Mam ten moduł i działa bardzo dobrze.
Wykonany jest profesjonalnie, a nie jak większość modułów z Allegro, które wyglądają jak zestawy AVT do samodzielnego montażu Ilość mignięć można regulować od 2 do 6.
Efekty Fun Lights też fajna sprawa - można nietypowo podziękować.
Dużo lepsze efekty byłyby gdyby w samochodzie były kierunki LED.
Niestety zwykłe żarówki mają długi czas "zapalania" i efekty stroboskopu nie są jakieś super rewelacyjne.
Montaż prosty, jedynie włącznika "efektów" brakuje w komplecie (co moim zdaniem jest żenadą za taką cenę).
Jeżeli komuś nie zależy na dodatkowych bajerach, to szkoda kasy.
Można kupić moduły komfortowych kierunkowskazów już od 50 - 70 zł czyli za połowę ceny AM.011.2.
W każdym razie ja jestem zadowolony...
Jak zachowuje się moduł gdy stoimy na skrzyżowaniu z włączonym kierunkowskazem i opuścimy je i wyłączy się kierunkowskaz w połowie sygnału świetlnego? Doda 3 mignięcia?
Widzę że w przypadku spalenia jednej z żarówek kierunkowskazów i jego szybszego migania moduł nie będzie szybciej migał - ciekawe jak wtedy to wygląda.
Proponuję zapoznać się z instrukcją - tam wszystko jest napisane.
"Przytrzymanie dźwigni kierunkowskazów na dłuższą chwilę (dłużej niż 0,3 sek.) nie aktywuje funkcji komfortowych kierunkowskazów. A jeżeli moduł był w trakcie wykonywania funkcji komfortowych kierunkowskazów, powoduje jego dezaktywację i powrót do fabrycznego sterowania kierunkowskazami.".
"...w przypadku spalenia jednej z żarówek kierunkowskazów i jego szybszego migania moduł nie będzie szybciej migał..." - tej części Twojej wypowiedzi nie rozumiem. Masło maślane...
Chodzi o to że moduł ma jakiś zaprogramowany czas palenia się żarówki i czas przerwy.
W przypadku przepalenia się jednej z żarówek kierunkowskaz szybciej miga a moduł dołoży mu 3 mignięcia z ustalonym czasem który ma w programie.
Chyba że się jakoś uczy ale to by musiał za każdym razem uczyć się tych czasów.
Ze schematu wynika że moduł nie używa fabrycznego przerywacza w aucie tylko daje swoje sygnały.
Mam nadzieję że teraz lepiej wyjaśniłem o co mi chodziło.
Nie wiem jaki masz samochód, ale u mnie spalona żarówka nie zmienia tempa mrugania kierunków.
Poza tym nawet gdyby tak było, to przecież żarówkę trzeba od razu wymienić I problem się rozwiązuje...
"Moduł wyposażony jest w inteligentną funkcję uczenia się tempa migania fabrycznych kierunkowskazów samochodu lub motocykla.
Po pierwszym podłączeniu i uruchomieniu moduł steruje miganiem własnym tempem tzn. przez ok. 1/3 sek. kierunkowskaz świeci i przez 1/3 sek. nie świeci.
Po wykryciu kierunkowskazów fabrycznych moduł zaczyna się ich uczyć a po wykryciu ok. 10 mignięć dostosowuje swoje tempo migania do tempa kierunkowskazów fabrycznych.".
Czyli stwarza zagrożenie w ruchu i jest nie zgodny z przepisami. Pomijając przepisy, średnio miałbym ochotę prowadzić auto z przepaloną tylną lewą żarówką kierunku.
Po pierwsze to nie jesteśmy na ty, po drugie jeśli nie rozumiesz jakie powodujesz zagrożenie prowadząc auto bez kierunkowskazów, to dalsza dyskusja jest bezcelowa.Urządzenie powoduje zafałszowanie wskazań kontrolki, czyli nie dość że jest niezgodne z przepisami, to jeszcze powoduje zagrożenie w ruchu drogowym, a tego chyba nie rozumiesz.
Bardzo Szanownego Pana przepraszam. W takim razie... Szanowny Panie manta...
Gdzie i przez kogo jest napisane, że moduł fałszuje wskazania kontrolki ? Gdzie i kto napisał, że jeździ bez sprawnych kierunkowskazów ?
Proszę aby przeczytał Pan ten wątek jeszcze raz od początku, ale tym razem trochę bardziej wnikliwie i ze zrozumieniem...
Jeśli się Panu nie chce, to w skrócie napiszę, że: kolega grala1 zapytał czy w przypadku spalenia się żarówki (szybsze miganie kierunkowskazów) moduł nie rozpoznaje tego przypadkiem jako krótkie naciśnięcie manetki kierunkowskazu i nie dodaje po takim szybkim mruganiu sekwencji kilku "swoich" mignięć...
Odpisałem, że nie, gdyż sprawdziłem to wyjmując jedną żarówkę (co odpowiada spaleniu się żarówki) jak również wkładając żarówkę led w miejsce standardowej.
Jeśli ma Pan jeszcze jakieś pytania lub wątpliwości, to chętnie Panu odpowiem...
P.S. Pisze Pan "Po pierwsze to nie jesteśmy na ty", a zaraz "po drugie jeśli nie rozumiesz" i "tego chyba nie rozumiesz". Proszę się zdecydować...
W przypadku przepalenia się jednej z żarówek kierunkowskaz szybciej miga
Sygnalizując kierowcy że jest spalona któraś żarówka....
MaLy_RaDeK wrote:
Gdzie i przez kogo jest napisane, że moduł fałszuje wskazania kontrolki ?
A no tutaj...
MaLy_RaDeK wrote:
u mnie spalona żarówka nie zmienia tempa mrugania kierunków
Bo właśnie moduł przejmuje sterowanie.
MaLy_RaDeK wrote:
co stwarza zagrożenie ?
A dokładnie to...
manta wrote:
Urządzenie powoduje zafałszowanie wskazań kontrolki
Która informuje Cię swoim szybkim miganiem (bez podpiętego modułu) że któraś z żarówek kierunkowskazu jest spalona a skoro moduł nie zmienia częstotliwości to tym samym Ty o tym nie wiesz .....bo kontrolka dalej mruga w rytm nadany przez modułu....
Teraz rozumiesz ??? Czy masz jakieś pytania i wątpliwości ???
Panowie... Ja mam zamontowany ten moduł i nie musicie mi niczego tłumaczyć.
Napiszę jeszcze raz od początku co i jak z tym modułem...
Moduł w żaden sposób nie ingeruje w fabryczną instalację.
Nie przyspiesza, zwalnia, nie podtrzymuje świecenia kierunkowskazów fabrycznych.
Po założeniu i kilku/nastu mrugnięciach kierunkowskazów zapamiętuje fabryczne tempo i (teraz uwaga bo chyba tu mamy nieporozumienie) za każdym razem mrugnięcia dodatkowe, generowane przez moduł mają taką samą prędkość (tą nauczoną na początku). Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki.
Jak już napisałem jest tak u mnie i podejrzewam, że w każdym innym samochodzie też tak będzie.
Czy kierunkowskazy migają normalnie czy szybciej moduł miga z tą samą prędkością.
Gdy naciśniemy na dłużej dźwignię kierunkowskazów przy spalonej żarówce mogą one migać szybciej (o ile samochód ma taką funkcję) i moduł tego nie zmienia !
Nie dodaje też po wyłączeniu szybko migających kierunkowskazów swojej sekwencji.
Na prawdę wszystko działa jak trzeba...
Jeśli spali się żarówka, to przecież nie ma możliwości żeby tego nie zauważyć bo przecież nie da się przejeździć całego dnia nie włączając kierunków na dłużej.
Pierwsze skrzyżowanie i już migamy dłużej niż trzy razy - kierunkowskazy migają szybko i wiemy, że jakaś żarówka jest spalona.
Mam nadzieję, że teraz jest napisane jasno i zrozumiale dla wszystkich...
Czyli dalej nie rozumiesz i nie próbujesz pomyśleć ... bo z tego co piszesz...
MaLy_RaDeK wrote:
Gdy naciśniemy na dłużej dźwignię kierunkowskazów przy spalonej żarówce mogą one migać szybciej (o ile samochód ma taką funkcję) i moduł tego nie zmienia !
powyższe działanie jest ok ... dobrze.. jednak tutaj:
MaLy_RaDeK wrote:
Po założeniu i kilku/nastu mrugnięciach kierunkowskazów zapamiętuje fabryczne tempo i (teraz uwaga bo chyba tu mamy nieporozumienie) za każdym razem mrugnięcia dodatkowe, generowane przez moduł mają taką samą prędkość (tą nauczoną na początku). Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki.
Zatem:
Tylko te trzy mignięcia a nie szybkie miganie spowodowane spaleniem się żarówki. oraz stwierdzenie
MaLy_RaDeK wrote:
Moduł w żaden sposób nie ingeruje w fabryczną instalację.
można wysłać w kosmos....
Teraz wyobraź Sobie że jedziesz, załączasz tą opcję trzech mignięć np. zmieniając pas ruchu i załóżmy że będzie spalona lewa żarówka z tyłu pojazdu, wtedy ani kierowca za Tobą nie zobaczy kierunkowskazu ani TY nie zachowasz szczególniejszej uwagi wykonując ten manewr bo nie będziesz wiedział że ta żarówka z tyłu może nie migać i co i buum.
I z powyższym może się zdarzyć że już nie dojedziesz do następnego skrzyżowania, przy którym po włączeniu na dłużej kierunkowskazów zaczyna on migać szybko (gdy jest spalona żarówka) i się dowiesz że jest spalona....
Tu masz rację - niestety obawiam się, każdy moduł "dokładany" tak działa.
W wolnej chwili sprawdzę czy podłączenie po stacyjce zamiast na stałe spowoduje każdorazowe "uczenie się" i czy przy spalonej żarówce będzie migał szybciej.
Nadal uważam, że moduł nie ingeruje w fabryczną instalację bo te trzy mignięcia nie są wywoływane przez instalacje kierunków a sam moduł.
No, ale to już kwestia interpretacji...
I jeszcze tak w kwestii spalonych żarówek...
Ile razy spaliła Ci się żarówka od kierunków ?
Mi od zakupu pierwszego samochodu (a miałem ich już pięć) ani razu, więc jestem w miarę spokojny o "buum", które wspomniałeś.
Nadal uważam, że moduł nie ingeruje w fabryczną instalację bo te trzy mignięcia nie są wywoływane przez instalacje kierunków a sam moduł.
No, ale to już kwestia interpretacji...
No właśnie ingeruje ... bo te trzy mignięcia jak Sam napisałeś wywołuje "moduł" który stwarza w/w problematyczne zjawisko.
MaLy_RaDeK wrote:
Ile razy spaliła Ci się żarówka od kierunków ?
Mi od zakupu pierwszego samochodu (a miałem ich już pięć) ani razu, więc jestem w miarę spokojny o "buum", które wspomniałeś.
Ja miałem ich dziesięć i się paliły .... tak właściwie to że Tobie sie nie spaliły nie oznacza że innym nie mogą się spalić, jak również nie piszemy tu o Twoim aucie tylko o "samym module" który "teoretycznie" może być montowany w każdym pojeździe, a żarówka może się spalić, jak również może w danym momencie nie mieć styku na złączu ...
Tu masz rację - niestety obawiam się, każdy moduł "dokładany" tak działa.
Nie każdy.
Ten moduł wykorzystuje fabryczny przerywacz i miga tak szybko jak normalne kierunki w aucie a w przypadku spalenia jednej z żarówek będzie migał szybciej. Można tu ustawić od 3 do 10 mignięć.
serwisantscani1, manta, grala1 nie wiem o co wam dokładnie chodzi, jeśli się wam nie podoba moduł to go nie zakładajcie proste........
MaLy_RaDeK ma rację, moduł nie ingeruję w oryginalną instalację.
sprawdziłem to u siebie, w momencie wyjęcia żarówki i załączeniu kierunkowskazu normalnie kierunkowskaz mruga szybko więc sygnalizuję spaloną żarówkę
dzieje się tak dlatego bo moduł nie reaguję na długie impulsy !
gdy muśniesz lekko manetkę idą od 2 do 6 mignięć w zależności jak kto ma ustawione, fakt wówczas kierunkowskazy mrugają normalnym tempem...dlatego że moduł jest tak nauczony, i o to Ci chodzi że sam moduł nie mruga szybciej, ale nie musi !! poza tym jego rolą nie jest powiadamianie Cię o spalonej żarówce bo nie w tym celu został stworzony!
Bo gdybyś nie miał tego modułu i również musnął manetkę przy zmianie pasa jak większość kierowców to też byś się nie dowiedział czy masz żarówkę spaloną !! bo musnąłeś tylko raz tak szybkim tempem że auto nie zdążyło by Cię powiadomić o spalonej żarówce
w momencie gdy włączysz kierunkowskaz normalnie to się o tym dowiesz i tak samo jest z modułem, czyli wg MNIE działa 100% poprawnie tak jak działać powinien.......i nie doszukujmy się problemu którego nie ma
dodam że jeśli ktoś poszukuję dobrego modułu to ten o którym mowa jest dla niego jest to najlepszy moduł dostępny na rynku, który jest naprawdę starannie wykonany
Moderated By manta:
Moduł nie wykrywa spalonej żarówki, muskanie manetek przy zmianie pasa ruchu kończy się jak się kończy. Jeśli to ma być kontynuacja Twojej kariery na forum, po wypowiedzi na temat rebalingu, to nie wróżę Ci długiego tu pobytu.
Ostrzeżenie:
3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.