Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen jumper III - Poszukuję schematu EDC16 silnik 3.0

grzechu40 25 Oct 2013 19:37 8610 18
  • #1
    grzechu40
    Level 21  
    Witam. Pilnie poszukuję schematu do Jumpera III z 2010 roku szczególnie podłączenia EDC16 albo rozpiskę pinów, są tam 2 złącza to zasilające ma 94 piny, a problem mam taki że nie ma komunikacji z EDC silnika. Can sprawdziłem dochodzi do BSI łączy się z ABS ale wcześniej był problem z komunikacją ABS, nawet zadałem sobie trochę trudu i sprawdziłem gdzie są masy i zasilania na złączu EDC i tak masy na 2,4,6 30-tki na 90,72,69 a 15-tki na 28,71,80 ale nie wiem czy coś nie brakuje bo jeśli to jest wszystko to EDC do naprawy a jeśli nie to co? Czekam na odzew bo już 2 dzień grzebię i nic a dodam że diagnozowałem go Diagboxem i mam kilka zrzutów jak by były potrzebne.
  • #2
    gameness
    Level 15  
    Prosto z 15: BSM czarna kostka, pin 9 - niebiesko-zielony (idzie od bezpiecznika F16 7,5A) - do ECU kostka A pin 28.
    Z przekaźnika: BSM czarna kostka, pin 7 - biało-czarny (od bezpiecznika F11 15A) - do ECU A1
    ten sam przekaźnik: BSM czarna kostka, pin 18 - brązowy (od bezpiecznika F22 20A) - do ECU A5.

    Sterowanie na przekaźnik z ECU A72 na pin 10 czarna kostka BSM - pomaranczowo-biały, zasilanie cewki przekaźnika - bezpiecznik w BSM F18 7,5A (na schemacie niby wychodzi od bezpiecznika z BSMu pinem 24 czarna kostka i od razu wraca na pin 12 ta sama czarna kostka, przewód czerwono-zielony.

    Jak to bedzie to myslimy dalej.
  • #3
    grzechu40
    Level 21  
    Ok, dzięki kolego jutro sprawdzę ale jeszcze pytanie co do przekaźnika sterowanego z A72 na BSMie ten to zasilanie a drugi styk to masa czy coś nim steruje.
  • #4
    grzechu40
    Level 21  
    Sprawdziłem twoją podpowiedź i wszędzie jest napięcie tylko z A72 ECU wychodzi masa na sterowanie przekaźnika i no działa dobrze. Więc podaj mi nr gzie może być masa i stały + chyba że masz inne pomysły do sprawdzenia.
  • Helpful post
    #5
    gameness
    Level 15  
    Masa ECU A2, A4, A6

    Sprawdziłeś zasilanie na przekaźnik w BSM? Bezpiecznik F18 7,5A (wyżej opisałem) ma być na czarnej kostce pin 12+ mierzone bez odpinania wtyczki przewód czerwono zielony. Z tego samego plusa zasilany jest też bezpiecznik przekaznika pompy paliwa F21 15A

    Pozostaje podpiąć na stole zobaczyć czy się w ogóle połączy
    EDIT: chyba powinno być
    Plus na 1, 28
    Masa 4
    Kline 25
  • #6
    grzechu40
    Level 21  
    To co opiszę może się wydawać dziwne ale prawdziwe otóż korzystając z podpowiedzi kolegów rozebrałem EDC1 16 i sprawdzałem czy + dochodzą do elektroniki. Po sprawdzeniu okazuje się że wszystko dochodzi łącznie z CAN i K-line poszedłem do auta wyłączyłem kluczyk i ponownie włączyłem i tu zdziwko pokazała się kontrolka silnika immo zgasło i auto pali na dotyk 100 na 100 i po chwilce i po dłuższej chwilce nie ma żadnych problemów no i ABS też jest ale co zrobiłem nic, natomiast otwarta elektronika była wystawiona cały czas na słońce i po kolei składałem elementy i patrzyłem czy jest połączenie z silnikiem i było do czasu jak zakręciłem pokrywkę elektroniki tzn po zakręceniu jeszcze była komunikacja ale po 5 min już nie i nie było do wieczora. W poniedziałek powtórzę wystawienie otwartej elektroniki na słońce i zobaczę czy wróci komunikacja. Gdy pracował silnik sprawdziłem sobie wszystkie zasilania więc zobaczę czego brakuje może mi to coś powie. Ciekaw jestem waszych opinii na ten temat więc czekam i dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc. Jak naprawię to opisze jak to zrobiłem i co było przyczyną.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Już odpowiadam kolego "gamennes" ale najpierw troszkę sprostowania więc złącze na który są zasilania i masy na nazwę "K" i k-line to pin K25 i to się zgadza bo sprawdziłem na aucie a także znalazłem schemat EDC 16C39 z Alfy Gulietta więc to mi trochę pomogło chociaż CAN tam jest trochę inaczej i niektórych pinów nie ma tak jak w tym Citroenie, masy się zgadzają i zasilanie 15 jest też na K28 a pin K72 ma zasilanie jak jest odpięte złącze od elektroniki a po zapłonie pojawia się tam minus i steruje opisanym wyżej przekaźnikiem a na pinie 24 i 12 czarnej kostki BSM jest napięcie i to jest Ok a jak mi auto odpaliło to opisałem post wyżej poczytaj, sam się zdziwiłem.
  • #7
    tolo
    Level 34  
    Skoro tak się zachowuje sterownik to stawiam na uszkodzenie "kulek" pod MPC, po prostu siada lutowanie BGA.
  • #8
    grzechu40
    Level 21  
    "tolo" to jaka na to rada poprawić luty czy szukac nowej elektroniki EDC16C39?

    Dodano po 5 [minuty]:

    SORRY ale nie jestem rasowym elektronikiem a co to są te kulki pod MPC?
  • Helpful post
    #9
    tolo
    Level 34  
    Procesor MPC lutowany jest w technologii BGA, czyli zamiast nóżek do połączenia z płytą PCB ma kulki bezołowiowe. Kulki pękają, pola lutownicze się utleniają, itd. i powstają takie efekty. Procesor MPC to ten największy jak otworzysz sterownik. Moim zdaniem lepiej kupić drugie EDC16, przerzucić flash-a i eeprom-a i będzie dobrze. W starym można zrobić reballing, czyli postawić go na nowych kulkach ale nie ma pewności, że będzie wszystko dobrze działać.
  • #10
    grzechu40
    Level 21  
    Dzięki za info ale na tej elektronice jest procesor nóżkowy i chyba spróbuję poprawić luty na nóżkach między złączem a płytką bo jedynie tam dotykałem przewodami z miernika choć pod lupą nic nie widziałem co nie znaczy że z drugiej strony płytki coś nie trzyma bo tam nie mam dostępu. Gdyby komuś coś przyszło do głowy to proszę o info.
  • #11
    tolo
    Level 34  
    Jeśli EDC16 to na pewno jest procesor BGA, jeśli można to poproszę zdjęcie płyty sterownika.
  • #12
    grzechu40
    Level 21  
    Masz rację to procesor bez nóżkowy, poprawa lutów nic nie dała więc wysłałem sterownik do fachowca spróbuje go ponownie przylutować a jak to nie pomoże to nowy plus zaprogramowanie.
  • #13
    grzechu40
    Level 21  
    Koledzy pomocy!!! Już mi pomysłów brakuje do tego Jumpera, sterownik był na wymianę procka i faktyczne że były zaśniedziałe luty pod prockiem ale nic to nie dało bo dalej się nie połączy z kalkulatorem silnika, jest tylko błąd ten 1 resztę widzi Lexia, przewody pod kątem przewodzenia sprawdzone aż do wnętrza sterownika, plusy,masy, CAN, lina K są na 200% dobre. Mam już schematy i wg nich wszystko sprawdziłem wygląda na to że coś w elektronice siedzi, chciałem ją rozebrać ale nie wiem jak wyjąć płytę elektroniczną z obudowy bo może coś z drugiej strony jest uwalone proszę podsuńcie jakieś pomysły niestety nie mam innej elektroniki na podmianę bo bym wiedział więcej myślę że nawet jak będzie problem odblokowania immo to i tak powinien program widzieć kalkulator silnika, czekam na pomoc. :cry:
  • #14
    tolo
    Level 34  
    Wyjęcie płyty z obudowy sterownika jest dość ryzykowne, ponieważ jest dosyć mocno przyklejona do "radiatorów" i ciągnąc na siłę płyta będzie się odkształcać i mogą puścić luty pod MPC. Moim zdaniem wyjęcie płyty w niczym nie pomoże. Jedyna rada to chyba zakup drugiego sterownika i przerzucenie softu. Podaj nr Boscha.
  • #15
    grzechu40
    Level 21  
    To sugerujesz że na darmo wymieniałem procka 450 zł poszło w błoto nie da się tego naprawić innym sposobem? Oki podaję nr boscha 0 281 015 684 wziął bym na próbę taką skrzynkę jak odpali albo się z komunikuje to gra a jak nie? Ale już nie widzę innego wyjścia żeby tylko odpaliło bo spać przez niego nie mogę.
  • #16
    tolo
    Level 34  
    Nie chcę oceniać czyjejś pracy ale mi to wygląda na skopane lutowanie procesora. Procesor był nowy :?: Czy tylko stary przelutowany :?: Moim zdaniem jeśli był lutowany procesor to płyta powinna być odklejona od obudowy, w celu podgrzewania od dołu by w procesie lutowania nie odkształciła się. Chyba, że wykonawca znów skleił płytę z obudową sterownika. Niestety nie mam takiego sterownika bo "podrzuciłbym" Ci do sprawdzenia. Szukałem w sieci ale dość drogie te stery. Jeśli możesz to zrób dokładne zdjęcie płyty sterownika.
  • #17
    grzechu40
    Level 21  
    Widzę że procek jest nowy bo stary miał białe napisy a tam są czerwone ale płytka nie była odrywana od obudowy na razie nie mam kontaktu z naprawiającym bo weekend pewnie ma ale w poniedziałek zadzwonię. Wrzucę fotkę z przed wymiany i nr sterownika z naklejki. Dziś ponownie próbowałem reanimować elektronikę dokonując różnych pomiarów na podstawie schematu ale wychodzi na to że wszystko jest, ale co mnie dziwi że jak odłączyłem CAN od el. silnika to na pinach 83 i 84 było takie same napięcie 2,49V a Ω było 123( przy wyłączonym prądzie) i jak podłączyłem CAN ponownie to jest 60Ω na magistrali. To równe napięcie na CAN silnika podpowiada mi że nic nie jest wysyłane po CAN ale w sumie co ma być skoro jest odłączone. Pewnie trzeba poszukać speca co mi to sprawdzi bo ja nie mam już możliwości brakuje mi CAN analizera. Dobra jeśli coś komuś przyjdzie do głowy to proszę o info. Citroen jumper III - Poszukuję schematu EDC16 silnik 3.0 Citroen jumper III - Poszukuję schematu EDC16 silnik 3.0
  • #18
    grzechu40
    Level 21  
    Ciąg dalszy tematu tzn opisaną elektronikę nie można już naprawić i potwierdziły się moje przypuszczenia że jest problem w systemie komunikacji między MPC a pinami na płycie potwierdzone przez firmę specjalizującą się w naprawach elektronik samochodowych i w związku z tym poszukuję takiej albo podobnej elktroniki silnika oczywiście zależy mi na czasie i mam starą elektronikę z której można wyciągnąć dane i parametry potrzebne do przeprogramowania. Może ma ktoś z Was taką lub dostęp albo informację gdzie można nabyć używaną bo nowa pewnie będzie bardzo droga. Piszcie jeśli coś będziecie wiedzieć sprawa pilna.
  • #19
    grzechu40
    Level 21  
    Niestety moje starania spełzły na niczym bo po zmianie elektroniki i wgraniu suftu ze starej elektroniki auto nie ruszyło ani na stole się nie dało połaczyć i zrezygnowałem z naprawy bo były przypuszczenia że ktoś przede mną użył niewłaściwego programu do usuwania DPF i przez to mogłem mieć kłopoty z komunikacją, szkoda tylko straconego czasu ale tak czasem bywa.