Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB Radio przenośne - OSP, PSP, Policja

24 Paź 2013 13:28 17820 9
  • Poziom 2  
    witam :D

poszukuje przenośne cb radio by móc komunikować się w np. czasie akcji z innymi jednostkami osp w czasie akcji. w sumie to mieliśmy dwa cb radia w jednostce które niestety się zepsuły i pozostało nam tylko radio w samochodzie. dodam też, ze będzie to moje radio prywatne, ale w miarę możliwości będę zabierał je na akcje aby mogła korzystać z niego cała jednostka.

trochę w necie już szukałem i znalazłem radio Baofeng UV-5R. co o tym myślicie? nie znam się kompletnie na sprzęcie cb i w pewnym chińskim shop-ie jest kilka odmian tego radio np R, RE, RE PLUS itd. czym się właściwie różnią i jak wybrać te najlepsze? jaki ma zasięg? mamy tu teren gdzie znajdują się pola i lasy (co oczywiście ma wpływ na zasięg) ale mogę dokupić antenę jeśli da się wycisnąć np. o 1-2km większy zasięg :D
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    _strażak_osp_ napisał:
    w sumie to mieliśmy dwa cb radia

I to można używać do woli.
    _strażak_osp_ napisał:
    Baofeng UV-5R

Na ten sprzęt i na pasmo które określiłeś, trzeba mieć pozwolenie.
    _strażak_osp_ napisał:
    dodam też, ze będzie to moje radio prywatne

Nie ma czegoś takiego, jak prywatne radio, obsługujące wymienione służby.
    Powinniście wystąpić do PSP o przyznanie wam urządzeń nasobnych, jeżeli uznają że jest wam takowy niezbędny.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mam kilku znajomych którzy też dorywczo bawią się w strażaków w OSP i każdy z nich ma własne radio UV-5R. Więc spokojnie po zaprogramowaniu odpowiednich częstotliwości będzie pracować.
  • Poziom 12