Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Praca inżynierska - pytanie.

26 Paź 2013 18:41 2298 10
  • Poziom 2  
    Witam. Aktualnie studiuję Automatykę i Robotykę i mam pytanko związane z moją pracą dyplomową. Otóż, temat brzmi "Cyfrowy pomiar i regulacja położenia silnika prądu stałego". Mam wykonać układ oparty o silnik DC + sterownik PLC i enkoder. Promotor powiedział że regulacja połozenia ma być bardzo precyzyjna i wizja jest taka, że mam zadawać z ekranu dotykowego ilość obrotu(np. 5 w lewo) i wał silnika ma wykonac taki ruch.Silnik nie będzie niczym obciązony. Pomiar położenia oczywiście dzięki enkoderowi inkrementalnemu. Niedawno byłem na szkoleniu związanym ze sterownikami PLC i dowiedziałem się że temat moj jest praktycznie niewykonalny. Okazało się że precyzyjna regulacja silnika DC jest bardzo trudna w zrealizowaniu jej praktycznie. Zasugerowano mi tam abym zmienił silnik na krokowy lub synchroniczny - niestety nie wiem czy promotor sie na to zgodzi. Dlatego proszę kogoś doświadczonego o pomoc, czy rzeczywiście tak trudno sterować silnikami prądu stałego i jak to wygladałoby w praktyce? Teoria niestety za dużo nie mówi na ten temat. Z góry dzięki za odp:)
  • Poziom 28  
    No silnik DC do precyzyjnego obracania o dany kąt od razu odpada z miejsca, jeszcze jakby to miało być mało dokładne to może by i jeszcze uszło, ale wątpię. Tak więc jeśli zależy na bardzo dokładnej precyzji to zostają silniki krokowe.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tylko sterowanie silnikiem krokowym, to raczej taki banał, że na prace inżynierską się nie nadaje...
    Samo zagadnienie rzucone przez promotora jest faktycznie dość utopijne. Spróbuj dowiedzieć się czegoś więcej, przecież powinien ci służyć radą i konsultacjami. Wyjaśnij swoje wątpliwości i dowiedz się, jaka dokładność jest wymagana.