Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Katana, rozrusznik i przekaźnik

28 Paź 2013 20:33 4305 4
  • Poziom 6  
    Witam.
    Mam problem z odpaleniem z elektrycznego startera skuter suzuki katana 50 (rozrusznik nie reaguje).
    Jestem prawie pewien, że jest to wina przekaźnika, który najwidoczniej się spalił, ponieważ gdy naciskam przycisk start, przekaźnik wydaje dziwny odgłos który nazwałbym "cykaniem".
    Wypiąłem przekaźnik, i mam coś takiego:
    Suzuki Katana, rozrusznik i przekaźnik
    Czy mogę, i jeśli tak to jak(biegunowość) spiąć te wejścia, aby sprawdzić czy rozrusznik odpala prawidłowo?
    Jeśli tak, to po co w ogóle ten przekaźnik?

    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A na przekaźniku nie masz przypadkiem dwóch śrub, a do nich przykręconego grubego, zazwyczaj czerwonego przewodu? I tamte możesz sobie zwierać, to zasilanie rozrusznika.
    A te tutaj, to sterowanie cewką i zasilanie. Bezpiecznika przy okazji tam nie ma? Bo niektóre przekaźniki z takim złączem posiadają.
    Te przekaźniki, szczególnie w chińskim wydaniu (zamiennik) bardzo ładnie się nie tyle palą, co blokują nieodwracalnie.
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    To nie chinol.
    W japońskich skuterach często jest stosowany małogabarytowy przekaźnik Mitsuba, który jest podłączony do tej kostki. Dwa przewody są od cewki przekaźnika, a dwa pozostałe są od styków przekaźnika. Z tego co pamiętam to też występowały dwie wersje tych przekaźników, które różniły się pinoutem, więc trzeba zwrócić na to uwagę.
    Jeśli dobrze dostrzegam na zdjęciu, to te dwa górne konektory w kostce to przewody prądowe od akumulatora do rozrusznika, które należy zewrzeć by go wypróbować.

    Edit:
    Znalazłem foto:
    Suzuki Katana, rozrusznik i przekaźnik
  • Poziom 6  
    No właśnie nie ma żadnych śrub.
    sam przekaźnik wygląda tak:
    Suzuki Katana, rozrusznik i przekaźnik

    Bezpiecznik jest, ale przy akumulatorze, zdjęcie (jeżeli to coś pomoże):
    Suzuki Katana, rozrusznik i przekaźnik

    @edit: nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale na przekaźniku lewy górny i lewy dolny styk są zabarwione na czerwono.

    Dodano po 25 [minuty]:

    czyli które styki mam zewrzeć?
    Jak łącze dwa górne, przekręcam stacyjke, i próbuje odpalić, nic się nie dzieje.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Sprawdź dokładnie, dokąd prowadzą przewody od przekaźnika. Na jednym powinieneś mieć stałe 12V. Drugi to zasilanie rozrusznika. To będą te dwa grubsze. Dwa pozostałe to cewka.
    Możesz spokojnie podstawić każdy przekaźnik o odpowiedniej obciążalności styków. Są takie na 40, a nawet 70A. Te ostatnie na pewno mają dwa konektory 9 mm.

    Na zdjęciach od Banana widać numerację.