Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 - Podnośnik szyby prawy tył.

27 Paź 2013 22:31 12180 15
  • Poziom 31  
    Witam, pękła linka. Zwykle jak wymieniałem linki to starałem się zastępować je rowerowymi (działa po 5 lat a nawet i więcej), czasami lekki spaw czy coś aby wszyscy byli zadowoleni. Teraz chcę tu wymienić i mam dylemat czy kupić zestaw naprawczy za 80zł i działać na bogato czy robił to ktoś i jest mi w stanie opisać jak wygląda linka lub ma jej zdjęcie?
    Sam tego nie zrobię ponieważ szybę zablokowałem aby nie spadała w dół, mało tego, linki nie mogę wyjąc bo się postrzępiła więc pytam tu zanim wyciągnę mechanizm.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Stwierdziłem, że kupię gotową linkę bo nie znam długości starej z powodu jej postrzępienia, i tak nie wyjąłem całej bo kawałek został na prowadnicy, a teraz pytanie, czy ktoś to wymieniał i wie jak ją zamontować na kółku. Samo wyjęcie i włożenie mechanizmu to nie jest jakiś problem ale nie wiem czy mam jakoś ustawić coś na kółku.
  • Poziom 31  
    Nie, jaja sobie robię. Nie wymieniałem nigdy mechanizmu elektrycznej szyby. Myślę, że ty informatyko mechanik pomożesz mi skoro wypowiedziałeś się w tym temacie. To dział dla początkujących. Ja Ci pomogę kiedyś np wymienić silniczek krokowy jak będą Ci falować obroty. Nie będziesz na lodzie.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Ale tam nie ma żadnej filozofii, linka nie dzielona na środku glut który jest mocowany w ślizgu a kółko i wcięcia określają kierunek nawinięcia. Pozycja kółka i dla silniczka obojętna aby tylko w frezy weszło.

    Ja ułatwiam sobie to tak że najpierw nawijam dwa obroty górne kółka nawojowego ciągnę po prowadnicy ale nie nakładam na jedno kółko w prowadnicy nawijam końcówkę linki układam kółko nawojowe montuje silniczek do kółka i obudowę i na sam koniec dopiero po montowaniu pancerza linek naciągam linkę żeby nałożyć na kółko w prowadnicy jest nawet specjalne wycięcie.Po tym zabiegu podłączam silniczek i wykonuje parę ruchów pełnych tak by linka się ułożyła i sprężynki na pancerzu.
  • Poziom 31  
    W ASO pytałem się o ślizgi w prowadnicy i nie mają proponowali cały mechanizm to dopiero paranoja.
  • Poziom 31  
    Ja szukałem wszędzie samych linek, dopiero ten sklep mnie uratował, tak to wolałbym zakleić tą szybę bo tył i tak nigdy nie otwierany. Ślizgi w prowadnicy po czym poznam, że są do wymiany prócz tego, że nie widać uszkodzeń? Czy jak nie widać to zostawić je?
  • Poziom 31  
    Tego tobie już nie podpowiem, jak nie połamany czy popękany to raczej powinien jeszcze wytrzymać. Choć kupić ten ślizg to też graniczy z cudem.
  • Poziom 31  
    Dzięki za miłą pogadankę. Jak wymienię to wrzucę tu manual z fotkami. Z tego co wyszukałem to ja nie jedyny mam problem ze rdzewiejącymi i pękniętymi linkami.
  • Poziom 31  
    A i jeszcze taka mała podpowiedź, podczas tego nawijania itd. nie dopuszczaj by linka była luźna "latała" musi być ciągle naciągnięta mała siłą bo inaczej spadnie z rowków na kółku.

    Największa zmora to te plastikowe ślizgi. I nie tylko w grupie PSA.
  • Poziom 31  
    Kurde, próbowałem to założyć, nawijałem na te kółko, jak dałem zwój za mało to linka była mocno luźna, za luźna. Jak nawinąłem jeden zwój więcej to wtedy linka była tak mocno naciągnięta, że na dolny ślizg nie mogłem jej założyć. Pancerze mają identyczną długość ale nie wiem czy linka nie jest za krótka. Kupiłem ze sklepu http://www.automotoparts.eu/kPeugeot_407_cables.php?lang=pl
    I nie wiem co teraz.
  • Poziom 31  
    No niestety tak się zakłada to nie jest łatwe sprężynki prawie na max ściśnięte muszą być. Z drugiej strony kółko gdzie się nawija ma być idealnie w rowkach linka.
  • Poziom 31  
    Stary, sprężynki ściśnięte na max. Próbowałem bez sprężynek i też brakuje mi z pół cm linki, nie znam rozmiaru starej linki, nową próbowałem trochę rozciągnąć ale nie wiem czy rozciągnąłem. Nie wiem, czy nie skrócić górnego pancerza o 0,5 cm, gorzej jak to będzie za dużo. Wiesz może ile się różni linka szyby tylnej od przedniej w 407? Napisałem do sklepu w tej sprawie ale nie odpisują. Jutro będę telefonował, dziś nie odbierali.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Myślałem, że te nowe kółko może mieć inne rowki ale nawinąłem na stare i też to samo. W ślizg górny weszło idealnie.
  • Poziom 31  
    Ostatecznie z każdego odcinka skróciłem pancerz o 0,8 cm. Założyłem i hula. Widocznie nikt nie dba o oryginalny rozmiar zamiennika. A i na koniec to nie wierzcie w to co piszą, że ich zamienniki lepsze od innych bo to gówno prawda, linka wykonana z tego samego materiału co standardowa linka a pancerz to też zwykły pancerz taki jak do roweru.
  • Poziom 1  
    Witam miałem podobny problem z linka przy montażu mechanizmu do szyby.
    Zestaw naprawczy BLICA za 80zł. Demontaż tapicerki zgodny z opisem kolegów trzeba uważać na ślizki tapicerki oraz kostkę która szybe odsuwa. odkęcamy silniczek. Szybe opuszczamy na sam dół i ją odkręcamy. póżniej szyba do samej góry nie trzeba jej wyciągać. Rozwiercamy nity i wyciągamy mechanizm. Przy wymianie linki trzeba zalozyc ja na kólko tak jak przy opuszczonej szybie zostawiając sobie jeden odbrót na górnej lince tzn na domknięcie szyby. nie skracałem pancerza nie przerabiałem linki i mechanizmu bo PO CO. Nie zakładać linki na szyne od szyby i jedną rolkę szyny zyskamy troszke luzu na kółku i sprężynach do potrzebna nam druga osoba. po nawinieciu załóż silniczek zeby sie nam nie rozwineło. rolki na szynie mają prowadzenie ja to robiłem śrubokrętem z oporem ale skutecznie gdy nalożymy zakładamy blokera na suwak od szyby. wszystko jest na ścisk nic nie trzeszczy linka jest w kółku mechanizm prawie gotowy. przy zakładaniu uwazamy by kółko nie wypadło. skręcamy wszystko i sprawdzamy czy działa po przykręceniu szyby musimy ją ustawić na dosuwaniu bo bedzie sie man cofać. dosun szybe do samej góry ręka przyciskiem póżniej odkręć silniczek niech wykona obrót. skręc wszystko do załóż tapicerke. czas pracy niecałe 3 godziny.