Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Excel 2007] - makro do pobierania danych z innych plików *.xlsx

26 Paź 2013 20:45 12360 17
  • Poziom 12  
    Witam.
    Ponieważ jestem zupełnie zielony w tworzeniu makr w excelu, chciałbym prosić Was o pomoc =) Od dwóch dni walczę ze stworzeniem arkusza, który ma mi ułatwić pracę; otóż codziennie będę wprowadzał dane do kilkunastu plików xlsx, a raz w miesiącu suma danych z poszczególnych plików będzie przenoszona do pliku o nazwie Raport.xlsx. Z samymi arkuszami sobie poradziłem, chociaż było ciężko po tak długiej przerwie od excela, no i musiałem poznać kilka nowych dla mnie formuł. Ale udało się =)
    Teraz chodzi o to, żeby stworzyć w pliku Raport.xlsx makro, które;
    - będzie pobierało dane z tych 30 plików w podfolderze - lokalizacja bezwzględna - nie wiem czy to jest możliwe, żeby skrypt szukał plików o danej nazwie w we wszystkich podfolderach? Znaczy bez podawania nazwy konkretnego folderu (?),
    - pobierane będą dane z zakresu komórek B34:S34 - z każdego pliku ten sam zakres, ale w pliku Raport.xlsx będą one wklejane pod sobą czyli, zakres B34:S34 z pliku 1.xlsx będzie wklejony w zakres C2:T2 pliku Raport.xlsx; plik2.xlsx - C3:T3; plik3.xlsx - C4:T4, itd.
    - button w kolumnie B2:B30 "Pobierz".
    Wiem, że proszę o wiele - nie jestem zwolennikiem gotowców, ale niestety brakuje już mi czasu, tworzenie tych arkuszy trochę mnie przerosło i pochłonęło więcej czasu niż się spodziewałem...
    W każdym razie z góry dziękuję za każdą pomoc.
    Pozdrawiam.
  • Specjalista - VBA, Excel
    1. Nie jest jasne, gdzie znajdują się pliki - " tych 30 plików w podfolderze " łub "plików o danej nazwie w we wszystkich podfolderach" ?
    2. Kolejność wstawiania danych jest ważna?
    3. Jeśli nie, gdzie należy zauważyć w Raport.xlsx, który plik danych?