Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ibiza 1.4 LPG - Bierze olej

reddevil_77 24 Paź 2013 17:50 5220 18
  • #1 24 Paź 2013 17:50
    reddevil_77
    Poziom 9  

    Witam, posiadam seata ibiza 1997r. 1.4 LPG. Jakiś czas temu czyli na początku września bieżącego roku była wymiana oleju w tym aucie i w dniu dzisiejszym podnoszę maskę i okazało się, że w połowie tej kropkowanej części miarki znajduje się poziom oleju, dodam że gdy był nalewany to było powyżej minimum, aż za część kropkowaną. Olej to Venol 15W40 pytanie czy jest dobry? I ile tego oleju ubyło mniej więcej w litrach ponieważ się na tym nie znam i czy wlanie jakiegoś doktora lub czegoś w tym typie trochę by zmniejszyło by uciekanie oleju? Dodam, że samochodem nie jeżdżę codziennie do pracy czy coś, tylko 2,3 razy w tygodniu robię po 30 km czyli jakieś 100 km tygodniowo. Jeśli chodzi o przebieg to ma ok. 260tys.

    0 18
  • #2 24 Paź 2013 18:02
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    dodam ze gdy byl nalewany to bylo powyzej minimum az za czesc kropkowana.

    Jak masz pomiędzy minimum-maksimum to stan oleju dobry i taki powinien być. Przy wymianie miałes go za duzo zalane.
    Sprawdź czy kopci z rury, jeśli kopci to remont silnika Cie czeka a doktorek nic nie pomoże takie cuda robią gdy auto idzie na handel. Co do jakości oleju jesli masz zapluty silnik olejem i wycieki do okoła to taki olej sie leje jak silnik na wykończeniu lub kapitalka remont :) Przy tym przebiegu leje sie juz mineral ale nie koniecznie, zalezne od stanu silnika czyli szczelności . Ja w swoim z minerala przeszedłem na półsyntetyk i było wszystko ok, od wymiany do wymiany bez dolewek-przebieg 230,000 :) pozdrawiam

    0
  • #3 24 Paź 2013 19:07
    reddevil_77
    Poziom 9  

    Nie kopci z rury i wycieków też nie ma tzn. były ponieważ jedna ze śrub trzymających pokrywę zaworową była nieoryginalna i była w powietrzu przez co z jednego gwinta rzygał olejem ale pozbyłem się tego defektu i nie ma śladów oleju na silniku, motor jest suchy. Jedynie niepokoi mnie jedno miejsce ponieważ nie pamiętam czy zostało ono umyte czy to nie było dotykane a mianowicie miejsce gdzie znajduje się odma na około jest jakby wilgotne od oleju teraz ponieważ wcześniej ta odma była zatkana szmatą nie wiadomo czemu i czy istniała by opcja żeby przez tę odmę wylatywał ten nieszczęsny olej?

    0
  • #4 30 Paź 2013 08:44
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    Odma zatkana szmatą? Chyba serwisy aut takich patentów nie praktykuja :D
    Z tego co napisałes wygląda na to że miałeś stan oleju poza maximum i mogło pchać olej na odmę gdyż bylo wieksze ciśnienie

    0
  • #5 31 Paź 2013 16:05
    reddevil_77
    Poziom 9  

    noo nie praktykuja ewidentnie jest to kogos patent a mianowicie poprzedniego wlasciela;D tak bylo poza maksium a teraz jest w polowie wiec silnik go zabral wiec bedzie bral dalej i raczej nie zaatrzyma sie teraz na tym minimum :) co teraz?

    0
  • #6 31 Paź 2013 16:17
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 31 Paź 2013 18:28
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    reddevil_77 napisał:
    Nie kopci z rury i wycieków też nie ma tzn. były ponieważ jedna ze śrub trzymających pokrywę zaworową była nieoryginalna i była w powietrzu przez co z jednego gwinta rzygał olejem ale pozbyłem się tego defektu i nie ma śladów oleju na silniku, motor jest suchy.


    Autor wiadomości wyraźnie napisał.

    Pojeździj troche ale tez sprawdzaj stan oleju. Sprawdź dla pewności zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego czy nie ma tam czarnego nalotu wewnątrz. Zrób tez tak jak kolega wyzej napisał- przytrzymaj chwile na wyższych obrotach i obserwuj wydech, jesli nic sie nie dzieje to nie ma obaw do niepokoju ;) pozdrawiam

    0
  • #8 01 Lis 2013 14:20
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 01 Lis 2013 14:26
    DamianVWB5
    Poziom 19  

    Użytkownik auta musi postawić diagnoze w czym tkwi problem...
    A moze w ogóle go nie ma, miał za duzo oleju i pluł, wypluł co miał wypluć i juz ok :)

    0
  • #10 22 Lis 2013 17:20
    reddevil_77
    Poziom 9  

    Witam ponownie przepraszam ze tak dlugo nie pisalem ael musialem przejechac troche tych km zeby zobaczyc co sie dzieje i musze powiedziec ze po przejechaniu okolo 1 tysiaca km zniknela polowa zakropkowanej czesci miarki, wiec juz na pewno pali olej wczesniej byc moze wyplul maksymalna ilosc a teraz po prostu spalil:) co to moze byc w pierwszej kolejnosci? Oplaca sie to robic w ogole jesli wziac pog uwage to ze nie zamierzam jezdzic autem w nieskonczonosc tylko sie go pozbyc moze jeszcze nie teraz ale jakos na wiosne wiec czy bardziej oplaca sie dolewac te 0,5 litra oleju co tysoac czy to naprawiac? dodam ze nie jezdze tak czesto teraz w tym miesiacu wyjatkowo wiecej bylo, olej to Venol wiec nie najwyzsza polka:)

    0
  • #11 22 Lis 2013 18:34
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 22 Lis 2013 19:34
    reddevil_77
    Poziom 9  

    bez przesady, widzialem kompletne silniki na alegro z nie tak duzym przebiegiem za ok. 500 zl z wszystkimi uszczelkami i plynami moze wyszlo by z 700 zl, a ssamemu granicach 500-700 to co to by bylo?

    0
  • #13 24 Lis 2013 11:51
    mp79
    Poziom 12  

    Twardziej jesteś. Byłbyś w stanie kupić silnik przez allegro.pl i od razu zamontować do swojego auta? A skąd byś wiedział, kiedy robiony był rozrząd? A co jeśli nowo zakupiony silnik jednak silnik brałby olej? Myślisz, że tak trudno wyłapać "minę"? Jak zrobisz swój, to przynajmniej wiesz, że było zrobione, a nie wydasz dodatkowo kasy na sam zakup silnika. Takie jest moje zdanie przynajmniej.

    0
  • #14 24 Lis 2013 23:06
    reddevil_77
    Poziom 9  

    musze wiec wysluchac opini by podjac jakas sensowna decyzje:)) to zeby samemu zrobic nie jest zlym pomyslem skadze aczkolwiek jakie przewidywalne koszty i ewentualne rzeczy ktore nalezy wymieniac? pierscienie, uszczelniacze?

    0
  • #15 25 Lis 2013 19:17
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 26 Lis 2013 17:10
    reddevil_77
    Poziom 9  

    z tego co napisal pan wyzej to wynika ze to gra nie warta swieczki, lepiej sprzedac auto dolozyc troche i kupic cos nowszego, z mniejszym przebiegiem w ktorego nie trzeba bedzie inwestowac tak duzej kwoty pieniedzy.

    0
  • #17 26 Lis 2013 19:16
    113673
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Lis 2013 13:45
    tzok
    Moderator Samochody

    Co do oleju to silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów (przy tym przebiegu, pewnie już do wymiany), więc nie radzę lać tam oleju mineralnego. Te silniki brały olej nawet przy mniejszych przebiegach, te 0,3l/1000km można uznać za normę. To że z odmy lecie mgła oleju to norma i zawsze przepustnica jest cała zapaćkana olejem. Taka uroda tego silnika.

    Oryginalnie w tych silnikach (zapewne 1.4 AEX lub AKK) stosowany był olej 5W40.

    0
  • #19 29 Lis 2013 18:19
    reddevil_77
    Poziom 9  

    Moja ibiza tez nie jest jakas super i w mega stanie ale fakt nie dalem za nia tak astronomicznej kwoty jednak wymaga malych napraw i jest z gazem. Jesli wziac pod uwage fakt ze legalizacja butli konczy sie w przyszlym roku w grudniu to nastepne 300 zl do tego mozna dolozyc na nowa butle bo wiadomo ze nie bedzie sie legalizowac butli ktora ma juz 10 lat to juz wysluzona butlai zeby przestal kopcic to 400 jak pan pisal ale jesli warto i naprawde nie bedzie z tym olejem wiekszych problemow to musze sie zastanowic nad tym.

    0