już go uruchomić, bo pompa padła?
    Jeśli druga opcja spróbował bym dać diodę równolegle do zasilania skierowana zaporowa, tak jak to się robi w cewce przekaźnika. Może przy odłączeniu styków przekaźnika tworzy się przepięcie na cewce pompy.
    Kolejna sprawa czy filtr paliwa był wymieniany i przewody paliwowe są drożne?
  • e-mierniki
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    Skubik
    Level 15  
    Spróbuj zamontować tą diodę gaszącą, podłączając ją przy samej pompie. Mierniki z reguły takich pików nie wychwycą, a układy wewnętrzne miernika powinny być na takie piki odporne.
    Sprawdź jeszcze miernikiem czy cewka pompy nie jest przebita, tzn jaką oporność ma.
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Przecież pompka to zwykły, komutatorowy silnik elektryczny, żadne przepięcia czy skoki napięcia mu niestraszne. Pompa pada z 2 przyczyn: jak się jeździ na gazie z minimalną ilością paliwa w baku, na zakrętach chodzi na sucho. Druga przyczyna to chrzczone paliwo, pompa się zwyczajnie zaciera
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    bravek999
    Level 9  
    Jeśli masz wszystko drożne wlej mu paliwa za 50 zeta paliwem jest chłodzona pompa jeśli jest mało paliwa pompa się przetapia w jedną kluchę :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    A i sprawd czy pompa jest w najniższym punkcie bo może być zle osadzona. Filterkiem do dna baku.
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Miałem podobny przypadek w amerykańcu , źle osadzona pompka , za wysoko i mała ilość paliwa.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Witek76
    Level 24  
    Ale co? Wymieniłeś 10 pompek, i żadnej nie zrobiłeś sekcji zwłok? Nie działa tzn. co? Przerwa w obwodzie? Pobiera jakiś prąd? Mechanicznie zatarta, przegrzana?
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    w pompki poszło już 340zł i zaraz będzie kolejne 40!

    Zdaje się, że tu jest problem ;)
    kupa złomu czyli FiatPunto 1.1 - Instalacja elektryczna niszczy pompki paliwa
  • #12
    heretapawel
    Level 23  
    Coś tu nie gra,jedna nowa pompka to koszt około 100pln x 4 sztuki=400pln,a gdzie jeszcze 6sztuk używanych.Chyba kolega piszący posta robi nas w balona.
  • #13
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Sprawa jest prosta , albo pompki g.... warte bo za 40zł nic nie kupi nawet na złomie.
    Po drugie brokat w baku może się czaić na dnie po pierwszej pompce.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    bravek999
    Level 9  
    Pisałeś ze miałeś podpięty miernik do pompki podczas jazdy? czyli 12v na benzynie a 0v na lpg zgadza się?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    ladamaniac
    Level 39  
    Wiele pisania i brak istotnych szczegółów, dostępnych bez sekcji chirurgicznej. Pompki padają na przerwę czy na zwarcie? Czy widać ślady nadtopienia na górnym plastiku w okolicach szczotek? Plus na obu zaciskach pompki będzie jak przekaźnik tnie masę.
  • #18
    Witek76
    Level 24  
    Dla tego dziwi mnie radosne wymienianie części, bez wyciągania wniosków...
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    bravek999
    Level 9  
    Sprawdzałeś zasilanie rozumiem na jeszcze działającej pompie i odpalonym aucie a czy robiłeś pomiary już na niby uszkodzonej? Wyciągnij pompe i sprawdz ja na krótko pamiętając gdzie -/+ pomiary robi się przy samej wtyczce do pompki.
  • #21
    User removed account
    User removed account  
  • #22
    Paweł Goceł
    Level 10  
    witam, sprawdź czy centralka nie zmienia polaryzacji napięcia na pompce przy przełączaniu benzyna gaz. Przy tak podłączonym mierniku ze plus z pompki a masa z klemy to w razie zmiany polaryzacji miernik pokaże 0.
  • #23
    Witek76
    Level 24  
    No dobrze, ale kiedy napiszesz czy pompka jest zblokowana mechanicznie, czy ma przerwę w obwodzie silnika. To że nie działa jest oczywiste. Piszesz bardzo niekonkretnie, mierzysz ale do końca nie wiadomo co i gdzie...
    Pomiń ten przekaźnik z LPG - wróć do stanu oryginalnego.
  • #24
    User removed account
    User removed account  
  • #25
    Witek76
    Level 24  
    Przekaźnik do (odłączania pompki na LPG) zrób nowy:
    - cewka podłączona równolegle z elektrozaworem gazu
    - sty szeregowo z przewodem plusowym do pompy(bliżej jest w deski rozdzielczej), albo minusowym (który idzie do wyłącznika bezwładnościowego obok fotela) - elektrycznie nie ma znaczenia. Czyli doprowadź instalacje do oryginału i dołóż swój przekaźnik.
    Upewnij się że pompka ma właściwie podłączony plus i minus, czy nie są zamienione przewody.
  • #27
    Witek76
    Level 24  
    Autor twierdzi, że nie stopione tylko starte.
    andrzej20001 wrote:
    Za 40 dychy nie ma opcji dobrej pompy.

    Tu się zgadzam.
  • #28
    andrzej20001
    Level 43  
    Miałem przypadek że życzliwi Domestosa wrzucili w kostkach do baku,kostki utkwiły we przewodzie wlewu,zbiorniku i zacierało pompy ale to w dieslu.Ale raczej CCC czyli cena czyni cuda
  • #29
    User removed account
    User removed account  
  • #30
    User removed account
    Level 1