Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis 2 - brak iskry na 1 i 2 cylindrze 1.6 benzyna

27 Oct 2013 23:59 4710 8
  • Level 11  
    Witam i przechodzę do konkretu posiadam Toyote Avensis 2 2006 rok 1.6 benzyna i ostatnio padło mi autko brak iskry na 1 i 2 cylindrze na 2 i 4 jest z racji ze kążdy cylinder posiada osobna cewkę zamieniłem je miejscami by sprawdzic czy nie padły cewki okazło sie że są ok, świeczki także sprawdzone i zamieniane miejscami przedzwoniłem instalacje od świeczek do sterownika silnika i kable też ok postanowiłem więc sygnał sterujący cewką 1 zamienić z 4 ze sterownika przy złączu wtedy iskra na 1 cylindrze była ale na 4 już nie oznaczało to dla mnie że sterownik nie steruje zakupiłem drugi i jest ta sama sytuacja . Wiem że w tym aucie iskra zostaje zasterowana z czujnika położenia wału i wałka i moje pytanie co może być przyczyną braku iskry na 1 i 2 cylindrze
  • Level 34  
    A czy ogarnałes immo zanim podlaczyles drugi sterownik?jezeli nie to dalej iskry miał niebedziesz.Ponadto warto popatrzec w schemat.
  • Level 11  
    temat immo ogarnołem zgrałem ze starego stera ,dokładnie chodzi o synchro miedzy puszką immo a sterownikiem samo immo także jest wporządku tym bardziej ze diagnoskop mi nic nie wywala czy to w funkcji immo i sterownika silnika brak błędów także podglad parametrów berzących nie wskazuje na usterke co do schematu mam ale do przed liftowego a potrzebowałbym do po liftowego być może brak zasilania lub masy na sterowniku , do cewek dochodzą 4 kable zasilanie masa 2 wspólny dla wszystkich cewek dochodzi do sterownika i 3 pin cewek każda z osobna wysterowana ze stera ale tak jak pisałem wystarczy zmienić kable sterujące z tych cewek które dają iskrę z tymi co nie bezpośrednio przy sterowniku i wtedy iska jest ale na 2 pierwszych
  • Level 8  
    Witam. Czy problem rozwiązany? Mam podobny kłopot w swojej, z tą różnicą, że auto odpala normalnie(równo) i po ok 2-3 sek jak zejdzie na wole obroty nie pracuje na pierwszym cylindrze. Z tego co sprawdziłem to jak już chodzi na wolnych to iskra jest bardzo mizerna na tym cylindrze, w sterowniku silnika zero błędów i świecąca kontrolka silnika oraz VSC i TRC OFF. Aha, jest to Avensis 1,8 2007r.
  • Level 38  
    c3exclusive wrote:
    w sterowniku silnika zero błędów i świecąca kontrolka silnika oraz VSC i TRC OFF.

    Zdecyduj się: albo zero błędów, albo świecą się kontrolki, trzecia opcja zmień tester.
    Zmieniałeś cewki miejscami, jak kolega?
  • Level 11  
    nie koniecznie musi miec błedy w strowniku czasami diagnoza tych aut jest uciazliwa w sumie to powinno mu wywalic wypadanie zapłonu na cylindrze lub info o nie sprawnosci obwodu pierwotnego wtornego cewki fakt kontrolka silnika swiadczy o nie sprawnosci układu silnika ,wchodząc w sterownik absu na pewno bedzie miał błedy bo kontrolki swiadczą o nie sprawności układu abs u mnie temat byl cięzki autko trafiło wczesniej do mechanika który ustawiał mi rozrząd wszyscy twierdzili ze jest dobrze ustawiony okazało sie że był przestawiony jeden ząbek i z tąd miałem takie problemy na twoim miejscu proponował bym tak jak kolega wyżej napisał przekładke cewki zapłonowej sprawdzenie swiec ewentualnie przedzwonic kable sterujace od gniazda komputera do cewek zapłonowych a przynajmniej do tej co słabo daje ci iskrę
  • Level 38  
    Jak kontrolka się świeci, to błędy są, mogą być producenckie, wtedy często popularne tanie testery czy inne ELMy klękają. Kontrolka świeci, błędów niby nie ma, a często kasowanie kontrolkę gasi.
    Poczekajmy na zainteresowanego, bo my tu gadu gadu, a autor - cisza.
  • Level 8  
    Witam. Problem rozwiązany:) Po diagnozie lepszym sprzętem był błąd p2118 i w sterowniku ABS był 5201 i tak ogólnie jeden generował drugi. Ale do rzeczy. Całą przyczyną tego zamieszania był uszkodzony bezpiecznik 10A w skrzynce pod maską odpowiadający za pracę przepustnicy i o tyle to jest wkurzające , że akurat w tym miejscu sprawdzałem je kilkukrotnie ale nie miernikiem i tu mój olbrzymi błąd bo wzrokowo wyglądał na ok ale był przerwany przy samej nóżce więc ciężko było podejrzewać bezpiecznik. Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Temat mojego przypadku zamykam.