Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

rozrusznik nie kreci - duzy pobór prądu Astra 1.7 D

18 Mar 2005 23:29 4799 9
  • Poziom 16  
    Witam.
    Astra 1.7 diesel (dr) 94 rok.
    Wszystko było ok., rozrusznik kręcił zawsze żwawo, akku w dobrym stanie, alternator jak i cala instalacja także.

    Przy dzisiejszym rozruchu rozrusznik dość słabo kręcił ... objawy takie jak przy wyładowanym akumulatorze, przy następnym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Po jakimś czasie ponownie wyłączyłem silnik na około 1 godzinę.

    Kiedy chciałem go otworzyć centralnym pilota 0 odzewu. Włączam jakikolwiek odbiornik ... i okazało się ze zabrakło prądu. Następnie .. podłączyłem się do innego samochodu żeby odpalić z jego akumulatora. Po włączeniu zapłonu .. wszystko jest okej .. świece żarowe grzeja, klakson działa. Nagrzałem świece włączam rozrusznik i .... słyszę jedynie prace elektromagnesu ... i minimalne przekręcenie silnikiem, może z 1/100 obrotu, a pobór prądu w tym momencie jest tak wielki iż przygasają stopniowo wszystkie kontrolki do zera.

    Pobór prądu przy wyłączonym zapłonie jest ok , przy włączonym także.

    Moim pytaniem jest: co mogło być przyczyną samoistnego rozładowania się akumulatora ... ?

    PS. Wymieniałem także akumulator, sądząc możliwość wystąpienia zwarcia wewnetrzego w akku.

    Wielkie dzieki za pomoc.
  • Poziom 27  
    Jak się już uda odpalić to jakie jest napięcie na akumulatorze. Sprawdź z włączonymi światłami ogrzewaną szybą itp.
  • Poziom 20  
    A jaki jest pobór prądu przy wyłączonym zapłonie i uzbrojonym alarmie?
  • Poziom 11  
    Sprawdz główne masy na karoserii i silniku
  • Poziom 20  
    masa miedzy silnikiem a karoseria. ja mialem tak w golfie III i po przeczyszczeniu masy miedzy silnikiem a karoseria wszysko bylo w porzadku
  • Poziom 16  
    połączyłem mase miedzy "-" akumulatorka, a silnikiem przewodem rozruchowym. Wiec w tym momencie mase mial dobrą na 100 %. Rozrusznik przestał działać nagle.

    Niestety ale wydaje mi sie że to jednak rozrusznik. Z braku zaplecza technicznego nie jestem w stanie wyjac rozrusznika .. na chodniku troche ciezko jak by nie patrzec :(
  • Poziom 27  
    Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.
  • Poziom 30  
    Skoro automat ci klepie to pewnie ci sie przekladnia planetarna rozpadla i rozrusznik ci sie zablokowal. Podobna rzecz kiedys mialem u mnie tylko w innym aucie ale taz dieslu, jak chcialem zapalic samochod to mi kontrolki prawie lub calkiem gasl. Ja kupilem caly nowy rozrusznik bo nieoplacalne bylo remontowanie starego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    RSP napisał:
    Pomiary napięcia ładowania to podstawa przy wszelkich tego typu awariach. Jest to ważne z prostego powodu „kasa”!!!. Pomiar nic nie kosztuje a tak elektryk skasuje kolegę na kilkadziesiąt złotych.


    Zgoda... ale z zewnwtrznego zródla zasilania takze nie kreci (rozrusznik jeszcze zamontowany) wiec nie mam jak sprawdzic :)

    ps. Moze ktos mi polecić godny zaufania warsztat w Szczecinie ? no i żeby cena robocizny byla w granicach zdrowego rozsądku.

    Chetnie bym to zrobil sam ... aczkolwiek nie opłacalne bedzie transportowanie auta 80 km na przydomowy warsztat :/