Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bmw e46 320d 136km - Ciężko odpala na zimnym silniku

26 Paź 2013 13:32 23037 26
  • Poziom 11  
    Witam Panów,
    Posiadam e46 320d z silnikiem M47 (czyli tego przed liftem) i zaczne od tego, że szukałem na forum i na google ale nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi, a więc mój problem polega na tym, że na zimnym silniku podczas pierwszego rozruchu muszę bardzo długo kręcic silnikiem a czasami nawet robic 2-3 podejscia do tego, ale gdy sie juz uda odpalić to następnym razem pali "od strzała".
    Po przeczytaniu kilku tematów na forum sprawdziłęm:
    - bezpiecznik F104 - sprawny;
    - napięcie na czerwonym kablu w przekazniku jest ok 11-12v;
    - napięcie na wychodzące kable na swiece - jest napięcie ok 11-12v;
    - przekaźnik akustycznie wydaje dzwięk;
    - po rozebraniu dla pewnosci przekaźnika nie widać oznak przepalenia;
    - oporność świec wszystkie ok 1,5-1,7ohm (sprawdzałem na wyjętej wtyczce z przekaźnika);
    - pompke paliwa słychać jak chodzi;
    - akumulator nowy (ma 10miesięcy);

    Zauważyłem ze kontrolka od świec pali sie bardzo krótko ok 1-1,5s nie zależnie jaka jest tamperatura na zewnątrz, i odkąd mam problemy z odpalaniem zaczął mi uciekać płyn chłodniczy sprawdziłem chłodniczke spalin jest sucha, na odpalonym silniku i po odkręceniu korka od wlewu plynu chłodniczego strumień plynu jest ciągły, nie ma galarety ani jakiegoś masła na korku od oleju, sprawdziłęm węże wszystkie suche natomiast krople plynu zauważyłem pod autem na osłonie silnika. Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?

    Proszę mi doradzić co może być usterką lub co mogę jeszcze sprawdzić.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Jaki masz rok i przebieg ??
  • Poziom 23  
    Zapowietrza się, szukaj nieszczelności.
  • Poziom 24  
    michal200848 napisał:
    Zapowietrza się, szukaj nieszczelności.


    Raczej nie ma za dużego związku z odpalaniem
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    witkor85 napisał:
    Raczej nie ma za dużego związku z odpalaniem


    Ma to bardzo duży związek z odpalaniem.
  • Poziom 24  
    Kolega oświeci mnie jeśli można.
  • Poziom 11  
    rok 1998 przebieg ok 320tys

    A co do zapowietrzania to gdzie tego szukać? w którym miejscu? lub od czego zacząć?
  • Poziom 23  
    witkor85 napisał:
    Kolega oświeci mnie jeśli można.


    Paliwo się cofa.

    darek453 napisał:
    A co do zapowietrzania to gdzie tego szukać? w którym miejscu? lub od czego zacząć?


    No posprawdzać przewody,przez filtr paliwa też może się zapowietrzać.

    Można zamontować zaworek zwrotny.
  • Poziom 24  
    michal200848 napisał:
    witkor85 napisał:
    Kolega oświeci mnie jeśli można.


    Paliwo się cofa.



    Przez pompę wody ??
  • Poziom 23  
    witkor85 napisał:
    michal200848 napisał:
    witkor85 napisał:
    Kolega oświeci mnie jeśli można.


    Paliwo się cofa.



    Przez pompę wody ??


    Ja cały czas, piszę o układzie paliwowym.
  • Poziom 24  
    darek453 napisał:
    Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?

    Odpowiedź - nie.
    Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny.
    Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia. Strumień paliwa powinien być wolny od bąbelków powietrza.
  • Poziom 24  
    Z tym przebiegiem zastanawiał bym się czy wtryskiwacze nie są już wyeksploatowane. W końcu to 320 tyś
  • Poziom 23  
    LeoCB napisał:
    Zrób test na przelewy.


    To nie jest CR, to jest na pompie VP44.
  • Poziom 24  
    Podobny objaw miałem jakiś czas temu przy Vectrze B 2001 2.0 dti. Sparciały przewód powrotu paliwa i delikatnie leciało. I też kręcił jak by chciał, a nie mógł. To jeśli chodzi o ciężkie odpalanie. Jeśli chodzi o wyciek płynu chłodzącego to sprawdził bym kruciec (ten przy silniku bodajże po prawej stronie) czy nie jest pęknięty
  • Poziom 11  
    MesserW napisał:
    Cytat:
    Moje pytanie czy to może być uszkodzona pompa wody?

    Odpowiedź - nie.
    Układ chłodzenia w ogóle nie łączy się z układem paliwowym chyba że miałbyś webasto, ale M47 w E46 miał fabrycznie tylko dogrzewacz elektryczny.
    Może faktycznie zapowietrzać się bądź cofać paliwo, najlepiej zaobserwować w półprzeźroczystych przewodach paliwowych pompy wysokiego ciśnienia. Strumień paliwa powinien być wolny od bąbelków powietrza.


    To że sie nie łączy to ja wiem tylko ze odkąd tak ciężko odpala to zacząłem mieć problemy z układem chłodzeni tzn. zaczął mi wyciekać płyn chłodniczy wczześniej tego problemu nie miałem.

    Odnośnie zapowietrzania sie ukłądu paliwowego to czy ten model nie jest wyposażony w samoodpowietrzanie po przekreceniu kilkalkrotnie kluczykiem w pozycje 2 i odczekaniu kilku sekund bo wydaje mi sie że jest bo nieraz wymieniałem filtr paliwa i nigdy takiego problemu nie mialem.

    Cytat:
    Podobny objaw miałem jakiś czas temu przy Vectrze B 2001 2.0 dti. Sparciały przewód powrotu paliwa i delikatnie leciało. I też kręcił jak by chciał, a nie mógł. To jeśli chodzi o ciężkie odpalanie. Jeśli chodzi o wyciek płynu chłodzącego to sprawdził bym kruciec (ten przy silniku bodajże po prawej stronie) czy nie jest pęknięty


    To sprawdziłem wszystkie widoczne węże i z żadnego nie cieknie nic jedynie tylko nie odkręcałem osłon silnika żeby sprawdzić dolne węże.

    Czy jeszcze może jakieś inne prognozy lub usterki przychodzą na myśl??
  • Poziom 43  
    darek453 napisał:
    Czy jeszcze może jakieś inne prognozy

    Ludzie na tym forum nie znają zasilania e46 na pompie wtryskowej.

    Po pierwsze zmierz ciśnienie zasilania pompy wtryskowej, a to działka warsztatu bo samemu cokolwiek ciężko.
    Uprzedzam kolejne pytanie, nie,
    darek453 napisał:
    oporność świec wszystkie ok 1,5-1,7ohm (sprawdzałem na wyjętej wtyczce z przekaźnika);
    nie jestem fanklubem bmw, tylko je codziennie naprawiam.
    PS swiece sprawdza się amperomierzem.
  • Poziom 11  
    no ok to widze ze pozostaje mi warsztat myslałem ze tego unikne i będe mogł coś sam naprawić.

    A takie moje pytanie czy nikski stan płynu chłodniczego może mieć wpływ na falowanie obrotów silnika w początkowym procesie jego rozruchu?
  • Poziom 43  
    darek453 napisał:
    A takie moje pytanie czy nikski stan płynu chłodniczego może mieć wpływ na falowanie obrotów silnika w początkowym procesie jego rozruchu?

    NIE.
  • Poziom 11  
    sprawdziłem na przezroczystych wężykach co idą z filtra paliwa do pompy nie widać tam żadnych pęcherzyków powietrza. Więc to pewnie będzie pompa lub wtryski.

    A co do układu chłodzenia to znalazłem wyciek jest on z pompy wody zaraz za kołem pasowym czy da sie to zregenerować czy trzeba wymieniać cała na nową?
  • Poziom 15  
    Najprościej i najwygodniej wymienić całość. Czysto teoretycznie rozważając można by próbować rozebrać pompę ale jeszcze nie spotkałem się z tym w praktyce. Zwróć uwagę żeby kupić pompę z metalowym wirnikiem.
  • Poziom 11  
    Więc tak problem wycieku płynu chłodniczego rozwiązałem była uszkodzona pompa wody(wyciek za kołem pasowym) natomiast kwestia cieżkiego odpalania i białego dymka to jest mała poprawa ale czasami zdaża mi sie odpalać dopiero za 2 razem.

  • Poziom 15  
    Spróbuj tak. Po zakończeniu jazdy samochodem postaw go przodem do dołu im bardziej pochylony tym lepiej. Jak będzie poprawa w zapalaniu następnym razem to zapowietrzanie, jak nie to coś z pompą. Najlepiej zacząć od sterownika. Diagnoza nic nie kosztuje, można też sprawdzić czujnik obrotów.
  • Poziom 11  
    Powiem tak już sie troche sytuacja poprawiła odpala za 1 razem tylko że muszę trzymać czasam ok 15-20s na zapłonie ale to tylko czasami nie wiem co było wcześniej przyczyną tego że tak długo musiałem kręcic rozrusznikiem.

    OK dziękuję wszystkim za odpowiedzi napewno dużo sie dowiedziałem i skorzystałem z tego.

    Zamykam temat :)