Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB SPRINTER 311 - SPALONY KOMPUTER STERUJĄCY BRAK MOŻLIWOŚCI DIAGNOZY

kaziu72 24 Paź 2013 20:50 2580 6
  • #1 24 Paź 2013 20:50
    kaziu72
    Poziom 2  

    Witam jestem tu nowy i proszę o pomoc ,podpowiedż otóż sprawa wygląda tak, że miałem problem z autem i podpięcie kompa pokazywało problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa na listwie CR, więc kupiłem nowy bosch po założeniu auto na początku raz zgasło i zaświeciło się edc po restarcie niby ok. zrobiłem ok.60 km i na drugi dzień klops, odpaliłem motor pochodził dosłownie kilka minut i po chwili gaśnie kilka razy auto próbowałem odpalać i tak przejechałem z 2-3 km aż zdechł, rozrusznik kręcił jak zawsze i nic , zawiozłem do machera a po dwóch dniach dzwoni że auto nie kręci tylko włącza się wiatrak i zero rozrusznika okazało się że spalił się moduł sterujący i przewody są nadpalone, jaka może być tego przyczyna ? Zaznaczam że auto kiedyś zaczęło się palić w skrzynce pod kierownicą, powodem było gniazdo zapalniczki. Bardzo niekompetentnie to opisałem ale proszę wybaczyć, jestem laikiem, proszę o jakieś sugestie, powiem że myślę zmienić komputer łącznie z wiązką do silnika, czy to jest dobry pomysł ? Pozdrawiam (problemy z zaworem zaczęły się po wlaniu paliwa z brudnego kanistra).

    0 6
  • #2 24 Paź 2013 21:43
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kurcze sporo to twoje auto przeszło...
    Jeśli jest spalona instalacja przy silniku to logiczne, że należałoby ją wymienić. Jak ma auto chodzić skoro instalacja sie hajcuje?? Przy okazji pasowałoby sprawdzić dlaczego sie paliło oraz wyeliminować przyczynę.
    Tak na marginesie to przelewać paliwo z brudnych kanistrów po farbie czy innym rozpuszczalniku przy silniku z CR to taki trochę strzał w kolano...

    0
  • #3 24 Paź 2013 21:49
    jokerro
    Poziom 33  

    Kolego poprostu musisz to zrobisz jak nalezy.Kompleksowo i profesjonalnie najlepiej w jednym warsztacie.Razem z plukaniem calego ukladu i wtryskiwacze tez musza wyladowac na stole.
    Jak uwalony ster to tez niema problemu,da sie zrobic i postawic to wszystko na nogi.
    Jak bedziesz miał dosc to dawaj pacjenta,ogarnie sie.

    0
  • #4 24 Paź 2013 22:28
    Damian.zdw
    Poziom 10  

    Witam,

    tak na moje oko to brudne paliwo miało wpływ na uszkodzenie zaworu i ewentualnie wtrysków. Jeśli przy wymianie zaworu wykonano czyszczenie zbiornika i układu to można przypuszczać ze wtryski ocałaly w innym przypadku jak kolega jokerro podpowiada wypadało by wyczyścić zbiornik i sprawdzić wtryski...
    Co do tego spalonego sterownika i nadpalonych przewodów to bym się głęboko zastanowił dlaczego tak się stało bo sama wymiana zaworu na listwie nie spowodowała by raczej stopienia instalacji elektrycznej... Sprawdź które przewody mają najbardziej stopiona izolacje i za co odpowiadają i tam zacznij szukać przyczyny nadpalenia (zwarcia). Jeszcze takie pytanie czy jak miałeś problemy z odpaleniem auta i kręciłeś to nie czułeś zapachu topiącej izolacji??

    najpierw należy znaleść przyczynę tej uszkodzonej wiązki a następnie zabrać się za naprawę bo w innym wypadku to i 2 sterownik i wiązka może się spalić!

    0
  • #5 25 Paź 2013 18:47
    kaziu72
    Poziom 2  

    Koledzy jak się zorientowałem że paliwo poszło zanieczyszczone to zawiozłem auto do machera i on czyszcił zbiornik i auto mi oddał stwierdzając że ma być i wybrałem się w drogę do mons w belgii do bazy natowskiej zrobiłem ponad 3200 km i auto szło bez problemu i dojechałem do domciu za co dziękuję Bogu że nie padł na zachodzie , w następnym dniu odpaliłem i po chwili zgasł i zaświecił się edc no i potem ta historia z czysczeniem drugi raz układu na zasilaniu i wymiana na nowy zawór a co do wtrysków mówiłem do mechanika sprawdz wtryski to on stwierdził że to nie wtryski bo auto odpala a jak podłączł do komputera diagnostycznego to pokazał błąd zaworu ciśnienia paliwa na cr no a teraz komp spalony i się nie połączy więc sam już nie wiem co jest ,a co do spalenizny nic nie czułem .

    0
  • #6 25 Paź 2013 18:57
    trans-serwis
    Poziom 39  

    kaziu72 napisał:
    a teraz komp spalony i się nie połączy więc sam już nie wiem co jest ,a co do spalenizny nic nie czułem
    Co to znaczy "komp spalony" Może tak ci to określił mechanik bo nie może się z nim połączyć?

    0
  • #7 27 Paź 2013 07:49
    kaziu72
    Poziom 2  

    płytka jest nadpalona i to tak przyjarało że i obudowa jest nadpalona tzn. osmolona.

    1