Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane 2.0 16V - przepustnica nie działa, brakuje mi pomysłów

28 Paź 2013 22:27 8232 15
  • Poziom 18  
    Witam

    Brakuje mi pomysłów, może ktoś ma jakiś....

    Mam megankę jak w temacie, rocznik 2002.
    Każdorazowo po dopaleniu wchodzi na obroty do około 3000 i strasznie faluje. Nie reaguje na pedał przyspieszenia.
    Sprawdzałem pedał przyspieszenia. Prawidłowo zasilony na dwóch ścieżkach, prawidłowa masa na dwóch ścieżkach i syganały wychodzące bez zastrzeżeń na dwóch ścieżkach, wszystko OK.
    Identycznie na przepustnicy. Dwa potencjometry o płynnie zmieniających się rezystencjach. Natomiast taktowania przepustnicy brak ze strony sterownika, przepustnica nie jest sterowana przez sterownik, brak napięcia sterowania przepustnicy. Normalna diagnoza w tym przypadku to uszkodzony sterownik silnika- proste.

    Ale jednak nie takie proste.
    Samochód jak przyjechał do mnie to nie palił. Stwierdziłem uszkodzenie BSI i wymieniłem komplet BSI i reszty z kartą. Po wymianie samochód odpalił i wkręcił się na obroty i falował i tak jest za każdym razem po odpaleniu. Skontaktowałem się więc ze sprzedawcą zestawu mówiąc że chyba mi sprzedał uszkodzony sterownik. Sprzedawca twierdzi, że wymontował osobiście z auta które chodziło bez zarzutu. No i wygląda to na prawdę bo uwaga: w czasie dzisiejszych poszukiwań problemu okazało sie że ktoś już grzebał w kablach od pedału przyspieszenia i przepsutnicy bo wszystkie one są świeżo ponakłówane do pomiarów, co oznacza że auto miało ten problem przed historią z uszkodzonym BSI a najprawdopodobniej jakieś nieumiejętne pomiary w czasie poszukiwania przyczyny doprowadziły tylko wkońcu do uszkodzenia BSI. Jak wytłumaczyć, że auto ma ten sam problem po wymianie BSI i sterownika silnika??!!
    Co jeszcze, oprócz sterownika silnika, sygnału pozycji pedału przyspieszenia i samej przepustnicy ma wpływ na obroty w tym aucie?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Nieszczelność między przepustnicą a głowicą, np pęknięty przewód od podciśnienia, uszkodzone uszczelnienie między przepustnicą a kolektorem, ewentualnie brak/uszkodzony oring na przewodzie podciśnienia wchodzącym w przepustnicę.
    pozdr
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Jakieś błędy? co z odczytem parametrów kiedy faluje.Może lewe powietrze łapie? chociaż dziwne ze nie reaguje na gaz sterownik w parametrach widzi go?
  • Poziom 18  
    Błędy dotyczące silnika są takie:
    DF328 brak korelacji pomiędzy ścieżką 1 a ścieżką 2 potencjometrów przepustnicy
    DF095 potencjometr przepustnicy - ścieżka 1 - zwarcie do plusa 12V
    DF096 potencjometr przepustnicy - ścieżka 2 - zwarcie do plusa 12V
    DF407 może ktoś mi przetłumaczy to: Trajectory control. Co to jest trajectory control?
    Są jeszcze dwa: jeden od ABSu z którym nie ma komunikacji (DF378), drugi to czujnik konwertera w manualnej skrzyni biegów :).... chyba sterownik był od automatycznej skrzyni...... (DF407)

    Jeśli chodzi o parametry przepustnicy i pedału to podłącze pod Clipa jutro to zobacze i napiszę.

    Kolejna rzecz to deska. Szaleje wskazówka od obrotów - jest na zerze i co chwila się podnosi na sekundę do kilku tysięcy i wraca i tak w kółko. Na małym skanerze w parametrach na włączonym zapłonie (wyłączonym silniku) stoi na 200obrotów na minutę!!! Po włączeniu silnika już idzie w parametrach normalnie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Aha, jesli chodzi o falowanie obrotów to zapomniałem że poluzowałem śruby od kolektora. Po dokręceniu nie ma falowania. Pozostają wysokie obroty (około3000) na biegu jałowym i brak reakcji na pedał gazu
  • Poziom 17  
    Wychodzi na to ze sygnał zwrotny od potencjometru na pedale przyspieszenia ma gdzieś zwarcie przepatrz cala wiązkę od pedału gazu do sterownika silnika pod względem zwarć miedzy przewodami i zwarciem do plusa i masy. Sterownik nie "widząc" w jakim położeniu jest gaz ustala domyślnie obroty na 3000. Sprawdź to dokładnie!
  • Poziom 33  
    A jak z odpiętym pedałem gazu?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Te wskazania "zwarcie do plusa" , to nic innego jak brak masy (minusa) na zespole.
  • Poziom 18  
    damian475 napisał:
    Wychodzi na to ze sygnał zwrotny od potencjometru na pedale przyspieszenia ma gdzieś zwarcie przepatrz cala wiązkę od pedału gazu do sterownika silnika pod względem zwarć miedzy przewodami i zwarciem do plusa i masy.

    Nie ma zwarć, ani między przewodami w wiązce nawzajem, ani do masy, ani do plusa. Sprawdzałem miernikiem. To samo z przepustnicą - nie ma zwarć.

    Dodano po 1 [minuty]:

    żałosna udręka napisał:
    A jak z odpiętym pedałem gazu?

    To samo.
    Z odpiętą przepustnicą też to samo!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Strumien swiadomosci swia napisał:

    A sterowniki takie same wogóle?

    Te same numery!!!

    Dodano po 4 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Te wskazania "zwarcie do plusa" , to nic innego jak brak masy (minusa) na zespole.

    Gdzie tego szukać? Gdzieś na wiązkach silnika przyśrubowanych do masy silnika? Wiązki do karoserii? Trzeba będzie pewnie wybebeszyć pół samochodu żeby je wszystkie znaleźć i oczyścić lub dokręcić....

    Dodano po 4 [minuty]:

    damian475 napisał:
    chociaż dziwne ze nie reaguje na gaz sterownik w parametrach widzi go?

    No właśnie wczoraj wieczorem sprawdzałem na clipie i lipa jest w parametrach. Dziwne rzeczy. Wszystkie parametry silnika się zmieniają zgodnie z warunkami a cała zakładka dotycząca pedału i przepustnicy stoi w miejscu - co dziwne nie są to zera tylko określone, tak jakby zablokowane parametrym coś w stylu jak się komputer zawiesza. Nie rozumiem tego. Ale wszystkie inne zakładki chodzą.

    Dodano po 50 [minuty]:

    Parametry zakładki "kierowca"
    PR429 Pozycja przepustnicy zmierzona: 19.20
    PR492 Żądana pozycja przepustnicy z serwomotorem: 19
    PR118 Zmierzona pozycja przepustnicy - ścieżka 1: 102
    PR119 Zmierzona pozycja przepustnicy - ścieżka 2: 0
    PR497 Przepustnica z serwomotorem - pozycja krańcowa górna: 90
    PR498 Przepustnica z serwomotorem - pozycja krańcowa dolna: 10
    PR495 Pozycja przepustnicy (do autoregulacji): 19
    PR597 Przepustnica z serwomotorem - tryb awaryjny: 17.58
    ET051 Przyuczenie krańcowych pozycji przepustnicy: WYKONANY

    Te parametry stoją w miejscu bez względu na to czy silnik włączony czy tylko zapłon i bez względu na obroty silnika.
    Tej sytuacji nie rozumiem. Wskazuje niby na zwarcie wewnątrz sterownika silnika ale to wydaje się być niemozliwe z punktu widzenia tego że auto miało na 99% te same problemy przed wymianą kompletu sterowników (auto przyjechało z nakłóciami na wszystkich kablach do przepustnicy i pedału i ze świerzymi śladami demotażu pedału a przecież nie odpalało bo miało uszkodzone BSI - znaczy że miało problem z tymi obrotami przed uszkodzeniem BSI a wymiana kompletu sterowników wniosła tylko to że auto odpala)
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    MASA w zespole zmotoryzowanej przepustnicy! Zobacz na zwrotne z niej (potencjometry).
    Twój post nr. 4.!
  • Poziom 18  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Załóż zamiast silnika przepustnicy żarówke 21W i zobacz czy będzie sterowana, czy czasem silnik nie ma nadmiernego poboru prądu.

    Nic nie ma. Żarówka nie świeci.

    Dodano po 10 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    MASA w zespole zmotoryzowanej przepustnicy! Zobacz na zwrotne z niej (potencjometry).
    Twój post nr. 4.!

    Sprawdzałem "drożość" kabli pomiędzy sterownikiem a przepustnicą, sprawdzałem rezystencje na dwóch ścieżkach odłączonej przepustnicy, zasiliłem ją prądem z aku na sekundę i się otworzyła, ale zapomniałem sprawdzić realne napięcie na kablach potencjometrów przepustnicy!
    I rzeczywiście: wchodzi 5V ze sterownika i wychodzi 5V na sterownik, na drugiej ścieżce identycznie: wchodzi 5V i wychodzi 5V. Zero reakcji na ruszanie ręczne przepustnicą. Potencjometry stoją po 5V na wejściach i wyjściach przy ruchach przepustnicą

    Dodano po 9 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Te wskazania "zwarcie do plusa" , to nic innego jak brak masy (minusa) na zespole.

    No ok... ale przecież masy na te potencjometry przepustnicy idą ze sterownika a kable pomiędzy sterownikiem a przepustnicą są ok. Znaczy więc że sterownikowi brakuje którejś z jego mas?
    Może ma ktoś pinout tego sterownika S2000RPM
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie mam tego sterownika w "zbiorach".
    Masa ze sterownika może być przesunięta napięciowo względem masy ogólnej i możesz mieć wszystkie masy na sterownik.
  • Poziom 18  
    przem27 napisał:

    Pinout jednego i drugiego, może się coś wyjaśni...

    Dzięki za pinout.
    Według schematu, sterownik ma prawidłowe masy.

    Dodano po 14 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    MASA w zespole zmotoryzowanej przepustnicy!

    Dzięki za trafną diagnozę!
    Porzeciąłem kabel masy pomiędzy sterownikiem i przepustnicą. Podłączyłem masę bezpośrednio na przepustnicę i przepustnica hula. Potencjometry też. Znikneły też błędy w sterowniku dotyczące przepustnicy. Tylko pytanie: czy tak może to zostać.... Chyba muszę szukać znowu sterownika bo ten, jakkolwiek działa na ten moment, to wydaje się być uszkodzony. Pewnie aby uniknąc niespodzianek przy kolejnej wymianie trzeba by profilaktycznie wymienić przepustnicę.... bo jeśli prawdą byłoby że ten sterownik, który założyłem był przed założeniem dobry, tak jak twierdzi jego sprzedawca, a uszkodził się w tym aucie to tylko jakaś niewytłumaczalna na ten moment niesprawność przepustnicy mogłaby to teoretycznie uczynić....