Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu

24 Paź 2013 13:18 19269 44
  • Poziom 7  
    Dzień dobry,
    2 miesiące temu kupiłem 307cc z 2005r. przed liftem z silnikiem benzynowym 1.6. Po kupnie oddałem auto do serwisu (nie ASO) do wymiany min. paska osprzętu, wymiany rozrządu, olejów filtrów itp.

    Po przejechaniu około 1,5 tys. km na autostradzie pasek rozrządu się rozluźnił a następnie zsunął.

    Auto zostało odholowane do najbliższego serwisu Peugeota (też nie ASO) 200km od mojego miejsca zamieszkania. Okazało się, że naprawa silnika nie jest opłacalna, 2 cylinder ma nawet pęknięcia (zdarzenie przy około 140km/h). Serwis stwierdził luz osiowy rolki napinającej pasek oraz jej niewłaściwy montaż. Mechanik przed rozebraniem silnika zrobił zdjęcia mające potwierdzać ww. tezę.

    Ściągnąłem auto do serwisu w którym był robiony rozrząd z żądaniem naprawienia auta jednak mechanicy uchylają się od odpowiedzialności. Wg. nich rolki napinającej nie da się inaczej założyć.

    Nie jestem mechanikiem, nie jestem sam stwierdzić czy rozrząd był założony poprawnie czy nie. Czy mógłby ktoś z Państwa spojrzeć na poniższe zdjęcia i określić czy na ich podstawie można orzec wadliwy montaż napinacza?

    Z góry dziękuje za poświęcony czas.

    Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 35  
    Trudno okreslic kogokolwiek wine na podstawie zdjęc. Na dodatek kiepskiej jakosci. Po pasku widac ze się zsuwał do zewnatrz. Swiadczy to o tym ze któras z rolek mogła byc nie w osi. Dolne koło nie dokrecone. Przyczyna mogła byc wada rolki lub bład mechanika. Prawda jest taka ze kazdy sie myli. ASO tez.
  • Poziom 7  
    Dziękuje za odpowiedź.

    Oczywiście każdy się myli, każdy za swoje błędy powinien odpowiadać i tu jest problem. Rolka jest ok (mam ją) stwierdził to również mechanik który robił rozrząd. Do błędu montażu nie chcę się przyznać, nie ma żadnej teorii na przyczynę awarii (było ich do tej pory kilka, wszystkie jednak wyeliminowano).

    Samochód już 3 dzień stoi u niego i boję się że w tym czasie coś zdążyli pogrzebać. Silnik jest rozebrany, te zdjęcia ukazują stan zaraz po awarii, stąd moje pytanie.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 34  
    Powołaj biegłego rzeczoznawcę i skarż warsztat . Powinni mieć OC.
  • Poziom 43  
    P307cc napisał:
    Rolka jest ok (mam ją) stwierdził to również mechanik który robił rozrząd. Do błędu montażu nie chcę się przyznać, nie ma żadnej teorii na przyczynę awarii (było ich do tej pory kilka, wszystkie jednak wyeliminowano).

    Wymiana silnika
    +nowy rozrząd. ?
    Masz rachunek na wymiane
  • Poziom 7  
    Mam fakturę na wymianę rozrządu, paska osprzętu i całej reszty która została dokonana 2 miesiące temu. Jestem już w trakcie załatwiania 2 silnika. Staram się załatwić również jakiegoś rzeczoznawce co nie jest łatwe - kierownik warsztatu również nim jest.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Witaj, zapoznałem się z twoim problemem. Nie wiem jaka jaka jest wartość gołego silnika takiego jak potrzebujesz - piszę gołego ponieważ osprzęt który nie uległ uszkodzeniu można przełożyć- ale myślę, że pewnie ok 1500. Z uwagi na to, że nie jest to jakaś kwota oderwana od rzeczywistości proponuje ci spróbować załatwić sprawę z serwisem polubownie bez udziału rzeczoznawców, adwokatów itp. Może zaproponuj temu serwisowi, ze ty na swój koszt dostarczysz drugi silnik na wymianę a oni wezmą na siebie koszty przezbrojenia i wymiany tego silnika. Po czym odbierasz samochód i zapominasz o sprawie. I oczywiście o tym serwisie. Wiem, że takie rozwiązanie jest nie do końca satysfakcjonujące ale wg mnie jest dużo lepsze niż rzeczoznawcy, sądy, biegli itp. Weź też pod uwagę, że koszt samych oględzin, opinii technicznej itp może bez problemu przekroczyć wartość silnika. A nie masz przecież żadnej gwarancji, że sprawę wygrasz. Wtedy całkiem możliwe, że ty też bedziesz musiał ponieść koszty lub w nich partycypować.
  • Admin grupy Samochody
    Wg mnie pasek był wadliwy. Spotkałem się z czymś takim już. Po prostu zsuwał się z kół, kolega dobrze radzi, dogadaj się z warsztatem.Silnik na znanym portalu od ok 700zł. Tak że nie ma tragedi. I pasek wyślij na reklamację , producent powinien pokryć wszystkie koszty.
  • Poziom 7  
    W tej chwili koszty ściągnięcia auta z autostrady, mechanika w okolicy miejsca awarii i ściągnięcia auta do miejsca zamieszkania to już ponad 1500zł. A auto wciąż jest zepsute. Jeśli kupię silnik to już będzie to 3000. Nie chcę płacić 3000zł za to że któryś z mechaników miał gorszy dzień.

    Paska jeszcze do tej pory nikt nie obwiniał, zresztą to nie ja go kupowałem tylko serwis. Nie jest tak że do takiej reklamacji i tak będę potrzebował opinii biegłego?
  • Admin grupy Samochody
    Dzisiaj robiłem takiego po zerwaniu paska. Koszt naprawy głowicy 740zł, plus uszczelki, rozrząd , robocizna to ok.2000zł.
    P307cc napisał:
    Nie chcę płacić 3000zł za to że któryś z mechaników miał gorszy dzień.
    Już wydałeś tyle że starczyło by na naprawę.
    P307cc napisał:
    2 cylinder ma nawet pęknięcia
    Ma pęknięcia czy nie? Jak ma to nie od kolizji rozrządu.(Na pewno nie).Kup drugą głowicę za 150 zł, warsztat zamontuje. Dogadajcie się jak ludzie.Wyślij ten pasek do ekspertyzy.
  • Poziom 21  
    Robiłem kiedyś dokładnie taki sam przypadek i z tego co sobie przypominam to chyba występowała jakaś wada fabryczna(ale 100% nie mam pewności bo robiłem to dawno); a jakim stanie jest pompa wody i czy była wymieniana przy rozrządzie.
  • Poziom 7  
    Właśnie na 2000zł oszacował koszt naprawy zakład do którego ściągnałem auto z autostrady. Jednak po sciągnięciu głowicy nie podjęli się naprawy, stwierdzając, że silnik się do niej nie klasyfikuje. To samo stwierdził mechanik o którego auto teraz stoi (ten zakładający rozrząd).

    Przepraszam, nie cylinder tylko tłok.
    Zdjęcie poniżej:

    Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu

    Wiem, że wydałem już dużo ale jak miałem tego uniknąć? Dogadując się z serwisem, czy nie, i tak musiałem sprowadzić auto.

    endriu233, pompa wody nie była wymieniana, wymieniany był pasek wielorowkowy który ją napędza. Pasek ten nie został uszkodzony.
  • Poziom 22  
    żeby tłok był pęknięty w 16 v rzadko spotykane. Może tylko jest rysa na tłoku ? powiedz żeby dobrze sprawdzili
  • Poziom 30  
    Pasek jest cały, tylko się zsunął z kół ?
    Raczej nie jest możliwe żeby pasek się zsunął gdyż obudowa go też trzyma i słychać jak pasek o nią ociera.
    Jaki symbol ma ten pasek i jakiej jest firmy ?
  • Admin grupy Samochody
    P307cc napisał:
    pompa wody nie była wymieniana, wymieniany był pasek wielorowkowy który ją napędza.
    Ciekawe jaki pasek wielorowkowy napędza pompę wody w tym aucie. Coś tu chłopie kręcisz. Pompa jest napędzana paskiem rozrządu.Jakieś 5 stów i żyje znowu :D
  • Poziom 7  
    T5:
    jak już mówiłem, nie jestem mechanikiem, w każdym razie pompa nie była wymieniana, pasek wielorowkowy (ten od osprzętu) tak - myślałem że pompę też napędza. Czy pompe powinno się zmieniać razem z rozrządem? Mogła mieć wpływ na zdarzenie?

    Megawe:
    Pasek się nie zerwał, bok jest postrzępiony, obudowa nosi ślady ocierania, jest podtopiona. Co do marki paska i symbolu będę mógł odpowiedzieć w sobotę. Zrobię może też kilka zdjęć wtedy w lepszej jakości. Takie zdjęcie zrobił mechanik zaraz po odstawieniu auta:

    Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu

    majsster:
    Mechanik użył słowa "ukruszony". W sobote również to sprawdzę.
  • Poziom 30  
    Jedna rolka powinna mieć po bokach prowadzenia żeby pasek nie chodził na boki.
    Na zdjęciach chyba rolka i napinacz nie mają tego prowadzenia.
    Zrób zdjęcie rolki prowadzącej.
  • Admin grupy Samochody
    Megawe napisał:
    Jedna rolka powinna mieć po bokach prowadzenia żeby pasek nie chodził na boki.
    W tym modelu nie.
  • Poziom 30  
    na ostatnim zdjęciu pasek jest na kołach, czyli nastąpiło przeskoczenie, najczęściej spowodowane za luźnym napięciem paska.
  • Poziom 21  
    Jeżeli pasek się zsuwał to coś musiało nie pracować w jednej płaszczyźnie (napinacz, rolka prowadząca, pompa wody lub nadmierne zużycie kół zębatych- chociaż nie sądzę).
    Usunąć z głowicy uszkodzone zawory, założyć starą uszczelkę głowicy i przykręcić głowicę po rogach (z czuciem), założyć nowy pasek rozrządu i pokręcić silnikiem ręcznie, aby zobaczyć co się dzieje - ja bym tak spróbował.
  • Poziom 28  
    Tak można się samemu bawić w garażu. W tym przypadku to tylko rzeczoznawca mógłby się tego podjąć. Ale i to bezcelowe bo nie uda się stworzyć identycznych warunków pracy zespołu ( temperatura, drgania itd ). No i oczywiście kto miałby płacić za ten eksperyment ?

    A tak na marginesie : Czy nie pociekło tam trochę olejem z uszczelniacza wału ?
  • Poziom 7  
    Spróbuję z rzeczoznawcą, przy już poniesionych i przyszłych kosztach to nie wychodzi tak dużo a będę wiedział jakie mam szanse dochodzić swoich praw.

    endriu233:
    sam nie jestem w stanie tego zrobić a mechanik nie ma interesu w tym żeby mi pomagać, dzisiaj stwierdził że przyczyną mogła być instalacja gazowa (???).

    Zrobiłem jeszcze zdjęcia samej rolki i paska:

    Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu Peugeot 307cc 1.6 16V - Wadliwy montaż rozrządu

    Megawe:
    nie jestem w stanie odczytać żadnych oznaczeń paska
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ta rolka się obraca?
  • Poziom 34  
    Są kancelarie które się tym chętnie zajmą . Wpisz w wyszukiwarkę "odszkodowania".
  • Poziom 21  
    Kolego "P307cc" jakby ten mechanik(warsztat) szanował by klienta to by się tak nie zachowywał, a dla mnie to zwykłe ....... dopowiedz sobie sam i nie miałbym w stosunku do nich żadnych skrupułów.
    Dołączę się do pytania kolegi "Przemo 9826".
  • Poziom 30  
    Ścięło zęby na pasku a to może oznaczać że silnik zgasł w czasie jazdy i był odpalony na biegu lub zaciera się wałek rozrządu. Trzeba zdemontować stopki wałka rozrządu i zobaczyć czy nie ma śladów zatarcia.
    Czy pompa wodna lekko się obraca i nie ma luzów ?
  • Poziom 28  
    Wygląd rolki sugeruje mocne tarcie o nią paska. Jaki jest stan jej łożyska ?
  • Poziom 7  
    Przemo9826, endriu233:
    tak, rolka się obraca bez jakichś szczególnych oporów

    Waldemar z Kaszub:
    ciężko mi powiedzieć przy kręceniu nic nie słychać żeby coś tarło

    Megawe:
    silnik zgasł przy około 140km/h i zanim się zorientowałem że coś jest nie tak i wcisnąłem sprzędło to przejechałem pewnie 100-200m jeśli nie więcej. Po zatrzymaniu próbowałem odpalić auto (nawet po otwarciu maski nie było specjalnie śladu żeby coś się stało) ale nic się nie działo (rozrusznik nie kręcił). Pytałem o pompę i o wałek - wszystko niby ok (zadnie mechanika zakładającego rozrząd)

    jerry1960:
    chyba tylko taka droga mi została

    georgesgr:
    pytałem ich czy mają OC, odpowiedzieli że takiego zdarzenia ich ubezpieczenie nie obejmuje
  • Poziom 28  
    Zastanawiające jest to skąd pochodzi ta czarna substancja która oblepiła rolkę. Czy to może od plastikowej osłony paska rozrządu ? Czy inne pochodzenie ?