Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

LEPARD AM.011.2 - Moduł komfortowych kierunkowskazów

24 Oct 2013 14:56 5097 20
  • #1
    Anonymous
    Anonymous  
  • #2
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Mam ten moduł i działa bardzo dobrze.
    Wykonany jest profesjonalnie, a nie jak większość modułów z Allegro, które wyglądają jak zestawy AVT do samodzielnego montażu :-D
    Ilość mignięć można regulować od 2 do 6.
    Efekty Fun Lights też fajna sprawa - można nietypowo podziękować.
    Dużo lepsze efekty byłyby gdyby w samochodzie były kierunki LED.
    Niestety zwykłe żarówki mają długi czas "zapalania" i efekty stroboskopu nie są jakieś super rewelacyjne.
    Montaż prosty, jedynie włącznika "efektów" brakuje w komplecie (co moim zdaniem jest żenadą za taką cenę).
    Jeżeli komuś nie zależy na dodatkowych bajerach, to szkoda kasy.
    Można kupić moduły komfortowych kierunkowskazów już od 50 - 70 zł czyli za połowę ceny AM.011.2.
    W każdym razie ja jestem zadowolony...
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Jak zachowuje się moduł gdy stoimy na skrzyżowaniu z włączonym kierunkowskazem i opuścimy je i wyłączy się kierunkowskaz w połowie sygnału świetlnego? Doda 3 mignięcia?
    Widzę że w przypadku spalenia jednej z żarówek kierunkowskazów i jego szybszego migania moduł nie będzie szybciej migał - ciekawe jak wtedy to wygląda.
  • #4
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Proponuję zapoznać się z instrukcją - tam wszystko jest napisane.
    "Przytrzymanie dźwigni kierunkowskazów na dłuższą chwilę (dłużej niż 0,3 sek.) nie aktywuje funkcji komfortowych kierunkowskazów. A jeżeli moduł był w trakcie wykonywania funkcji komfortowych kierunkowskazów, powoduje jego dezaktywację i powrót do fabrycznego sterowania kierunkowskazami.".

    "...w przypadku spalenia jednej z żarówek kierunkowskazów i jego szybszego migania moduł nie będzie szybciej migał..." - tej części Twojej wypowiedzi nie rozumiem. Masło maślane...
  • #5
    grala1
    VAG group specialist
    Chodzi o to że moduł ma jakiś zaprogramowany czas palenia się żarówki i czas przerwy.
    W przypadku przepalenia się jednej z żarówek kierunkowskaz szybciej miga a moduł dołoży mu 3 mignięcia z ustalonym czasem który ma w programie.
    Chyba że się jakoś uczy ale to by musiał za każdym razem uczyć się tych czasów.
    Ze schematu wynika że moduł nie używa fabrycznego przerywacza w aucie tylko daje swoje sygnały.
    Mam nadzieję że teraz lepiej wyjaśniłem o co mi chodziło.
  • #6
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Nie wiem jaki masz samochód, ale u mnie spalona żarówka nie zmienia tempa mrugania kierunków.
    Poza tym nawet gdyby tak było, to przecież żarówkę trzeba od razu wymienić :roll:
    I problem się rozwiązuje...

    "Moduł wyposażony jest w inteligentną funkcję uczenia się tempa migania fabrycznych kierunkowskazów samochodu lub motocykla.
    Po pierwszym podłączeniu i uruchomieniu moduł steruje miganiem własnym tempem tzn. przez ok. 1/3 sek. kierunkowskaz świeci i przez 1/3 sek. nie świeci.
    Po wykryciu kierunkowskazów fabrycznych moduł zaczyna się ich uczyć a po wykryciu ok. 10 mignięć dostosowuje swoje tempo migania do tempa kierunkowskazów fabrycznych.".
  • #7
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    grala1 wrote:
    W przypadku przepalenia się jednej z żarówek kierunkowskaz szybciej miga
    Sygnalizując kierowcy że jest spalona któraś żarówka....
    grala1 wrote:
    Ze schematu wynika że moduł nie używa fabrycznego przerywacza

    MaLy_RaDeK wrote:
    u mnie spalona żarówka nie zmienia tempa mrugania kierunków
    Bo właśnie moduł przejmuje sterowanie.
  • #8
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Sprawdziłem z wyjętą żarówką i żarówką led'ową - moduł mruga z taką prędkością z jaką się na początku "nauczył"...
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli stwarza zagrożenie w ruchu i jest nie zgodny z przepisami. Pomijając przepisy, średnio miałbym ochotę prowadzić auto z przepaloną tylną lewą żarówką kierunku.
  • #10
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    O czym ty w ogóle piszesz ? Co jest niezgodne z przepisami i co stwarza zagrożenie ?
    I co ma do tego twoja ochota do jazdy z przepaloną żarówką ?
  • #11
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po pierwsze to nie jesteśmy na ty, po drugie jeśli nie rozumiesz jakie powodujesz zagrożenie prowadząc auto bez kierunkowskazów, to dalsza dyskusja jest bezcelowa.Urządzenie powoduje zafałszowanie wskazań kontrolki, czyli nie dość że jest niezgodne z przepisami, to jeszcze powoduje zagrożenie w ruchu drogowym, a tego chyba nie rozumiesz.
  • #12
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Bardzo Szanownego Pana przepraszam. W takim razie... Szanowny Panie manta...
    Gdzie i przez kogo jest napisane, że moduł fałszuje wskazania kontrolki ? Gdzie i kto napisał, że jeździ bez sprawnych kierunkowskazów ?
    Proszę aby przeczytał Pan ten wątek jeszcze raz od początku, ale tym razem trochę bardziej wnikliwie i ze zrozumieniem...
    Jeśli się Panu nie chce, to w skrócie napiszę, że: kolega grala1 zapytał czy w przypadku spalenia się żarówki (szybsze miganie kierunkowskazów) moduł nie rozpoznaje tego przypadkiem jako krótkie naciśnięcie manetki kierunkowskazu i nie dodaje po takim szybkim mruganiu sekwencji kilku "swoich" mignięć...
    Odpisałem, że nie, gdyż sprawdziłem to wyjmując jedną żarówkę (co odpowiada spaleniu się żarówki) jak również wkładając żarówkę led w miejsce standardowej.
    Jeśli ma Pan jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości, to chętnie Panu odpowiem...

    P.S. Pisze Pan "Po pierwsze to nie jesteśmy na ty", a zaraz "po drugie jeśli nie rozumiesz" i "tego chyba nie rozumiesz". Proszę się zdecydować...
  • #13
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja odpowiem na Twoje wątpliwości...

    grala1 wrote:
    W przypadku przepalenia się jednej z żarówek kierunkowskaz szybciej miga
    Sygnalizując kierowcy że jest spalona któraś żarówka....

    MaLy_RaDeK wrote:
    Gdzie i przez kogo jest napisane, że moduł fałszuje wskazania kontrolki ?
    A no tutaj...

    MaLy_RaDeK wrote:
    u mnie spalona żarówka nie zmienia tempa mrugania kierunków
    Bo właśnie moduł przejmuje sterowanie.
    MaLy_RaDeK wrote:
    co stwarza zagrożenie ?
    A dokładnie to...
    manta wrote:
    Urządzenie powoduje zafałszowanie wskazań kontrolki
    Która informuje Cię swoim szybkim miganiem (bez podpiętego modułu) że któraś z żarówek kierunkowskazu jest spalona a skoro moduł nie zmienia częstotliwości to tym samym Ty o tym nie wiesz .....bo kontrolka dalej mruga w rytm nadany przez modułu....

    Teraz rozumiesz ??? Czy masz jakieś pytania i wątpliwości ???
  • #14
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Panowie... Ja mam zamontowany ten moduł i nie musicie mi niczego tłumaczyć.
    Napiszę jeszcze raz od początku co i jak z tym modułem...

    Moduł w żaden sposób nie ingeruje w fabryczną instalację.
    Nie przyspiesza, zwalnia, nie podtrzymuje świecenia kierunkowskazów fabrycznych.
    Po założeniu i kilku/nastu mrugnięciach kierunkowskazów zapamiętuje fabryczne tempo i (teraz uwaga bo chyba tu mamy nieporozumienie) za każdym razem mrugnięcia dodatkowe, generowane przez moduł mają taką samą prędkość (tą nauczoną na początku). Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki.
    Jak już napisałem jest tak u mnie i podejrzewam, że w każdym innym samochodzie też tak będzie.
    Czy kierunkowskazy migają normalnie czy szybciej moduł miga z tą samą prędkością.
    Gdy naciśniemy na dłużej dźwignię kierunkowskazów przy spalonej żarówce mogą one migać szybciej (o ile samochód ma taką funkcję) i moduł tego nie zmienia !
    Nie dodaje też po wyłączeniu szybko migających kierunkowskazów swojej sekwencji.
    Na prawdę wszystko działa jak trzeba...
    Jeśli spali się żarówka, to przecież nie ma możliwości żeby tego nie zauważyć bo przecież nie da się przejeździć całego dnia nie włączając kierunków na dłużej.
    Pierwsze skrzyżowanie i już migamy dłużej niż trzy razy - kierunkowskazy migają szybko i wiemy, że jakaś żarówka jest spalona.
    Mam nadzieję, że teraz jest napisane jasno i zrozumiale dla wszystkich...
  • #15
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czyli dalej nie rozumiesz i nie próbujesz pomyśleć ... bo z tego co piszesz...
    MaLy_RaDeK wrote:
    Gdy naciśniemy na dłużej dźwignię kierunkowskazów przy spalonej żarówce mogą one migać szybciej (o ile samochód ma taką funkcję) i moduł tego nie zmienia !

    powyższe działanie jest ok ... dobrze.. jednak tutaj:
    MaLy_RaDeK wrote:
    Po założeniu i kilku/nastu mrugnięciach kierunkowskazów zapamiętuje fabryczne tempo i (teraz uwaga bo chyba tu mamy nieporozumienie) za każdym razem mrugnięcia dodatkowe, generowane przez moduł mają taką samą prędkość (tą nauczoną na początku). Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki.


    Zatem:
    Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki.
    oraz stwierdzenie
    MaLy_RaDeK wrote:
    Moduł w żaden sposób nie ingeruje w fabryczną instalację.
    można wysłać w kosmos....

    Teraz wyobraź Sobie że jedziesz, załączasz tą opcję trzech mignięć np. zmieniając pas ruchu i załóżmy że będzie spalona lewa żarówka z tyłu pojazdu, wtedy ani kierowca za Tobą nie zobaczy kierunkowskazu ani TY nie zachowasz szczególniejszej uwagi wykonując ten manewr bo nie będziesz wiedział że ta żarówka z tyłu może nie migać i co i buum.

    I z powyższym może się zdarzyć że już nie dojedziesz do następnego skrzyżowania, przy którym po włączeniu na dłużej kierunkowskazów zaczyna on migać szybko (gdy jest spalona żarówka) i się dowiesz że jest spalona....
  • #16
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Tu masz rację - niestety obawiam się, każdy moduł "dokładany" tak działa.
    W wolnej chwili sprawdzę czy podłączenie po stacyjce zamiast na stałe spowoduje każdorazowe "uczenie się" i czy przy spalonej żarówce będzie migał szybciej.

    Nadal uważam, że moduł nie ingeruje w fabryczną instalację bo te trzy mignięcia nie są wywoływane przez instalacje kierunków a sam moduł.
    No, ale to już kwestia interpretacji...

    I jeszcze tak w kwestii spalonych żarówek...
    Ile razy spaliła Ci się żarówka od kierunków ?
    Mi od zakupu pierwszego samochodu (a miałem ich już pięć) ani razu, więc jestem w miarę spokojny o "buum", które wspomniałeś.
  • #17
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    MaLy_RaDeK wrote:
    Nadal uważam, że moduł nie ingeruje w fabryczną instalację bo te trzy mignięcia nie są wywoływane przez instalacje kierunków a sam moduł.
    No, ale to już kwestia interpretacji...
    No właśnie ingeruje ... bo te trzy mignięcia jak Sam napisałeś wywołuje "moduł" który stwarza w/w problematyczne zjawisko.

    MaLy_RaDeK wrote:
    Ile razy spaliła Ci się żarówka od kierunków ?
    Mi od zakupu pierwszego samochodu (a miałem ich już pięć) ani razu, więc jestem w miarę spokojny o "buum", które wspomniałeś.
    Ja miałem ich dziesięć i się paliły .... tak właściwie to że Tobie sie nie spaliły nie oznacza że innym nie mogą się spalić, jak również nie piszemy tu o Twoim aucie tylko o "samym module" który "teoretycznie" może być montowany w każdym pojeździe, a żarówka może się spalić, jak również może w danym momencie nie mieć styku na złączu ...
  • #18
    MaLy_RaDeK
    Level 15  
    Dobra... Więcej się nie wypowiadam w takim razie.
    U mnie działa, swoją funkcję spełnia, Fun Lights są miłym dodatkiem i ogólnie jestem zadowolony.
  • #19
    grala1
    VAG group specialist
    MaLy_RaDeK wrote:
    Tu masz rację - niestety obawiam się, każdy moduł "dokładany" tak działa.

    Nie każdy.
    Ten moduł wykorzystuje fabryczny przerywacz i miga tak szybko jak normalne kierunki w aucie a w przypadku spalenia jednej z żarówek będzie migał szybciej. Można tu ustawić od 3 do 10 mignięć.
  • #20
    Anonymous
    Anonymous  
  • #21
    Anonymous
    Anonymous