Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 - Przerobienie VW T4 na autolawetę na kat.B

-pawlo111 25 Paź 2013 19:03 8331 5
  • #1 25 Paź 2013 19:03
    -pawlo111
    Poziom 10  

    Witam serdecznie wszystkie mądre głowy w tym temacie.

    Potrzebuje taką autolawetę na kat.B mam trochę pytań:

    Jak jest z przepisami teraz - np jeśli chodzi o krokodyle czy viatol łapie nas od DMC 3500? czy powyżej? lepiej jak auto ma wpis 3490kg?

    Chciałem najpierw sam coś przerobić - szukałem VW T4 najlepiej dubel kabina - taki na oku http://tablica.pl/oferta/sprzedam-volkswagen-transporter-2-4-d-CID5-ID3mD1J.html i silnik 2.4 ale te wersje mają 909kg ładowności.
    Mam nawet na oku 2 takie pojazdy - sam ktoś przerobił już na auto lawety a nie specjalna firma i chyba są z nimi problemy bo mają za małą ładowność i są na sprzedanie.

    Ten ma dubla i najazd jest na 2 osiach - rozumiem że ktoś dospawał kawał 2 ramy z osiami ale jest lipa z DMC i ładownością. Jest to jakoś do przeskoczenia? naprawienia? to to auto: http://tablica.pl/oferta/vw-t4-auto-laweta-zamiana-CID5-ID3Zkrp.html

    i jeszcze taki z kabiną pojedynczą - dzwoniłem i ma tonę ładowności i że niby to się da zmienić... taa
    http://tablica.pl/oferta/vw-t4-auto-laweta-CID5-ID3OwIp.html

    i doradźcie co robić? czy pchać się w takie coś? chce wozić same osobówki w koło komina - rozbitki bo mam zakład lakierniczy.

    czy szukać gotowej?

    aha i jeszcze jedno pytanko: czy krokodyle mogą mnie na wagę poprosić? wiem że są takie wozy niby DMC 3500 max z autem a na wadzę wychodzi z 400kg więcej. Ktoś tak wpisał i przeszło?

    jak chce kupić na kat. B to co się pytać? i czy ważyć auto przed kupnem?
    i czy mogę takim 3 osiowym się poruszać na kat.B? bo i takie widziałem do sprzedania...

    2 5
  • #2 25 Paź 2013 21:36
    bruns
    Poziom 30  

    Kiedyś to przechodziło tzn. załatwiony wpis o DMC poniżej 3500 aby jeździć na kategorii B , teraz lipa . Mają katalogi i DMC biorą z katalogu .Tak samo z ładunkiem lawety , wcale nie muszą ważyć ,sprawdzą w katalogu ile waży auto które wieziesz .

    0
  • #3 25 Paź 2013 23:06
    -pawlo111
    Poziom 10  

    No to ładnie... można powiedzieć że już wiadomo skąd taki wysyp autolawet sie zrobił do sprzedania...

    Dobra Panowie czy idzie zrobić albo kupić VW T4 legalnie śmigając na kat.B i żeby miał ładowności więcej jak tonę? najlepiej tyle żeby wpakować jakaś normalną osobówkę - a nie same pikaczenka

    1
  • #4 18 Lis 2013 20:59
    automaniak28
    Poziom 11  

    witam wszystkich. co do tematu i pytania, odpowiadam tak. kolego mój szef miał t4 autolawete na dwóch osiach z tyłu,rama przedłużona. tylko nie spawana a skręcana na łącznik, który zachodzi na obie części ramy,gdyż połączenia skręcane wytrzymują więcej niż spawane koła 12" ładowności 1530 kg. U niemca wygląda to tak, że robisz obliczasz ile ma mieć ładowności i przegląd, wiem gdyż przegląd był robiony u nas w warsztacie, diagnosta z kus przyjeżdża dwa razy w tygodniu, po przeglądzie rejestracja i cały pic polega na tym,że całą odpowiedzialność za konstrukcję bieże na siebie diagnosta,w razie wątpliwości może zlecić dodatkowe badania lub obliczenia i wtedy musisz to zrobić, nic nie przejdzie to nie u nas ale jak przejdzie to masz. w zaprzyjażnionym warsztacie mają dwie t5 lawty nówki igły. wpisz sobie t4 albo t5 abschleppwagen w wujek google i zobacz grafiki, ładne lawetki o dmc 3500. też o czymś takim myślałem, nawet taką miałem na oku tylko na ramie łamanej. chyba łatwiej u niemca poszukać czegoś gotowego może trochę scioranego i wyremontować jak u nas przerabiać i chodzić i prosić.wiem co piszę mam lawetę ciąganą za samochodem, chciałem jej masy zmienić. co się uchodziłem upytałem i wszędzie nie . powiedzieli mi, że mogę ją odelżyć co zwiększy ładowność a dmc jest nie do ruszenia, chociaż to laweta "sam". Rzeczoznawca mi powiedział że łatwiej mi będzie drugą zrobić i porobić trochę obliczeń i z większą dmc jak z tą cudować bo dużo nie zwojuję.Ale taraz jak ITD na wszystkim położyło łapę to ch..j bombki strzelił choinki nie bedzie. koszty rejestracji i samych pozwoleń z itd to prawie koszt materiału na lawetę. z autem jest tak samo.powiedzieli mi że jak zaingeruję w jego konstrukcję nośną czyli ramę będę mółgł zarejestrować jako pojazd sam po uprzednim wyrejestrowaniu samochodu który mi posłużył jako dawca. no a z wyrejestrowaniem samochodu w Polsce wiecie jak jest, albo sprzedać albo złom no chyba że jest to ciężarówka.także suma sumarum jest to możliwe ale czy opłacalne,no chyba że załatwisz, no ale jeżdzij póżniej z nożem na gardle i wypatruj krokodyli,z wagą. Panowie to jest MAKUMBY ŚWIAT. tu wszystko wolno i nic nie można tu nie prawo rządzi a kasa to nią za prawo płacimy jak to Rywin próbował. ciekawi mnie tylko ,może ktoś ważył t4 z gołą ramą ile waży?

    1
  • #5 17 Sty 2014 13:34
    Wawrzyniec
    Poziom 33  

    -pawlo111 napisał:
    czy krokodyle mogą mnie na wagę poprosić?

    Oczywiście, a w tedy duży kłopot.

    0
  • #6 24 Mar 2014 16:41
    TrempeS
    Poziom 11  

    Odgrzewam kotleta bo jestem w podobnej sytuacji.
    Wypatrzyłem sobie t4 na lawete, tylko one maja male dmc.
    Czasem sie trafiają takie do 3,5t ale nie wiem na ile to jest legalne.
    Czy kolega z pierwszego postu rozwiazal juz problem?

    0