Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] URSUS-C360 - Jak zamontować Turbosprężarkę ?

Randall_ 25 Oct 2013 11:48 43629 46
  • #31
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No właśnie nie było nic prawidłowo dobrane.
  • #33
    Randall_
    Level 12  
    Nie odpuściłem sobie. Tylko ze względu na kłopoty finansowe i mrozy, odłożyłem to na dalszy plan, a i tak wiem że się to uda :) tylko no na pewno najpierw będę musiał zrobić remont silnika, żeby móc na turbo osiągnąć to co chcę.
  • #35
    arwam
    Level 12  
    gilus1 wrote:
    Moim zdaniem jest to nieopłacalna ingerencja w strukturę silnika, zważywszy na to, że nie zmniejszy to spalania. Tak, turbosprężarki przyczyniają się jedynie do spalania większej dawki paliwa w danej pojemności silnika (silnik mniej dymi pod obciążeniem, bo następuje spalanie zupełne całej dawki paliwa podanej przez pompę) przez co można uzyskać wzrost momentu obrotowego okupionego tym, że niespalona dawka paliwa nie wróci wężykiem powrotnym do baku a uleci w postaci spalin w powietrze


    Chłopie co Ty paliłeś?

    turbo tylko tłoczy powietrze, i nie ma absolutnie nic do tego ile pompa poda paliwa, w szczególności w C-360 i pokrewnych, a to z tego względu że niemasz korektora dawki w zależności od ciśnienia w kolektorze , dolotowym, zastosowanie jej w połączeniu z intercoolerem będzie miało sens bo dzieki temu spadną temp w newralgicznych miejscach w silniku, jedynie co może podskoczyć jeśli o temp chodzi to temperatura oleju,
    wzrost momentu ma jak najbardziej sens ponieważ tą samą pracę można wykonac na wyższym biegu co się przełoży na mniejsze godzinowe zużycia paliwa



    Anonymous wrote:
    Koło sprężarki narzuca prędkość obrotową obu wirników.


    mała pomyłka Ci sie wkradła, prędkość obrotową wyznacza prędkość turbiny, bo to ona jest napędzana, natomiast przy takiej samej turbinie jesli założymy większy kompresor spadnie prędkość wirnika, ponieważ kompresor będzie potrzebował wiekszej energii. to raz
    po drugie obroty zarówno turbiny jak i kompresora w turbosprężarce, jest zawsze jednakowa, bo obydwa wirniki są na tym samym wałku,
  • #36
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Kompresor w 60-ce ma wydajność 90 litrów na minutę. Policz sobie ile powietrza potrzebuje silnik w tym ciągniku na wolnych obrotach. 400obr/min x 3,12 litra.
    Turbosprężarka nie ma za zadanie podgrzewać powietrze wtłaczane do silnika. Robi to z racji zasady działania ale to nie jest wskazane. Powietrze trafiające do cylindra ma być możliwie najzimniejsze bo ma wtedy większą gęstość.
    Olej napędowy przepływa przez podgrzewacz z całkiem innego powodu.
    Kolego jakiś bzdur się naczytałeś. Musisz poważnie uzupełnić wiedzę na temat silników.
  • #37
    Sniezynka
    Level 33  
    Więc i intercooler by się przydał .
    Proponuję dołożyć korektor wydechowy i sprężarkę od zetora.
  • #38
    Solarek_32
    Level 9  
    Nie lepiej po prostu sprzedać ten ciągnik i kupić ciut większy? Trochę bez sensu taka zabawa w turbo. Mam nadzieję, że nie chodzi Ci po głowie przedni napęd.

    Silnik i skrzynia wytrzymają te 15km więcej, ale ja bym się raczej obawiał o zwolnice. Nie są planetarne. Ani daszkowe, ani skośne.
  • #39
    arwam
    Level 12  
    Solarek_32 problem nie leży w większej mocy ale w większym momencie,
  • #40
    Solarek_32
    Level 9  
    W takim układzie można kupić coś większego i mieć większy moment, większą moc, większy ciężar. Kompletnie nie rozumiem takiego podejścia... ;] Sprzedaj 60tke, kup 912.
  • #41
    arwam
    Level 12  
    Solarek_32 nie każdy dysponuje kasą na zakup drugiego ciągnika, po za tym to co przeważnie jest na sprzedaż jest juz zużyte i pozalewane motor doktorami i nie tylko, a niestety sprzedać dobry ciągnik i kupić złom do remontu to strzał w kolano.
    lepiej dołożyć obciążniki i nieco mocy dołożyć silnikowi, ciągniki C-360 mają 45KM, to nie dużo, ale z powodzeniem powinien wytrzymać silnik około 55-70KM pod warunkiem że nie będziesz dmuchał nie wiadomo ile, a tylko tyle ile będzie potrzebne żeby przy maksymalnym obciążeniu zejść do granicy dymienia.
    odradzałbym maleństwa które będą dmuchać od najniższych obrotów bo w najlepszym razie albo panewki siębędą szybko zużywać albo je obróci, jeśli będziesz miał jeszcze mniej szcześcia silnik "pokaże kolano", warto takżę pamiętać że ukłąd napędowy jest obliczony na styk w tych ciągnikach, w starych C-4011 i C-355 było odrobinę lepiej bo tamk skrzynie były nie Ursusa a tylko Zetora.
    także żeby to chodziło i się nie psuło lepiej postawić na właski moment obrotowy i staraćsię go utrzymać w wyższych obrotach na podobnym poziomie
  • #42
    Randall_
    Level 12  
    Witajcie, dawno się nie udzielałem w tym temacie, ale jak już wam pisałem że mam trochę problemy z kasą na zakup takiej turbo sprężarki, a do tego nie wiem, wszystko działa mi na złość, jak już prawie nazbierałem kasę na turbo sprężarkę, to znów jakieś debile bo inaczej takich nie da się określić, zaje....bali mi motocykl, i całą kasę musiałem wywalić na załatwianie tych wszystkich spraw związanych z kradzieżą. A też mam mały konflikt z bratem, który uważa że jest to nie opłacalne zakładanie turbo, mówi że lepiej kupić jakiegoś Zetora, tylko nie pomyślał o jednym że za cenę takiego Zetora, to ja kupię turbo sprężarkę kabinę i jeszcze mnie będzie stać na zrobienie przedniego podnośnika w C360. A po co mam kupować Zetora za dajmy na to 25tyś na 9h pola ? to jest dopiero nie opłacalne, czytałem ostatnio w gazecie, że facet sobie założył do C360 przedni napęd podnośnik i turbo, przedni napęd też założył do C330 nie wiem jak :) ale to zrobił i napisał że mu to wystarczy na 21h pola. Więc koniec z końcem nie chcę tego tematu zamykać jeszcze, bo ja tą turbo sprężarkę zakupię i to jak najszybciej będzie możliwe.
  • #43
    slaaw68
    Level 12  
    Witam.Jestem ciekawy czy zajrzałeś do googli żeby na początek zorientować się o zasadzie działania turbo.Niektóre zetory 72 miały turba możesz sprawdzić wielkości i wydajność bo za mała będzie dusić za duża przeładuje.
  • #44
    Randall_
    Level 12  
    Wiem o tym, dlatego napisałem na tym forum, jedna z osób mi tu pisała że turbo sprężarkę należy zamontować, jeśli chodzi o doładowanie w granicach rozsądku, wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować urwanie wału.
  • #45
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Randall_ wrote:
    wiem że za duża turbo sprężarka może spowodować wywalenie uszczelki pod głowicą, i nie tylko, urwanie korbowodu, okręcenie się panewki przez co może to spowodować zatarcie silnika, no też może spowodować urwanie wału.

    W 60 tce i bez sprężarki można urwać wał a turbosprężarka reguluje sobie ciśnienie westagatem.
  • #46
    Randall_
    Level 12  
    W 60 tce i bez sprężarki można urwać wał a turbosprężarka reguluje sobie ciśnienie westagatem.


    I tu z tobą się zgodzę, jeden u mnie na wiosce był taki mądry i podczepił sieczkarnię do kukurydzy, i wał urwał.
  • #47
    Randall_
    Level 12  
    Przez to wszystko, zapomniałem nawet zakończyć temat, powiem tak krótko i zwięźle, wszystko zostało dobrane wedle waszych zaleceń ustawione i chodzi do dziś bez problemu za co wszystkim dziękuję.