Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toledo 1.6 AKL - Nierówna praca na wolnych obrotach.

ftp.kowal 24 Oct 2013 22:34 3660 10
  • #1
    ftp.kowal
    Level 35  
    Koledzy mam taką małą zagadkę. Seacik ma niestabilne wolne obroty ale to nie jest falowanie, a wypadanie zapłonów. Na gazie i benzynie to samo. Po odpaleniu z rana silnik chodzi idealnie po kilku minutach zaczyna nim szarpać. Przestaje chodzić na pierwszym i ostatnim cylindrze. Świece założone nowe, przewody także. Podmieniony czujnik położenia wału, sonda i przepływomierz, moduł zapłonowy silnik chodzi tak jak chodził. Sprawdzony rozrząd jest ok. Parametry wskazuję wszystkie dobre. Już głupoty dostaję. Samochód dopiero co kupiony historia nie znana, ale poprzedni właściciel podobno też zmagał się z tym problemem. Z tego co zauważyłem wymienił nawet sterownik silnika.
  • #5
    ftp.kowal
    Level 35  
    Nie ma kopułki. Moduł z cewką podmieniony na sprawny. Wychodzi tak jakby na dwóch wtryskach miał złe sterowanie. Na pierwszym i ostatnim po wykręceniu świece są czarne na drugim i trzecim ładne brązowe.
  • Helpful post
    #6
    tomeks1992
    Level 20  
    Sprawdź luz zaworowy, może zawory są podparte?
    Czy te anomalie dzieją się po rozgrzaniu silnika? czy nie zależnie od jego temperatury?
    Pamiętam podobny przypadek w Hondzie Accord, wypadanie zapłonów na pierwszym cylindrze, okazało się, że zawory były podparte
  • #7
    ftp.kowal
    Level 35  
    Dzieje się to chwilkę po odpaleniu jak silnik dostanie troszkę większej temperatury. W podparcie zaworów nie che mi się w tym przypadku wierzyć. Z tego względu że silnik przerywa przez kilka sekund, a po nich chodzi równiutko z 20 i po chwili znów zacznie nierówno pracować. Tak jakby w tym czasie iskra ginęła. Dziś nie miałem nawet chwilki zająć się nim, ale jutro muszę poświecić mu troszkę czasu. Żeby do tych świec i pokrywy zaworów był lepszy dostęp. Tego kto wymyślił ten kolektor ssący w tym samochodzie z chęcią bym ...
  • Helpful post
    #8
    psilos1
    Level 32  
    ftp.kowal wrote:
    Koledzy mam taką małą zagadkę. Seacik ma niestabilne wolne obroty ale to nie jest falowanie, a wypadanie zapłonów. Na gazie i benzynie to samo. Po odpaleniu z rana silnik chodzi idealnie po kilku minutach zaczyna nim szarpać. Przestaje chodzić na pierwszym i ostatnim cylindrze. Świece założone nowe, przewody także. Podmieniony czujnik położenia wału, sonda i przepływomierz, moduł zapłonowy silnik chodzi tak jak chodził. Sprawdzony rozrząd jest ok. Parametry wskazuję wszystkie dobre. Już głupoty dostaję. Samochód dopiero co kupiony historia nie znana, ale poprzedni właściciel podobno też zmagał się z tym problemem. Z tego co zauważyłem wymienił nawet sterownik silnika.

    Na początek podłącz Vaga i podaj ewentualne kody błędów, zrób logi dynamiczne .Po podłączeniu Vaga wejdź w grupę 015 tam masz licznik wypadania zapłonu. W grupie 015 ogólna informacja o wystąpieniu wypadania zapłonu. Potem w grupie 016 masz 3 pola "count" dla 3 pierwszych cylindrów i potem w grupie 017 dla 4 cylindra.
    Zobacz na którym cylindrze najwięcej występuje. U mnie po wymianie całego układu zapłonowego na nowy, również szarpało na jałowym, szczególnie z włączoną klimą. Wypadał załon na 1 cyl i sporadycznie na 3. Wkręciłem świece NGK V-line ,3 elektrodowe z przerwą 0,8mm. Jak ręką odjął. Spróbuj tych świec. Te silniki są czułe na wypadanie zapłonu na biegu jałowym. Wszystko musi być na perfekt, a czasem nowe rzeczy mu nie pasują.
  • Helpful post
    #10
    psilos1
    Level 32  
    Skoro VAG nie wyrzuca błędów (a przy wypadaniu zapłonów powinien)problemem nie jest elektronika ale mechanka np.powypalane zawory przez złe ustawienie LPG -profilaktyczne sprawdź ciśnienie sprężana.