Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telewizor LG RZ-20LZ50 - Nie włącza się

28 Paź 2013 22:56 8268 4
  • Poziom 9  
    Witam!

    Mam problem z telewizorem LG RZ-20LZ50. W telewizorze po podłączeniu zasilania świeci na czerwono dioda standby, reaguje na pilota (gaśnie i zapala się) ale telewizor się nie uruchamia. Podobna sytuacja jest przy włączaniu z mikrostyku.

    Po rozkręceniu telewizora zauważyłem wybrzuszony kondensator C110 (68uF/350V), w którym przy próbie wylutowania wypadła noga (!). Wymieniłem oba kondensatory 68UF/350V (C101 i C110) na nówki tej samej firmy. Niestety telewizor nie zadziałał.

    Następnie wymieniłem półprzewodniki:

    Q101 (tranzystor MOSFET 07N70I -> K2645)
    U101 (transoptor817C -> EL817C)
    U202 (regulator KIA431A -> TL431AC)
    SCR201 (tranzystor XL1225L -> SF0R5J)

    Po wymianie ww. elementów telewizor zastartował, dioda zaświeciła się na zielono i pokazał się obraz (szum-antena nie była podłączona). Zadowolony skręciłem telewizor aby przenieść go do drugiego pokoju w celu podłączenia anteny. W drugim pokoju po podłączeniu do anteny z zasilaczem telewizor niestety już nie wystartował :(

    Półprzewodniki te co wcześniej znów wymieniłem na nowe bo mam w zwyczaju zawsze kupić więcej (na wszelki wypadek) ale to nic nie pomogło.

    Nie wiem co mogło być przyczyną, ze telewizor po skęceniu już nie odpalił i nie bardzo wiem gdzie w tej chwili szukać usterki.

    Jeżeli potrzebne będą dodatkowe informacje (zdjęcia, pomiary napięć) to oczywiście zamieszczę.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    Podobnie jak w temacie Link

    Uszkodzone wcześniej były elementy:

    Q101 (tranzystor MOSFET 07N70I -> K2645)
    U202 (regulator KIA431A -> TL431AC)

    co wykazało porównanie omomierzem z elementami nowymi.

    Szukam dalej przyczyny...
  • Poziom 9  
    Pomiary napięć na wyjściu zasilacza, przy odłączonej logice:

    15V - ok. 15.8V
    15V - ok. 15.8V
    GND - OK
    GND - OK
    5.1V - napięcie waha się od ok. 4.0 do ok. 5.0V
    5.1V - napięcie waha się od ok. 4.0 do ok. 5.0V
    GND - OK
    NC - Not Connected
    L/F - 0V
    DIM - 0V
    ILC - 0V

    (które piny zewrzeć żeby uruchomić podświetlanie matrycy?)

    U301 (TL431AC) - OV wszystkie piny
    U302 (BIT3105P) - OV wszystkie piny

    Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

    Znalazłem schemat tego telewizorka, niestety bez zasilacza (pewnie wymieniają go i nie bawią się w naprawę):

    Link

    Pomiary napięć na wyjściu zasilacza, przy podłączonej logice:

    15V - 16.16V
    15V - 16.16V
    GND - OK
    GND - OK
    5.1V - 5.06V
    5.1V - 5.06V
    GND - OK
    NC - Not Connected
    L/F - 0.27V (zwarcie mikrostyków -> 0.0V)
    DIM - 0V (zwarcie mikrostyków 1V -> następnie spada do 0V)
    ILC - 0V

    A takto wygląda na schemacie:
    Telewizor LG RZ-20LZ50 - Nie włącza się

    ZD206 - 5.06 (wcześniej przy odłączonej logice wahania od 4-5V)
    BIT3105P - po zwarciu mikrostyku POWER - 0.01V na pinie 13 (PVDD), 0.35 na pinie 17 (DIMDC)

    Te napięcia na BIT3105P wydają się trochę za małe jak tak patrzę na specyfikację Link
  • Pomocny post
    Spec od monitorów
    Cytat:
    Po wymianie ww. elementów telewizor zastartował, dioda zaświeciła się na zielono i pokazał się obraz (szum-antena nie była podłączona). Zadowolony skręciłem telewizor aby przenieść go do drugiego pokoju w celu podłączenia anteny. W drugim pokoju po podłączeniu do anteny z zasilaczem telewizor niestety już nie wystartował

    Coś napewno pominąłeś przy skręcaniu lub jakiś kabel od invertera za mocno "przycisnałeś" do chassis.( (przykręceniu blachy ekranującej z obudową )
    Wez oddech i przyjrzyj sie wszystkiemu raz jeszcze...zrób analiże co robiłes i jak.
  • Poziom 9  
    No więc tak, zastosowałem się do rady Liska, czyli wziąłem głęboki oddech i poczyniłem następujące kroki:

    1. Przelutowałem na nowo wyjścia wys. nap. na lampy,
    2. Przelutowałem gniazdo wyjściowe zasilacza oraz wejściowe logiki, sprawdziłem czy są przejścia na wiązce,
    3. Wymieniłem wszystkie elektrolity 1000uF/25V po stronie inwertera (koszt 6zł a spokój święty osiągnięty),
    4. Sprawdziłem płytkę zasilacza pod kątem zimnych lutów, co wydawało mi się podejrzane przelutowałem na nowo,
    5. Sprawdziłem przejścia z płytki sterowania manualnego na płytkę IR a następnie na logikę.
    6. Skręciłem delikatnie wszystko, włączyłem i działa! :D

    Oglądam właśnie Apollo 13 :)

    Dzięki Lisek bo z wymiana tych kondensatorów to była Twoja sugestia w podobnym temacie na forum!