Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV - Dziwne falowanie obrotów

Przemek1259 27 Oct 2013 09:45 3705 14
  • #1
    Przemek1259
    Level 14  
    Witam, zauważyłem, że od kilku dni mam problem z obrotami, mianowicie jak jadę, wcisnę sprzęgło i stanę to tak jak by sam dodawał sobie gazu, dojdzie np do 2 tys obrotów, spadnie i znów do 2 tys i potem już jest ok, trzyma się na 8 tak jak powinno. Oraz jak na jałowym biegu przygazuje go tak do 3-3.5 tys obrotów to "spada" z nich na 2-3 razy.

    Nie zawsze się tak dzieje, prawdopodobnie tylko jak jest rozgrzany (przejadę np 10 km) ale pewny nie jestem.

    Instalacja to STAG 4 PLUS na gwarancji jeszcze ( nie ma 2 lat )
    Silnik 1.6 SR. 1998 rok.

    Z góry dzięki za pomoc.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Mleczyk89
    Level 34  
    Na gazie i benzynie to samo ?

    Standardowo na początek przepustnica do czyszczenia i adaptacji.
  • #3
    manio123
    Level 34  
    A jak niby Ci pomóc ? Podaj choć kompletację instalacji : wtryski, reduktor+ screeny z pracy na lpg i konfiguracji , wtedy jest jakaś podstawa do ostrożnej diagnozy, inaczej to wyłącznie spekulacje : wyklepane wtryskiwacze , padający reduktor lub jedno i drugie. Zakładając , że na benie OK.
  • #4
    Przemek1259
    Level 14  
    Jestem w tej dziedzinie totalnie "zielony" więc proszę o trochę wyrozumiałości :).
    Znalazłem na fakturze wszystkie dane do LPG poniżej je podaje:

    Reduktor - AC
    Zawór Gazowy - VALTEK
    Wielozawór - TOMASETTO
    Czujnik Ciśnienia - PS-02
    El. Jednostka Ster. - STAG 4 PLUS
    Wtryskiwacz Gazu - REG
    Filtr Gazu - CERTOOLS
    Przewody - FARO

    Jeżeli coś jeszcze potrzeba to proszę napisać. Dziś sprawdzę czy na pb tak samo się dzieję. Ale raczej nie. Najlepiej aby obrać obydwie teorie że dzieje się tak na pb i na lpg.


    Jak tą przepustnicę spowrotem zaadaptować?
  • #5
    Mleczyk89
    Level 34  
    Adoptować vagiem.

    Sprawdź i napisz czy tylko na gazie problem.
    Jeżeli tak czepimy się instalacji.
    Jeżeli na benzynie też problem to olejemy gaz i szukamy w silniku.
  • #6
    Przemek1259
    Level 14  
    Mleczyk89 wrote:
    Adoptować vagiem.

    Sprawdź i napisz czy tylko na gazie problem.
    Jeżeli tak czepimy się instalacji.
    Jeżeli na benzynie też problem to olejemy gaz i szukamy w silniku.


    Ok, jak tylko to sprawdzę to dam znać.

    P.S - nie wiem czy to ma znaczenie w tej sprawie, ale jeśli silnik mam zimny, dłużej postoi, np rano gdy chce odpalić to muszę dłużej pokręcić rozrusznikiem i dodać gazu żeby zapalił. A jak ciepły to bez problemu odpala.

    Dodano po 5 [godziny] 30 [minuty]:

    Przejechałem się kawałek, i problem z samoczynnie podnoszącymi się obrotami gdy wcisnę sprzęgło nie nastąpił... Może dlatego że za krótki dystans przejechałem, więc oznacza to że dzieje się tak tylko wtedy gdy jest rozgrzany na max.

    A problem z spadaniem obrotów na 2 razy występuje ale nie zawsze, ale na pb i lpg. Spadnie do 9 zatrzyma sie na pół sekundy i spadnie do prawidłowych 8. I czuć przy tym takie bardzo lekkie jakby "przyduszenie" silnika.
  • #7
    Przemek1259
    Level 14  
    zauważyłem dziś, że tylko na lpg się takie cuda dzieją.
  • #8
    Mleczyk89
    Level 34  
    Zmienić filtr gazu, jak nie pomoże to do gazownika. Sam więcej nie zdziałasz.
  • #9
    Przemek1259
    Level 14  
    Filtr gazu był zmieniany w tym roku na przeglądzie... A jeśli działoby się tak też na benzynie to co może być nie tak?
  • #10
    manio123
    Level 34  
    Problemy z odpalaniem świadczą uszkodzeniu reduktora , który puszcza gaz przewodem podciśnienia do kolektora i masz wtedy za bogatą mieszankę. Podobną objawy może też dawać przepuszczający wtryskiwacz. Sprawdzić można po zgaszeniu silnika pracującego na lpg przy pomocy wody z detergentem ( jak do robienia baniek) lub jeśli nie czujesz się na siłach udać się do gazownika.
  • #11
    Acer3
    Level 10  
    Ja bym jeszcze sprawdził sonde lambde ... na benzynie nie koniecznie musi falować oraz sprawdz Map sensor .
  • #12
    Przemek1259
    Level 14  
    jak się sprawdza Map Sensor? I czy jak wepnę go pod kompa to może pokazać jakieś błędy za to odpowiadające? Bo zamówiłem na allegro kabel i właśnie dziś wysłali, może przed piątkiem dojdzie.
  • #13
    Acer3
    Level 10  
    Nigdy sie nie podlanczalem pod komp Lpg tak wiec nie odp ci na to. Ja mialem wymieniony reduktor na nowy ale dalej to samo faluja oboroty i rozlancza sie gaz . Teraz czekam na luke u mojego gazownika na wymiane Map sensora . koszt okolo 150 zl

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak podlaczysz sie pod wtyczke lpg napewno ci pokaze . Ja tak mialem ze za duze cisnienie bylo . Restet bledu pol miecha ok i znowu lipa .
  • #14
    Przemek1259
    Level 14  
    Ale chodzi mi o podłączenie się pod kompa silnika (samochodu) a nie pod lpg. Jak by falowały obroty też na PB, albo walnięta sonda.
  • #15
    Acer3
    Level 10  
    map sensor masz w lpg

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak podłączysz się pod kompa to wyjdzie ci błąd sondy...

    Dodano po 57 [sekundy]:

    co do falowania obrotów na pb i lpg. Nie koniecznie mi falowaly na lpg a na pb nie ;)

    Dodano po 3 [minuty]:

    kabelek masz podłączyć pod złącze OBD2 znajduje się pod pokrętłami nawiewów nad popielniczką
    jest tam zaślepka z wytłoczonym "silniczkiem"
    no i polski vag musisz mieć na laptopie