Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATMEGA8/16][C] - Projekt sterownika nastawnika z wyświetlaniem stanu

lewytolewy 27 Paź 2013 14:54 2424 19
  • #1 27 Paź 2013 14:54
    lewytolewy
    Poziom 19  

Witam, jestem aktualnie studentem Mechatroniki PW, jako zadanie z koła naukowego dostałem zaprojektować i zaprogramować oraz oczywiście wykonać sterownik pewnego nastawnika. Generalnie całą konstrukcję pomijam, nastaw jest realizowany za pomocą 2 elektromagnesów którymi chcę sterować.

Założenia projektu:
    2 przyciski- wyżej, niżej
    7-segmentowy wyświetlacz LED wskazujący ile razy naciśnięto wyżej bądź niżej. Co to znaczy? Ano tylko tyle, że gdy naciskamy + na wyświetlaczu dostajemy 1,2,3,4,5 gdy minus 5,4,3,2,1. Oczywiście gdy np jesteśmy na stanie wyświetlacza 3 i naciskamy - to otrzymamy 2 i analogicznie gdy mamy 3 i naciśniemy + dostaniemy 4. Zakres to 1-5.
    2 elektromagnesy załączające się w zależności który przycisk naciśniemy
    jeden elektromagnes przypisany do +
    drugi elektromagnes przypisany do -

Problem:
    Program staram się napisać w języku C ponieważ tego języka uczyłem się używać lecz tylko w świetle programów działających w konsoli linux. Po raz pierwszy zająłem się pisaniem programu do mikrokontrolera, swoje wypociny opieram o pare książek- książkę pana Kardasia oraz pana Witkowskiego.
    Do tej pory udało mi się napisać część odpowiadającą za obsługę wyświetlacza przy naciskaniu przycisków lecz teraz muszę do tego dodać sterowanie elektromagnesami. Tutaj jest mój problem- w jaki sposób napisać że przy naciśnięciu danego przycisku załączy się stan wysoki na PB0 lub PB1 lecz tylko na określony czas znajdujący się w zakresie 0,2s-1s po czym znów pin powróci do stanu wyjściowego- 0?
    Czy ktoś mógłby mi pomóc?