Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw Sharan 2002 1.9 TDI - cofa się płyn chłodniczy

konczer83 25 Oct 2013 20:48 15948 17
  • #1
    konczer83
    Level 9  
    Przy rozgrzanym silniku - najczęściej po szybszej jeżdzie nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po odkręceniu korka w naczynku wyrównawczym jest psyknięcie i płyn wraca do prawidłowego stanu.
    Zrobiłem badanie na zawartość co2 - brak Co2 w układzie bo bałem się że uszczelka pod głowicą oraz wymieniłem termostat i dalej jest tak samo.
    W samochodzie jest webasto(dogrzewacz) które sie nie uruchamia nie wiem z jakiego powodu. Po wyłączeniu silnika jest jakiś dziwny odgłos jakby jakaś pompka pracowała przez ok. minutę.
    Prosze o podpowiedż co może powodować te cofanie płynu.
  • #2
    goras
    Level 12  
    Witam
    Miałem ten sam problem, wymieniłem termostat ,pompę ,chłodnicę i nic. Po wymianie uszczelki pod glowicą już 4 lata nie mam problemów z układem chłodzenia.samochód Sharan 1,9 TDI 110 KM 1998r. Pozdrawiam
  • #3
    konczer83
    Level 9  
    Ale czy to możliwe że jest touszczelka? Przecież sprawdzali układ na zawartość co2 i nic nie wykazało?
  • #4
    konczer83
    Level 9  
    Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie?
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    konczer83 wrote:
    Czy ktoś może odpowiedzieć na pytanie?


    Ja robię tak. Rozgrzewam auto aż zrobi się ciepła chłodnica, odkręcam delikatnie korek zbiorniczka wyrównawczego płynu, upuszczam ciśnienie żeby wykluczyć rozszerzalność temperaturową płynu, zakręcam i 10 kilometrów z ciężką nogą.

    Wracam, i odkręcam zbiorniczek, jeśli się tam zebrało ciśnienie, albo węże od chłodnicy są znacznie twarde, jestem prawie pewny, uszkodzona jest uszczelka albo głowica.

    Dodano po 2 [minuty]:

    konczer83 wrote:
    W samochodzie jest webasto(dogrzewacz) które sie nie uruchamia nie wiem z jakiego powodu. Po wyłączeniu silnika jest jakiś dziwny odgłos jakby jakaś pompka pracowała przez ok. minutę.


    Potrzeba tu diagnozy, coś nie tak z dogrzewaczem, z pompką obiegową wszystko ok, tak ma być.
  • #7
    jarewa
    Level 31  
    Tak za przeproszeniem to ten płyn niby gdzie się podziewa przy uszkodzonej uszczelce? gdyby była uszkodzona uszczelka i zapowietrzony układ to raczej płyn powinien mu wylecieć na zewnątrz z powodu nieszczelności a on zawsze wraca do swojego miejsca.

    To tak jakby coś pod ciśnieniem zwiększało swoją objętość i po spuszczeniu ciśnienia wracało do normalnego.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    konczer83 wrote:
    Przy rozgrzanym silniku - najczęściej po szybszej jeżdzie nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Po odkręceniu korka w naczynku wyrównawczym jest psyknięcie i płyn wraca do prawidłowego stanu.

    Czyli wszystko w normie.
    Płynu nie ubywa ani nie przybywa musztardy.
    konczer83 wrote:
    W samochodzie jest webasto(dogrzewacz) które sie nie uruchamia nie wiem z jakiego powodu

    W szaranie dogrzewacz jest w pełni diagnozowalny więć ni ema problemu.
  • #10
    jarewa
    Level 31  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    konczer83 napisał:


    W samochodzie jest webasto(dogrzewacz) które sie nie uruchamia nie wiem z jakiego powodu



    W szaranie dogrzewacz jest w pełni diagnozowalny więć ni ema problemu.


    A może on nie wie kiedy się włącza?
    Podgrzewacz nie jest programowalny
  • #11
    drhej
    Level 12  
    Jakbyś miał nieszczelną uszczelkę pod głowicą, to byś miał zapowietrzony układ chłodzenia (więcej płynu w zbiorniczku, a nie mniej) lub musztardę zamiast oleju (wtedy ubytki płynu muszą być). Ewentualnie kopciłbyś - ale na biało.

    Sprawdź w instrukcji obsługi jak powinno się sprawdzać stan płynu chłodzącego. U mnie sprawdza się na zimno, ma być około kreski "cold". Wszystko inne nie ma sensu, sprawdź tak jak producent przykazał i zostaw temat - jak jest w normie i nie masz objawów jak wyżej.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    jarewa wrote:
    Tak za przeproszeniem to ten płyn niby gdzie się podziewa przy uszkodzonej uszczelce? gdyby była uszkodzona uszczelka i zapowietrzony układ to raczej płyn powinien mu wylecieć na zewnątrz z powodu nieszczelności a on zawsze wraca do swojego miejsca.

    To tak jakby coś pod ciśnieniem zwiększało swoją objętość i po spuszczeniu ciśnienia wracało do normalnego.


    Wydaje mi się że przy uszkodzonej uszczelce ciśnienie w zbiorniczku pcha płyn w przewody, normalnie na zasadzie że powietrze przemieszcza się do góry, jak przy odpowietrzaniu układu, coś w tym dziwnego?

    Owszem przy dużym przedmuchu nie odpowietrzy się, i wywali płyn.

    To wszystko jest proste i do sprawdzenia.
  • #13
    jarsaw
    Level 23  
    Zwalaj głowicę, a się przekonasz że na 200 procent uszczelka.Test na CO 2 w tym aucie jest niemiarodajny.
  • #14
    jarewa
    Level 31  
    domex32 wrote:
    Wydaje mi się że przy uszkodzonej uszczelce ciśnienie w zbiorniczku pcha płyn w przewody


    A jakim prawem skoro korek trzyma około 1bar, takie samo ciśnienie jak przy normalnym?
  • #15
    domex32
    Moderator of Cars
    jarewa wrote:
    domex32 wrote:
    Wydaje mi się że przy uszkodzonej uszczelce ciśnienie w zbiorniczku pcha płyn w przewody


    A jakim prawem skoro korek trzyma około 1bar, takie samo ciśnienie jak przy normalnym?


    Przecież napisałem jak, a poza tym, przy sprawnym układzie, gdy upuścisz ciśnienie na gorącym silniku, to po jeździe nie ma prawa go tam być.
  • #16
    jarewa
    Level 31  
    Jest efekt parowania, ciśnienie może się zrobić.
  • #17
    vegasic
    Level 13  
    gdyby byla uszkodzona uszczelka to płynu powinno ubywac czyż nie? lub olej by się przedostawał do układu chłodniczego zanieczyszczając go, czy nie mam racji? skoro płynu nie ubywa znaczy ze to nie jest uszczelka pod głowicą...
  • #18
    prade
    Level 11  
    Witam.
    Czy ktos opowie jak skończyły się zmagania z owymi usterkami?
    Mam podobnie jak autor pierwszego postu.