Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento - Różne rozmiary opon zimowych

24 Oct 2013 10:19 5073 12
  • Level 18  
    Cześć. Mam Seicento i dostałem przy kupnie 4 zimówki 145/70 r13 ale okazało się że jedna jest uszkodzona więc kupiłem dwie używane Fuldy w bardzo dobrym stanie ale 145/80. Myślałem że będą pasować ale popatrzyłem w domu i się okazało ze nie bardzo bo różnica wielkości jest dość duża. Czy mogę taki zestaw założyć na koła? Mam też drugi komplet od Saxo i tam są dwie 145/80 i dwie 155/70. Gdyby dał te większe do seja a do Saxo 4x145/80 to chyba by się zgadzało? Jak to poprzekładać Waszym zdaniem?
  • Level 8  
    Cześć 4 x 80 zostaw w saxo a 4 x 70 sejku i pozamiatane :)
  • Level 16  
    Tak jak kolega pisze, jestem podobnego zdania:)
  • Moderator of Cars
    Przecież on pisze o oponach a nie o felgach... co za problem przełożyć.

    Poprzekładałbym tak jak proponujesz, przy czym szersze dałbym na tył.
  • Level 16  
    Ale kolega ma szerokość taka sama tzn 145 tylko kwestia wysokości, 80 będą ciut wyższe więc jak na jedną os da 70 a na drugą 80 to będzie nie równo stał przód względem tyłu. Więc rozsądnie jest aby na każde auto dał taki sam rozmiar.
  • Moderator of Cars
    Ma:
    4x 145/80R13
    2x 145/70R13
    2x 155/70R13

    145 to jest długość przekroju poprzecznego (w przybliżeniu 2x wysokość + szerokość), zaś 80 to wysokość profilu (stosunek wysokości do szerokości). Więc opony 145/80 i 145/70 nie mają takiej samej szerokości.
  • Level 18  
    No akurat na wielu stronach podają że pierwszy parametr to po prostu szerokość opony w mm a to może da się wyliczyć z zależności do pozostałych wymiarów.

    Pragnę przypomnieć że posiadam takie opony:
    4x145/80
    2x145/70
    2x155/70 a nie 155/80 (wtedy to wogóle bo była kicha)

    Jeśli nie będzie niespodzianek typu inne niepasujące felgi to prawdopodobnie zrobię jak jest napisane z początku, 4x145/80 do Saxo a reszta do Sejo.

    Srednice opon:
    145/80 562,2mm
    145/70 533,2mm
    155/70 547,2mm
    Różnica między największą i najmniejszą wynosi więc około 3 cm co niby nie jest dużo ale jednak z jakiegoś powodu nie wolno tak jeździć, dlatego trzeba pokombinować.
  • Level 16  
    Przepraszam moja wina nie doczytałem się iż dwie są 155:) zrozumiałem, że ma 4x 145/80R13 i 4x 145/70R13. Stąd mój wywód.
  • Level 30  
    tzok wrote:
    145 to jest długość przekroju poprzecznego (w przybliżeniu 2x wysokość + szerokość), zaś 80 to wysokość profilu (stosunek wysokości do szerokości). Więc opony 145/80 i 145/70 nie mają takiej samej szerokości.

    A to ciekawe

    145 - szerokość opony w [mm]
    80 - procentowa wartość wyrażająca wysokość boku opony do jej szerokości.
    czyli wysokość = 80% * 145mm = 116mm
  • Level 16  
    Ja tej wiosny się pomyliłem i w firmowym VW T2 założyłem opony o tym samym profilu i rozmiarze felgi lecz była inna wysokość tak, ze na tył auta poszły opony o niższej wysokości i bardzo źle to wyglądało, tył wyraźnie był niższy. Ja bym Ci radził abyś dokupił sobie dwie opony abyś na aucie miał identyczne. Słuchaj trzynastki używane z ładnym bieżnikiem to 60-70zł tak stawiam mniej wiecej...więc dokup sobie może bo tak to wyjdzie, że będzie źle auto wyglądało na nich. Jeśli upierasz się przy tych to jestem takiego samego zdania jak "tzok" tzn 155 na tył.
  • Level 18  
    Nie obchodzi mnie jak auto będzie wyglądało tylko jak będzie jeździło. A używki kupiłem właśnie za 70 więc to się zgadza ale jak nie muszę to nie chcę dokładać do kolejnych bo będę miał dwie za dużo
  • Level 30  
    Z lepszym bieżnikiem daj na tył. A różnica średnic kół jest istotna przy ABS - a Seicento tego nie ma.
  • Level 18  
    Saxo chyba też nie ma. Czytałem że duża różnica średnic prowadzi do niestabilności samochodu, dziwnych zachowań, utracie przyczepności, wydłużonej drodze hamowania itp. Jeśli w rzeczywistości jest to prawie nieodczuwalne to w zasadzie mogę założyć jak mi się podoba.
    Lepszy bieżnik na tył, myślę podobnie ale też w wielu miejscach piszą ze to bujda, to przód napędza, skręca i hamuje a nie tył. Za to z tyłu przeważnie zawieszenie w gorszym stanie...