Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto - co jest potrzebne, aby zadziałało?

norbikk 18 Mar 2005 21:56 5878 10
  • #1 18 Mar 2005 21:56
    norbikk
    Poziom 15  

    Witam
    Chialbym kupic to webasto http://www.allegro.pl/show_item.php?item=45338673
    Co potrzebuje aby ono dzialalo.
    Wiem ze napewno pompe wodna .
    Nie chce zadnych sterownikow, pilotów tylko przycisk ktory go wlaczy lub wyłaczy.
    Moze ma ktos jakies schematy jak zamontowac do MB sprintera

    0 10
  • #2 18 Mar 2005 22:49
    sp9svn
    Poziom 20  

    W tej ofercie sprzedający oferuje piec i pompę paliwa, brakuje do szczęścia faktycznie pompy obiegowej, dodatkowo potrzebować będziesz trochę elktryki: sugeruję orginalną wiązkę - posiada konetktory hermetyczne - co przy zabudowie w komorze silnikowej da nam pewność sprawności instalacji elektrycznej. Do tego pieca musisz podciągnąć paliwo - będziesz potrzebował trochę przewodu paliwowego. Skoro paliwo przydałoby się jakośs wpiąć do instalacji paliwowej albo niezależne ujęcie paliwa, albo trójnik paliwowy lub niezależny zbiorniczek (ale gdzie go umieścić?). Jeżeli nie potrzebujesz żadnego urządzenia sterującego to wystarczy zwykły przełącznik - ale pamiętaj ze możesz zapomnieć sobie wyłączyć to urządzenie. Ogrzewanie takie moze włączać nadmuch wewnątrz auta - dodatkowy przekaźnik. Wracając jednak do pompy obiegowej, niektóre MB Sprintery miały dodatkową elektryczną pompę wody - sprawdź czy ją posiadasz, jeżeli tak można zrobić tak, aby ją wykorzystać.
    Pozdrawiam

    0
  • #3 18 Mar 2005 23:15
    norbikk
    Poziom 15  

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz.
    Odnosnie podłaczenie tego wszystkiego "fizycznie" to sobie poradze interesuuje mnie kwestia tylko elektryki.
    Czyli aby to dzialalo wystarcza wtyczki troche przewodow i odpowiednio podlaczyc??
    Nie chial bym sie wladowac w jakis kanal ze pozniej okaze sie ze potrzebny jeszcze jakis sterownik , ewentulanie dzial tylko z autem po camie

    0
  • #4 18 Mar 2005 23:18
    sp9svn
    Poziom 20  

    Jezeli piec będzie sprawny, to tak jak napisałem. Sprawdx sobie tylko czy masz w aucie ta pompę wody, miałbyś jeden problem z głowy.
    Pozdrawiam (zobacz pw)

    0
  • #5 19 Mar 2005 11:20
    norbikk
    Poziom 15  

    nic nie dostalem na pw :(

    0
  • #6 22 Mar 2005 08:01
    norbikk
    Poziom 15  

    Tak wiec webasto kupilem chialem go teraz sprawdzic.
    Czy pompke paliwowa i wodna trzeba podpiac przez przekaznik czy bezposrednio nie spali to sterownika??
    Moze ktos mi jeszcze podpowie jak rozwiazac odpalanie dmuchawy nawiewu samochodu.
    chialbym zeby wlaczal sie np na 2 biegu nie na full.
    W samochodzie jest zwykly wlacznik dmuchawy 4 stopniowy.
    Samochod to MB sprinter z 1998r 2,9tdi.
    Moze ma ktos do sprzedania kostki elektryczne do tego agregatu.

    0
  • #7 22 Mar 2005 10:23
    skylark
    Poziom 25  

    Pompę paliwa jak i wodną podłączasz bezpośrednio do sterownika urządzenia.
    Co do kostek niestety nie występują w Webasto... jako część zamienna występuje kompletna wiązka, która kosztuje ok 450zł.
    Co do podłączenia dmuchawy jest banalnie prosta przy wykorzystaniu oryginalnej wiązki. Bez niej trochę zabawy, ale przy wykorzystaniu poniższej dokumentacji nie będziesz miał problemu.

    Poniżej znajdziesz dokumentację montażową ogrzewania Thermo Top C do samochodu Mercedes Sprinter.

    0
    Załączniki:
  • #8 22 Mar 2005 17:09
    norbikk
    Poziom 15  

    Sprawa wyglada tak ze wiazke bede sam robil .
    Przypuscmy ze mam juz zrobione zalaczanie dmuchawy na przekazniku.
    Przekaznik moze mi zalaczac + lub mase to wszystko jedno wiadomo.
    Gdzie teraz mam sie wpinac zeby uruchamiala sie dmuchawa?
    Czy dac + bezposrednio pod silnik ale chyba bedzie chodzil na full wiec glosno i chyba nie trzeb atakiej wydajnosci.
    Najlepszym rozwiazaniem bylo by gdyby webasto wymuszalo chodzenie wogle dmuchawy( min 1 bieg) a mozna by bylo sobie regulowac w zaleznosci od potrzeby.
    Moze ktos wie co i jak??
    Jeszcze jedno w instrukcjach montarzu jest pokazany taki pstryczek ktory montuje sie w okolicach timera na nim jest narysowana dmuchawa lub ogien co to jest co on daje i gdzie to sie podpina?
    Ze schematu wyczytalem ze mozna podpiac jakis przelacznik zmima-lato czy to jest to???
    Czy czujnik temperatury zewetrzenej ktory jest w schemacie jest niezbedny czy bedzie bez tego dzialo??

    0
  • Pomocny post
    #9 22 Mar 2005 20:16
    skylark
    Poziom 25  

    Sprawę dmuchawy wyjaśniłem Ci na priv.
    Co do pstryczka: służy on do zmiany funcji załączenia lato/zima. W funkcji zima włącza urządzenie grzewcze, a w funkcji lato jedynie wentylator dmuchawy do schłodzenia wnętrza. Jak widać nie jest on konieczny do pracy zimą.
    Podobnie jak czujnik temperatury zewnętrznej, który konieczny jest jedynie wtedy, gdy chcemy wykorzystywać ogrzewanie do funkcji dogrzewacza.

    0
  • #10 24 Mar 2005 17:28
    norbikk
    Poziom 15  

    No i mam problem :(
    Webasto wogle sie nie uruchamia jak sie dowiedzialem wina sterownika , pochodzi ono z jakiegos samochodu VW i sterowane jest po cam
    Czy mozna jakos to obejsc czy czeka mnie tylko wymiana sterownika webasta??

    0
  • #11 24 Mar 2005 17:45
    skylark
    Poziom 25  

    Niestety nie ma jak tego obejść... a przynajmniej nie słyszałem o takim przypadku.
    Zostaje wymiana sterownika, który jako część zamienna występuje wraz z wymniennikiem i kosztuje ponad 1000zł.

    0