Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad 110/ WSK 175 - Mocowanie silnika WSK 175 w quadzie.

kacperski5350 27 Paź 2013 19:31 5511 18
  • #1 27 Paź 2013 19:31
    kacperski5350
    Poziom 13  

    Witam. Posiadam quada 110cc(wiadomo chiński mimo tego, że na tabliczce jest napisane MADE IN GERMANY). Silnik już jest wykończony i nie opłaci się go robić więc postanowiłem poszukać jakiegoś silnika WSK 175( lub jeśli ten będzie za duży to 125). I jak rozwiązać sprawę mocowania tego silnika? Może być on przymocowany "na sztywno"? Tzn. Pospawać uchwyty z płaskowników i poprzykręcać śruby? Czy powinny być jakieś elementy gumowe aby zmniejszyć wibracje? Proszę o jakieś pomysły jak umiejscowić np. zbiornik paliwa. Druga sprawa to napęd. Mam zębatkę po lewej stronie a w WSce jest zębatka po prawej. Jednak tutaj chyba nie będzie problemu, bo u mnie wystarczy odkręcić koła i zamienić miejscami zębatkę z tarczą hamulca. Więc najbardziej martwi mnie mocowanie silnika. Jeszcze jedno. W razie tego jeśli kupiłbym silnik bez żadnych podzespołów tzn. gaźnik, cewka butelkowa, stacyjka, tłumik itd. to gdzie mógłbym kupić te rzeczy? Przydałyby się jeszcze jakieś schematy jak popodłączać wszystko(stacyjka, światła, jak zamontować prędkościomierz).

    0 18
  • #2 27 Paź 2013 19:53
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Silnik w oryginale też był mocowany na sztywno. Ty, oczywiście jak możesz i masz chęci, możesz dać silentbloki. Silnik podłączysz według schematu od wsk, chyba, ze coś będziesz zmieniać. Wtedy pracujesz na podstawie kilku schematów.
    Osprzęt kupisz wysyłkowo lub na motobazarach. Bez trudu dostępny.

    0
  • #3 27 Paź 2013 20:15
    1234
    Poziom 23  

    A do wstecznego biegu zatrudnisz pomocnika? Jeżeli miałeś automat na pewno NIE spodoba ci się ciągłe zmienianie biegów. Kolejny problem to dokładne umiejscowienie zębatki z silnika, jeżeli będzie w złym położeniu to albo będzie ci urywało łańcuch, albo będzie notorycznie spadał. Później wydech.... to jest 2t do poprawnej pracy potrzebuje dyfuzora, co prawda na kawałku rurki też będzie pracował ale... Z niezawodnością silników WSK 175 też jest tak średnio... Silnik jest chłodzony obiegiem powietrza wokół silnika, przy małych prędkościach czytaj quad, będzie się przegrzewał. Silniki tego typu nie są przyzwyczajane do taplania się w błocie zwłaszcza instalacja elektryczna.
    Podsumowując jeżeli nawet w remont włożysz 300-500PLN to i tak zostań przy tym rozwiązaniu. Mniej nerwów więcej frajdy.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Silnik nowy 125 w automacie to około 650PLN

    Dodano po 1 [minuty]:

    Co do mocowań 125 musisz zapytać sprzedawcy, raczej jest taki sam jak w 110.

    0
  • #4 27 Paź 2013 20:40
    kacperski5350
    Poziom 13  

    1234 postanowiłem zmienić silnik nie tylko ze względu tego, że dużo wyniosła by mnie naprawa ( wymiana tłoka,cylindra,głowicy, i coś ze skrzynią jest... wsteczny jak wbijam to koła się blokują albo słychać okrutny zgrzyt) ale też dla tego, że chciałbym mieć biegówkę. Wsteczny nie jest mi potrzebny, bo nie będę wjeżdżał w jakieś bagna... Tylko polne drogi, czasami wypady nad jezioro, w zimę odśnieżanie. Na silnik chłodzony cieczą mnie nie stać.
    Błażej Tylko jak założyć te silentbloki? W jakieś duże otwory włożyć silentblok i potem przez mniejszy otwór w silentbloku przełożyć śrubę? Z silnikiem nie będzie problemu :).

    0
  • #5 27 Paź 2013 20:48
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W tym wypadku to jest już radosna twórczość i dopasowywanie.
    Możesz na zewnątrz mocowań silnika, pewnie i tak trzeba je będzie zrobić od nowa, zamontować gniazda na jakieś tuleje i przez nie przykręcić silnik. Tak, by się wszystko ścisnęło szpilką. Musiałbym to zobaczyć i ocenić możliwości przeróbki. A sporo tego będzie.

    Musisz pamiętać, że do poprawnej pracy silnika 2T musisz dysponować odpowiednim, dopasowanym do danego silnika układem wydechowym. Jest to bardzo istotny element odpowiedzialny za poprawną pracę jednostki.
    Chłodzenie można zrobić wymuszone. To w sumie niewielka przeróbka. Zrobić jak np. w motocyklu Tuła 200.
    W tym silniku przerobiłbym jeszcze zapłon i zasilanie na CDI i jakieś wydajne magneto. W sumie dawcą może być jakiś chiński silnik. Akurat o takich przeróbkach jest sporo materiałów.

    0
  • #7 27 Paź 2013 21:36
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja bym robił od nowa, spasowane z ramą i na tulejach, ale jeśli pasuje, to bierz.

    1
  • #8 27 Paź 2013 21:48
    kacperski5350
    Poziom 13  

    Dobra. Trzeba zakupić silnik. Jak już zdobędę jakiś to się odezwę(proszę o nie blokowanie tematu, bo będzie on jeszcze później prowadzony). Jak będzie ten uchwyt pasował to może go kupię. Ale wolałbym właśnie zrobić to w miarę solidnie i na jakichś gumach aby choć trochę były powstrzymywane drgania :). Masz może jakiś pomysł jak zamontować takie tuleje?

    0
  • #9 03 Lis 2013 15:32
    kacperski5350
    Poziom 13  

    Teraz mam kolejny dylemat... Wybrać silnik 125 czy 175? Rozmawiałem z ojcem i powiedział mi, że silnik 125 będzie lepszy, bo 175 był okrutnie wadliwy... "pare godzin pojeździsz, a cały dzień będziesz naprawiał".

    0
  • #10 03 Lis 2013 18:14
    Muciek50
    Poziom 16  

    Mit z PRL o silniku 175. Silnik 125 nie nadaje się kompletnie do takich rzeczy ze swoimi 6KM. W silniku 175 trzeba tylko zdystansować skrzynię biegów jeżeli są problemy z biegami i pilnować poziomu oleju aby łożysko igiełkowe wałka się nie uszkodziło. Montujesz CDI które jest opisane na kilku stronach i cieszysz się jazdą. Tutaj silnik po małych usprawnieniach https://www.youtube.com/watch?v=4OzAF23BtKs&feature=youtu.be 15s do 100, w quadzie pasował by idealnie, oczywiście z przełożeniem terenowym a nie drogowym.

    0
  • #11 04 Lis 2013 16:36
    kacperski5350
    Poziom 13  

    A może jednak zrezygnować silnika WSK i zastosować silnik MZ lub od jakiegoś innego motocykla? Zależy mi na pojemności +150cc ale nie większej niż 200cc.

    0
  • #12 04 Lis 2013 17:05
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Skoro już robisz przeszczep, to szukaj najlepszego silnika, na jaki cię stać w określonych pieniądzach, a który się zmieści w ramę i działaj. Tak, czy siak, będzie to rzeźba w... metalu i jednostkowa konstrukcja. Wiadomo, że silnik mz jest o niebo lepszy od wsk, ale silniki japońskie są jeszcze lepsze... I tak można kombinować i dyskutować o niczym w nieskończoność. Kup konkretny silnik i wtedy zadawaj konkretne pytania.

    0
  • #13 04 Lis 2013 19:47
    robokop
    Moderator Samochody

    Muciek50 napisał:
    Mit z PRL o silniku 175. Silnik 125 nie nadaje się kompletnie do takich rzeczy ze swoimi 6KM. W silniku 175 trzeba tylko zdystansować skrzynię biegów jeżeli są problemy z biegami i pilnować poziomu oleju aby łożysko igiełkowe wałka się nie uszkodziło.

    Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych. A potem jak rozwiązać chłodzenie silnika, z ograniczonym przepływem powietrza.

    0
  • #14 04 Lis 2013 20:10
    1234
    Poziom 23  

    Popieram kolegę robokop. Nie wiem dlaczego większość jest pochlebnego zdania.
    MINUSY
    -cięcie spawanie mocowania
    -dorabianie wydechu
    -sposób odpalania kopniak nie wiadomo gdzie.
    -przerabianie instalacji elektrycznej
    -przerabianie zapłonu
    -brak chłodzenia
    -ręczna zmiana biegów
    -brak WSTECZNEGO
    -jeszcze coś wyjdzie...
    PLUSY
    +możliwość uzyskania większej mocy
    +frajda że samemu coś się nauczyło stworzyło.
    +niższe koszta nowy chinol 125 około 650PLN natomiast tu obstawiam na jakieś (silnik kompletny 150-250PLN elektrody prąd i takie tam 50 PLN, zapłon cdi 100PLN)w sumie ok 400PLN

    0
  • #15 04 Lis 2013 20:12
    Muciek50
    Poziom 16  

    Kasuje się luz na wałkach. Jeżeli wałek zdawczy ma nadmierny luz to kasujemy go podkładką pod łożyskiem głównym, tak samo działamy z wałkiem pośrednim tzn dajemy podkładkę pod koło zębate 1szego biegu. Podkładki dobieramy indywidualnie dla każdego silnika. Nadmierne luzy były głównymi problemami,które wiązały się z wypadaniem , blokowaniem biegów i uszkodzeniami tych skrzyń biegów ;)

    1
  • #16 05 Lis 2013 10:27
    jack63
    Poziom 42  

    robokop napisał:
    Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych.

    Też tak uważam. Jak czytam o "dystansowaniu" skrzyni biegów, to już wiem, że piszący nie ma pojęcia jak działają sprzęgła kłowe i dlaczego biegi "wyskakują".
    Muciek50 napisał:
    Kasuje się luz na wałkach.

    Chłopie. Czy ty w ogóle wiesz co piszesz. Jakie luzy ??? Luz nie leży na wałku/ach. Luz może być tylko między DWOMA współpracującymi elementami!
    Czy producent przewidział jakiekolwiek "dystansowania"??? A może jest to opisane w jakieś serwisówce do jakiejkolwiek skrzyni biegów ze sprzęgłami kłowymi???

    0
  • #17 05 Lis 2013 10:38
    Muciek50
    Poziom 16  

    jack63 napisał:
    robokop napisał:
    Większego idiotyzmu dawno nie czytałem. Powiedz proszę co to jest te dystansowanie skrzyni biegów i jak je się robi? Tylko konkretnie poproszę, wraz z uzasadnieniem jak wpłynie ono na ukruszanie się zębów współpracujących kół zębatych.

    Też tak uważam. Jak czytam o "dystansowaniu" skrzyni biegów, to już wiem, że piszący nie ma pojęcia jak działają sprzęgła kłowe i dlaczego biegi "wyskakują".
    Muciek50 napisał:
    Kasuje się luz na wałkach.

    Chłopie. Czy ty w ogóle wiesz co piszesz. Jakie luzy ??? Luz nie leży na wałku/ach. Luz może być tylko między DWOMA współpracującymi elementami!
    Czy producent przewidział jakiekolwiek "dystansowania"??? A może jest to opisane w jakieś serwisówce do jakiejkolwiek skrzyni biegów ze sprzęgłami kłowymi???


    Tak wiem co pisze , i widzę że popełniłem w opisie.
    W tym przypadku tak jest i takie praktyki się stosuje , nie wiem jak u innych producentów. Odsyłam na forum WSK tam jest kilka tematów i co i jak zrobić. Tak btw to w MZ też się dystansuje używając podkładek z tego co pamiętam, pod dekielek łożyska wałka zdawczego.

    0
  • #18 05 Lis 2013 10:55
    jack63
    Poziom 42  

    Nie powielaj legend! To, że ktoś napisał jakąś bzdurę wielokrotnie, wcale nie oznacza, że przestała być bzdurą! Goebels co prawda twierdził odwrotnie, ale on już nie żyje razem z milionami ludzi zabitymi dzięki jego propagandzie.
    "Dystansowanie" , podobnie jak używanie mierników analogowych, wynika tylko z braku zrozumienia sytuacji i próby podtarcia tyłka szkłem...

    Muciek50 napisał:
    Tak btw to w MZ też się dystansuje używając podkładek z tego co pamiętam.

    Ściągnij sobie serwisówkę do MZ (której? bo 150 i 250 miały różne skrzynie) i zacytuj fragment o "dystansowaniu", to schylę głowę i przyznam ci rację!

    0
  • #19 05 Lis 2013 15:09
    kacperski5350
    Poziom 13  

    Dobra panowie spokojnie... mówicie, że silnik 125 jest za słaby, a 175 jest strasznie wadliwy... to chyba silniczek od MZ ETZ 150 będzie dobry ;).

    Dodano po 7 [minuty]:

    Jeszcze jedno. Nie chcę zaśmiecać forum i zakładać nowy temat...Znalazłem suuper mz etz 251(po prostu zakochałem się w tym motocyklu jak tylko go zobaczyłem). Mógłbym uzyskać jakieś opinie o tym motocyklu(spalanie, utrzymanie, remonty itd.)? Jeśli ktoś będzie chętny aby mi pomóc to proszę o prywatną wiadomość ;).

    0