Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E38 750i LIFT - Adaptacja pedału gazu oraz przepustnic BMW e38 750i

28 Paź 2013 15:24 8049 9
  • Poziom 9  
    Witam, wracając dzisiaj do domku nagle samochód przestał reagować na pedał gazu. Stało się to podczas normalnej jazdy- jechalem około 70km/h gdy nagle samochód przestał reagować na gaz. Zjechałem na pobocze, obroty biegu jałowego cały czas. Po zgaszeniu i odpaleniu samochodu dalej to samo- brak reakcji na pedał przyspieszenia, cały czas wolne obroty. Odpięcie klem z akumulatorów również nic nie daje. Samochód wrócił do domu niestety na holu. Sytuacja tym bardziej nieprzyjemna że wracałem ze swoją półroczną córeczką, dobrze że stało się to 25km od domu a nie dalej- miałem trasę około 150km. Czy ktoś z Was miał taki przypadek? Co mogło się stać? Przeszukałem forum, wygląda to tak jakby sterownik EML został "zresetowany". Przed chwilką zrobiłem test Inpą, na sterowniku EML wyszły 3 błędy:

    104 error checksum in eeprom - Error memory - to tłumaczy reset, niestety bywa tam wilgoć.

    50 pedal position sensor ,basic values of adaptation not valid in eeprom 1

    51 pedal position sensor ,basic values of adaptation not valid in eeprom 2

    Po wykasowaniu zostały błędy 50 oraz 51. Czyli ewidentnie wykasowana adaptacja.

    Czy zna ktoś procedurę adaptacji pedału gazu? przeszukałem forum BMW i wersji jest kilka, począwszy od tego że da się to zrobić tylko DIS'em a skączywszy na wciskaniu pedału gazu 30 sekund. Jak wygląda to w rzeczywistości? Sprawa dosyć pilna gdyż chciałbym spróbować to zrobić zanim rozgrzebę pół auta ;) dysponuję inpą, jest tam procedura adaptacji "gazu" ale nie potrafię jej wykonać, jak to się robi? Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • Poziom 30  
    W inpie jest procedura kasowania adaptacji pedału gazu.

    W disie jest adaptacja pedału gazu i przepustnic.
    Zainstaluj DIS na wirtualnej maszynie i spróbuj
  • Poziom 9  
    witam, w inpie skasowałem dodatkowo adaptacje bo podobno od tego się zaczyna. próbowałem zrobić adaptacje w inpie ale coś robię źle. Disa niestety nie mam, i nigdy z nim nie miałem do czynienia. Z tego co się zorientowałem to "mówi" co po kolei należy robić. Z tego co piszą ludzie na 7er to da się w jakiś sposób zaadaptować to inpą, tylko pytanie jak. Ty co o tym sądzisz? Disa nigdy nie miałem i podejrzewam że może być z tym problem. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Problem jest taki że bez adaptacji inpa nie pokazuje tych wartości. Podobno najpierw trzeba dokonać adaptacji, dopiero wtedy jest podgląd parametrów.
  • Poziom 9  
    Dzięki z linka, ale niestety ten sposób nie działa :(
  • Poziom 15  
    Dobry komp i wiecej się dowiesz.
    Skąd jesteś ?
  • Poziom 9  
    Łysoldrift napisał:
    Dobry komp i wiecej się dowiesz.
    Skąd jesteś ?

    Okolice Olkusza.
  • Poziom 9  
    Panowie, wspólnymi siłami z teściem i z moim kolega zainstalowaliśmy DIS,a. Bez problemu udało się zaadaptować pedał gazu. W dis'ie wchodzimy w coding, wybieramy model, silnik itd, przechodzimy do sterownika EML. W pod menu znajdujemy opcję dotyczącą "recodingu" i postępujemy zgodnie z opisem. Włączamy adaptację, włączamy zapłon, czekamy 3-5sekund ze zwolnionym pedałem gazu, nastepnie wciskamy pedał w podłogę na 3-5sekund. Po tym zabiegu (jeżeli oczywiście zrobiliśmy wszystko w porządku) pojawia sie komunikat że pedał został zaadaptowany i samochód jest gotów do jazdy. Wyłączamy zapłon na 10sek. Po ponownym odpaleniu cieszymy się sprawnym pedałem gazu ;) Dziękuję za zainteresowanie tematem oraz pomoc. Pozdrawiam