Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Vento/Golf3 TDI 1,9 90KM - Błąd 741

27 Paź 2013 22:22 4275 13
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z czujnikiem pedału hamulca i vagiem o co jest kaman z tym błędem 00741 - Brake Pedal Monitoring
    27-10 - Implausible Signal - Intermittent i teraz mam problem według innych stron z sieci po wcisnięciu pedału hamulca i sprzegła w vagu w grupie 006 druga kolumna powinno być 111 u mnie jest 110, po puszczeniu sprzegła a trzymaniu hamulca powinno być 011 a u mnie 010, czyli wniosek że pierwsza liczba to sprzęgło druga to czujnik hamulca ten co idzie do ECU ( sprawdziłem to tym że odpiąłem czujnik i cały czas było 1 a po włożeniu wtyczki 0) a trzecia liczba to ten czujnik co świecą światła stopu dodam że światła stopu po wciśnięciu pedału działają, i moje pytanie czy napewno tak powinno być ponieważ w vagu w tej grupie 006 nad druga kolumna jest napisane Brake ped F/F47/F36 z tego co wiem w wiring diagrams jest napisane że "F" to Brake light switch czyli światła stopu, "F47" to Cruise conrol. system brake pedal switch
    (diesel direct injection system) czyli to ten czujnik co idzie do ECU a "F36" to Clutch pedal switch czyli pedał sprzęgła i O CO TU KAMAN?? nie mam zielonego pojęcia czy cos mam powalone w kompie czy gdzieś kable sa zamienione czy może coś nie tak ze światłami prosze pomóżcie bo ta kontrolka świec mnie dobije a chciałbym żeby moja Ventka wkońcu działała tak jak powinna. Aha dodam jeszcze że w pierwszej kolumnie w grupie 006 jest prędkość a u mnie jak jade jest cały czas 0 tak jakby ECU nie dostawał sygnału prędkości miełem ten bład 625 czyli sygnał prędkości i po przeczyszczeniu styków wtyczki i skasowaniu błedu, błąd nie powraca czy te dwa błędy maja coś wspólnego??? w razie czego dodam logi z jazdy od świateł do świateł może ktoś pomoże :/
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    po primo - szacun! wrzucić logi w załącznik, za którego pobranie pomagający mają becelować punktami! ROTFL

    po drugie, zapoznawałeś się z wielką księgą VCDSa? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00741 O ile dobrze zrozumiałem to, co piszesz, problemem nie jest czujnik obsługi świateł stop (bo światła włączają Ci się bez zarzutu), tylko czujnik hamowania dedykowany do ECU. Przydałoby się podać symbole ECU (nie, nie będę pobierał Twoich logów, by za nie jeszcze "płacić" - aż taki pomocny nie jestem). Może także dałoby radę zdemontować włącznik hamowania i sprawdzić co mu w duszy gra, może faktycznie jest uszkodzony.

    co do błędu 00625, Bart Simpson miał kiedyś takie zadanie odnoszące się do Google. Efekty użycia tej wyszukiwarki dają znakomite rezultaty: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167227
  • Poziom 9  
    Sorki za to ze za zalacznik trzeba zaplacic ale zrozumcie mnie nie mam juz punktow a to tylko pol punkta w razie czego zalozylem ten sam watek na forum vento tam jest zalacznik za darmo. dzieki bardzo za info o moim drugim bledzie w sumie to sprawa drugorzedna ale w wolnej chwili to sprawdze, co do bledu z hamulcami to wyjolem czujnik przeczyscilem w sumie nie mial sladow zurzycia i dalej to samo, z Twojego pierwszego odnosnika wnioskuje ze kable sa dobrze podlaczone nie pozamieniane ale nic wiecej nie ma bo srodkowa cyfra sie zmienia czyli teoretycznie czujnik do ecu sprawny a ostatnia nie, czy to ten jeden czujnik odpowiada za te dwie ostatnie cyfry?Aha jeszcze numer ECU 028906021C
  • Poziom 17  
    po pierwsze - za załącznik nie przepraszaj :) po prostu miej świadomość, że nikt go nie pobierze. Ciesz się, jeśli ktoś będzie chciał się angażować, by Ci pomóc, pisząc jakieś odpowiedzi w Twoim wątku.

    po drugie - pisz po polsku, jeśli masz z tym problemy, użyj przycisku pisownia. Nie "wyjolem", ale "wyjąłem" lub w ostateczności "wyjalem", jeśli piszesz na urządzeniu, które o ogonkach nie ma pojęcia. Koniec dygresji.

    Przechodząc do meritum sprawy. W pliku etykiet odnoszącym się do Twojego sterownika znaleźć można:

    6,0,Switch positions

    6,1,Speed

    6,2,Brake Pedal,F/F47/F36
    ; xxx
    ; (MSB)
    ; 1 switch F closed
    ; 1 switch F47 open (Brake switch)
    ; 1 switch F36 open (Clutch vacuum vent valve)
    ; (LSB)

    6,3,Cruise Control,Cl/Br/Re/Ac/on/on
    ; (MSB)
    ; xxxxxx
    ; 1 Clutch pedal operated
    ; 1 Brake pedal operated
    ; 1 Resume/acceleration
    ; 1 Acceleration
    ; 0 CC switched off (momentary)
    ; 0 CC switched off (permanent)
    ; (LSB)

    6,4,Cruise present?
    ;1.0 = normal?
    ;17.0 = brake pressed?

    z powyższego widać, że nie tyko druga kolumna mówi Ci o położeniu pedału hamulca. Mówi o tym także kolumna trzecia. Z tego co widziałem na schemacie traktującym prawdopodobnie także o Twoim bolidzie:
    - F to włącznik świateł STOP - w bloku pomiarowym daje 1 jeśli styk jest zamknięty, przy puszczonym pedale hamulca styk powinien być otwarty!
    - F47 to włącznik hamowania dla ECU - w bloku pomiarowym daje 1 jeśli styk jest otwarty, przy puszczonym pedale hamulca styk powinien być zamknięty!
    - F36 to "Clutch Vacuum Vent Valve switch" dla ECU (nie znalazłem wyjaśnienia, co ten przełącznik robi, więc nie tłumaczyłem na siłę jego nazwy) - w bloku pomiarowym daje 1 jeśli styk jest otwarty, przy puszczonym pedale sprzęgła styk powinien być zamknięty!

    Z tego co widzę z dokumentacji VCDS:
    - przy puszczonym pedale hamulca i puszczonym pedale sprzęgła blok 6.2 powinien wskazywać: 000, blok 6.3 powinien wskazywać: 00xxxx
    - przy wciśniętym pedale hamulca i puszczonym pedale sprzęgła blok 6.2 powinien wskazywać: 110, blok 6.3 powinien wskazywać: 01xxxx
    - przy puszczonym pedale hamulca i wciśniętym pedale sprzęgła blok 6.2 powinien wskazywać: 001, blok 6.3 powinien wskazywać: 10xxxx

    Blok 6.3 może być nieaktywny, jeśli nie ma aktywowanej w ECU obsługi tempomatu.

    Powyższe przemyślenia to tylko i wyłącznie analiza dokumentacji, bo nie mam pacjenta, by wnioski te sprawdzić na żywym sprawnym organizmie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    na stronie http://vwts.ru/electro/g4/g4_wd08.pdf znalazłem schemat odnoszący się do rocznika 98, a traktujący o tempomacie. Być może jest to schemat odnoszący się także do Twojej maszyny.

    Jest tam między innymi rozrysowany sposób podłączenia do instalacji maltretowanych przez Ciebie przełączników - sprawdź dokładnie, jak masz podpiętą kabelkologię do tych włączników.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Do pełni szczęścia podaj wyraźnie stany bloku 6.2 dla następujących kombinacji:
    hamulec puszczony, sprzęgło puszczone:
    hamulec puszczony, sprzęgło wciśnięte:
    hamulec wciśnięty, sprzęgło puszczone:
    hamulec wciśnięty, sprzęgło wciśnięte:
  • Poziom 9  
    Sorry za moja pisownie ale jestem w pracy i pisze na telefonie ktory jest glupi na polskie znaki. A wiec zalacznik zmienilem na darmowy:-) Ten diagram co podales posiadam w domu noi analizowalem go i kolorystycznie sie zgadza tylko nie zagladalem za skrzynke bezpiecznikow noi jeszcze nie wiem co na tym diagramie oznaczaja cyfry w prostokatach szukalem po sieci i nic nie znalazlem. co do wyswietlen vaga to
    puszczone wszystko: blok 6.2-000, blok 6.3-000xxx
    wcisniete sprzeglo puszczony hamulec: 6.2-100, 6.3-100xxx
    wcisniete wszystko: 6.2-110, 6.3-110xxx
    puszczone sprzeglo wcisniety hamulec: 6.2-010, 6.3-010xxx
    noi wlasnie to wszystko wiem ze F to stopy itd tylko w bloku 6.2 wartosci powinny byc inaczej niz w bloku 6.3 i tu wlasnie jest to moje pytanie co jest nie tak?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    cyfry w prostokątach to odnośniki do połączeń w kolejnych kolumnach schematu :)

    na stronie 2 schematu, w kolumnie oznaczonej symbolem 3 masz przewód idący do prostokąta z liczbą 27. Oznacza to, że przewód ten znajduje swoją kontynuację na schemacie w ciągu dalszym, w miejscu schematu oznaczonym kolumną 27 (kolumna ta znajduje się na 3 stronie PDF-a). Tam też znajdziesz analogiczny przewód idący do prostokąta z liczbą 3.
  • Poziom 9  
    Aha dzieki za info :-) a tak rozkminialem o co z nimi chodzi myslalem ze to jakies piny sa a to takie proste hehe
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    a czy przy przełączniku F/F47 nie są zamienione kable? (tzn. czy nie jest tak, że F jest podłączony zamiast F47?) Sprawdzałeś kolory kabli z numerami pinów we wtyczce? Próbowałeś miernikiem mierzyć jak zachowuje się przełącznik F/F47 na stole, poza samochodem?

    Problem polega na tym, że ze schematu wynika, że ECU nie jest w stanie na podstawie samych przełączników F47/F36 ustalić co tak naprawdę zostało (hamulec czy sprzęgło :) ) wciśnięte, gdyż one są połączone szeregowo.

    Mogłem się machnąć, ale wydaje mi się, że z punktu widzenia ECU działa to tak:






    Wejście ECU T80/47 Wejście ECU T80/48 .
    PEDAL STOP (na potrzeby świateł i ECU)PEDAL STOP + SPRZEGLA (na potrzeby tempomatu i ECU).
    nieakt. HiZnieakt. +12V.
    HiZ+12V nic
    HiZHiZ sprzeglo
    +12VHiZstop + być może sprzęgło
    +12V+12Vstop + sklejony (zwarty na stałe) F47 - objaw błędu


    Jak w takim razie ECU wykrywa wciśnięte sprzęgło z hamulcem? Może jest jeszcze jeden włącznik nie ujęty w tym schemacie, powiązany z pedałem sprzęgła - tego nie wiem.

    Dodano po 36 [minuty]:

    Na tym etapie na poczatku wyeliminowalbym usterki samych przelacznikow (zarowno sprzegla jak i hamulca), bo dane z diagnostyki stoja w sprzecznosci z rzeczywistoscia.

    Albo plik lbl sterownika jest ........... wart a dodatkowo uszkodzony jest przelacznik stop (np moga dzialac niezaleznie przelaczniki F i F47), albo sa pomieszane kable, w co ciezko uwierzyc, bo ogolnie system dziala, tylko tak troche prawem na lewo.
  • Poziom 9  
    Tzn ja mam troszke starsze vento i troche inaczej wyglada diagram bo mam 2 czujniki hamulca obydwa rozbieralem i sprawdzalem miernikiem ten do swiatel jest na zasadzie wl/wyl a ten do ecu dziala jak potencjometr suwakowy opor rosnie wraz z popuszczaniem jego nie wiem tylko jak dziala ten od sprzegla dodalem diagram i chyba to jest ten co mam bo tel nie ma winzipa i nie moge teraz zobaczyc a bodajze czujnik do ecu i przegla sa na osobnych liniach do kompa. kolorystycznie kable sie zgadzaja wsuwki maja kolory wiec nie da sie pomylic
  • Poziom 17  
    tzn który dokładnie rocznik jest tego Vento i jaki typ silnika masz tam? (zaraz wyjdzie, że całe te mundre wynurzenia nadają się psu na budę, Ty w Moskwie siedzisz, a ja Ci opowiadam, co zrobić by w Berlinie kupić coś do żarcia...)
  • Poziom 9  
    '96 1Z byly montowane w vento, golf3 i chyba jetkach, elektryka to podobny golf i jetka. Dobrze mowisz i duzo mi pomogles i wiekszosc z tych rzeczy napewno sie pokrywa, moze naprawde cos jest nie tak z ecu bo nawet probowalem pozamieniac kable czujnikow i dalej to samo ale tylko zastanawia mnie jedno jak komp odgaduje ze swiatla stopu sa wlaczone tzn ze czujnik swiatel jest zalaczony skoro nie ma polaczenia z tym czujnikiem moze komp sam sobie kmini ze po wcisnieciu hamulca swiatla musza sie zapalic i daje dwie jedynki a u mnie jest jedna i w tym momencie jest sprzecznosc i moze dlatego wywala blad, tylko z kad ta sprzecznosc? moze naprawde ze zlych biblotek
  • Poziom 17  
    Plik lbl umieszczony w ross-techu mam wrazenie jest autorstwa ludzi spoza rosstechu a dodatkowo ztcp byl opisany jako wersja do silnika Axx (nie pamietam dokladnie jakiego) moze to nie dokladnie oddaje rzeczywistosc.

    Schemat Jetty AD1992 takze chyba to nie to o co Ci chodzi - na tym schemacie, z tego co widzialem, wlacznik stopu to klasyczny przelacznik jak w duzym fiacie czy polonezie - zwiera dwa styki I juz. Sygnal z niego idzie do zarowek stop, do ukladu abs I do ewentualnego odrebnego modulu tempomatu. Wydaje mi sie ze to nie ta bajka i Twoje auto jest nowsze.

    Poniewaz Twoj blad ma status "Intermittent" znaczy to, ze wlacznik obecnie stosowany ma lepsze i gorsze dni. Moze kupic taki czujnik potencjometryczny i po prostu go wymienic? (Mimo wszystko odradzalbym uzywke bo sciezki oporowe w takich elementach z wiekiem pekaja i przez to element moze czasem nie domagac).
  • Poziom 9  
    znalazłem diagram chyba najbardziej odpowiedni do mojego auta, teraz go analizuje i widzę że jednak jest połączenie ze światłami i chyba tu jest problem bo wprawdzie nie ma pokazanego czujnika stopu ale kabel który idzie od czujnika do skrzynki bezpieczników łączy się w skrzynce z kablem który idzie do świateł i do kompa i może ten kabel jest gdzieś dziabnięty bo idzie jeszcze przez takie coś: "TV11 – Terminal 54 junction box, above the relay plate" z tego co sobie tłumacze to idzie przez terminal 54 jakiejś puszki jakiegoś złącza która znajduje się nad przekaźnikami tylko co to jest za złącze wynika że niby jakieś duże czy może to tylko jakaś zwykła wsuwka?, i dalej idzie do kompa na pin 44 może tu jest przyczyna???
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany :) okazało się że nie było komunikacji z komputerem przez czujnik zapalenia świateł stopu. Brak komunikacji był spowodowany tym że poprzedni właściciel lub ktoś inny nie włożył w ogóle wtyczki w gniazdo skrzynki bezpieczników oznaczone literą "W", sygnał z czujnika zapalenia świateł stopu idzie z czujnika na gniazdo skrzynki "E/3"(kabel czerwono-czarny) tam rozgałęzia się na gniazdo "K/4" (kabel czarno-czerwony) który idzie do świateł stopu oraz na gniazdo "W/4" (kabel również czarno-czerwony) który idzie do ECU na pin 44. U mnie wystawała tylko wtyczka z kablem do ECU która sobie wisiała i nie była podłączona problem polegał na tym że nie miałem w ogóle tej całej wtyczki 6 pinowej koloru zielonego która jest wtykana w to nieszczęsne gniazdo "W" więc podłączyłem przez zwykła wsuwkę prosto na pin "W/4" i po podłączeniu zostało oczywiście dobre wyregulowanie tych dwóch czujników hamulca i błąd nie powraca:)
    Więc zamykam temat oraz wielkie podziękowania dla 'robreg'a' bardzo mi pomógł