Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat Thunder Germany 3,7 kw - Nie odpala

27 Paź 2013 08:14 3765 11
  • Poziom 15  
    Witam.
    Jakieś dwa lata temu zakupiłem nowy agregat prądotwórczy Thunder Germany 3,7 kw - 1 faza, używałem go bardzo sporadycznie, przez ostatnie dni zacząłem wykorzystywać go po kilka godzin dziennie. Wczoraj podczas prazy po około 1,5 godzinie od wystartowania, nastąpił jakiś taki stłumiony huk i generator się zatrzymał. Wielokrotne próby odpalenia nie powiodły się, przy czym teraz szarpak tak jakby obracał się dużo łatwiej bez oporów, które kiedyś na pewno występowały. Paliwo oczywiście jest, olej sprawdzony i jest odpowiedni poziom, filtr powietrza (taka gąbka) przedmuchana i wydaje się ok, świeca sucha.
    Czy te objawy komuś coś przypominają, od czego zacząć sprawdzenie generatora?

    Z góry dziękuję za każdą radę i pomoc
  • Poziom 19  
    Sprawdzanie zacznij od silnika, wykręć świecę i sprawdź czy tłok porusza się podczas obracania wałem, mógł urwać się korbowód.
  • Poziom 15  
    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Tego nie napisałem, ale przy sprawdzaniu stanu świecy włożyłem w gniazdo delikatnie śrubokręt i przy kręceniu wałem (po zdjęciu szarpaka) położenie tłoka się zmienia. Zastanawiam się czy może jest tam jakiś klin na którymś kole, ale z drugiej strony wał się obraca więc to chyba nie klin
  • Poziom 19  
    Jest klin pod kołem magnesowym, mogło go ściąć i zapłon się przestawił. Sprawdź też rozrząd, czy zawory się otwierają i zamykają. Sprawdź czy silnik spręża, przyłóż mocno palec do otworu po świecy i obracaj wałem, wyczujesz czy wogóle następuje sprężanie.
  • Poziom 15  
    Po wykręceniu świecy i zatkania gniazda palcem nie wyczuwam żadnego sprężania/ciśnienia przy obracaniu wałem (sprawdziłem jeszcze raz i tłok porusza się).

    Odkręciłem też pokrywę zaworów i chyba tu tkwi problem.

    Agregat Thunder Germany 3,7 kw - Nie odpala

    Trochę to powykrzywiane, na górze jest jakiś bolec, który jest wykrzywiony i w blaszce na dole powyrabiane otwory. Czy taką usterkę da się łatwo naprawić??
  • Poziom 35  
    Sprawdź, czy podczas obrotu kołem zamachowym poruszają się dźwigienki zaworowe. Jeśli nie, to albo urwał się wałek rozrządu, albo też pękł popychacz dźwigienki zaworowej i przebił głowicę silnika ( wg Ciebie ten "bolec").
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Popychacze pracują poza strefą komory spalania, to raczej wygląda na urwany zawór.
  • Poziom 15  
    Mam teraz trochę więcej czasu więc postanowiłem się zając naprawą, porozkręcałem trochę ten silnik i utknąłem w jednym miejscu, nie chcę robić nic na siłę dlatego proszę o podpowiedź, poniżej są zdjęcia silnika, do tego momentu udało mi się to porozkręcać
    Agregat Thunder Germany 3,7 kw - Nie odpala Agregat Thunder Germany 3,7 kw - Nie odpala

    1. Jak bezpiecznie zdjąć tą część "elektryczną", chciałem się dostać do środka bo chcę sprawdzić czy nic się tam nie pourywało, czy to jest "na wcisk" czy może zabezpieczone jakimiś zawleczkami?

    2. Czy jak już będę miał wszystko porozbierane ( i wymienię uszkodzone części) to czy przy składaniu profilaktycznie zmienić na nowe pierścienie?? czy tego się raczej nie robi "profilaktycznie"
  • Poziom 35  
    Najczęściej wirnik osadzony jest na stożku przedłużonego korbowodu silnika, spotkałem się też, że połączenie było na gwint. Trzeba rozpocząć od odkręcenia śruby - szpilki z osi wirnika (klucz 13 lub 14). Następnie, najlepiej młotkiem gumowym lub drewnianym ( z wyczuciem) uderzać w wirnik tj. w część metalową, aby nie uszkodzić uzwojenia wirnika.
  • Poziom 15  
    Generator stal się ostatni potrzebny i "wznowiłem" naprawę. Zamówiłem całą kompletną głowicę zaworów (w poprzedniej urwał się zawór i ją przebił)
    Rozkręciłem też komorę silnika aby sprawdzić czy tam się coś nie urwało, pękło itp.
    Mam pytanie, pomiędzy dwiema częściami komory silnika jest uszczelka, nie wygląda aby była w złym stanie, czy mogę założyć tą samą z powrotem czy wymienia się na nową, jeżeli można starą to można, trzeba, nie wolno posmarować ją jakimś silikonem?
  • Poziom 15  
    Dzisiaj wszystko poskładałem, wyregulowałem zawory (mam nadzieję, że dobrze) i silnik ruszył za pierwszym razem, na początku miałem problemy z ustawieniem obrotów (wchodził na bardzo wysokie obroty) ale podregulowałem dźwignię (od regulatora obrotów) i wszystko jest OK (chyba).

    W instrukcji od Hondy jest mowa o regulacji gaźnika za pomocą śruby, u mnie kręcąc tą śrubą w gaźniku nic się nie zmienia, na razie się tym nie martwię bo generator chodził bardzo ładnie, zero falowania, przy obciążeniu trzymał obroty ale nie wiem czy to nie będzie miało wpływu na np. spalanie albo odpalanie na zimnym silniku.
    W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc