Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

hatchback/kombi do 12 tys

Peter1994 29 Paź 2013 09:49 3252 18
  • #1 29 Paź 2013 09:49
    Peter1994
    Poziom 13  

    Mieszkam w Warszawie, więc do 100 km od tego miasta czegoś szukam
    Jako, że rodzinna astra F z 1998 r. z silnikiem 1.4 + gaz nadaje się już na szrot,
    przyszedł czas na zmianę samochodu .
    Zasilanie:
    benzyna+gaz, gaz najchętniej dorzuciłbym sam (czyli autko ma kosztować 12 tyś +
    2 tyś gaz) (przeliczałem, opłaca mi się, robimy w rodzinie dużo km na miesiąc)
    Przeznaczenie:
    Samochód do pracy (przewożenie narzędzi, wiec hatchback albo kombi. Sedan
    odpada ze względu na to, ze jest niski bagażnik (mam doświadczenie po astrze)
    Rocznik :
    od 2002 roku (niestety, rodzicom nie przetłumaczę, że lepiej kupić coś starszego,
    a mocniejszego)
    Przebieg:
    max 160 tyś, gdyż myślę, że jeśli do zjeżdzonego silnika założę gaz, to szybko się
    z nim pożegnam (jeśli się mylę, przepraszam)
    silnik:
    nie większy niż 1.6 (pomijając avensis i honde)
    czego chce uniknąć:
    rdzy, przede wszystkim, chętnie zabezpiecze nowe auto przed korozją, ale nie
    chce, żeby w ciągu 2 lat trzeba było robić cały lakier
    na co mogę się zgodzić:
    Jakiś remont, ale tak, żeby całość samochodu zamknęła się do 13 tyś
    Moje typy:
    Ford focus mk1 1.6 16v - wiem, że silniki średnio nadają do gazu, jednak po
    opinii użytkowników gazu w tym modelu, wiem, że kwestia dobrej instalacji i
    regulacji na czas.
    Niestety, wiem, że ten samochód lubi rudą:(
    Mazda 323f 1.6 - mój największy faworyt, ale ciężko dostępny samochód
    Astra II - za nią jestem najmniej, ale przemawia za nią ocynk, tanie części,
    sentyment do Opli i w miarę ładny środek, wadą jest między innymi to, że
    samochód cholernie popularny i zwyczajnie zbrzydł mi
    Toyota Avensis I - tutaj w grę wchodzi kombi, ale mało wiem, oo tym
    samochodzie , sam jeździłem sedanem i prowadziło mi się go bardzo miło
    Honda accord (do 2003) roku- wiem, że mocne samochody, ale lekko za duże
    silniki
    Punto II 1.2 16v - 60 km to zdecydowanie za mało, wiec mocniejszy silnik.
    Fiat stilo - tu by było wszystko pięknie, bo części tanie, zgrabne auto, bagażnik
    akurat, ale przeraża mnie to, że silniki biorą olej (0,7l/1000 km), co dla mojego
    ojca jest nie do przyjęcia
    Peugeot 307 I - wiem, że są problemy z elektryką, i ogólnie autko nie przekonuje
    ludzi.
    Zanim ktoś powie, że jestem leniwy, nie przeglądam innych wątków, nie szukam
    sam po portalach aukcyjnych, to chce powiedzieć, że samochodu szukam od 4
    miesięcy, przejrzałem wiele wątków z tego roku i z lat poprzednich i nie wiele mi
    to dało...

    0 18
  • #2 29 Paź 2013 10:32
    jacekko0
    Poziom 31  

    Proponuję Skodę Fabia lub Oktawia.

    0
  • #3 29 Paź 2013 20:39
    tzok
    Moderator Samochody

    Peter1994 napisał:
    Fiat stilo - tu by było wszystko pięknie, bo części tanie, zgrabne auto, bagażnik
    akurat, ale przeraża mnie to, że silniki biorą olej (0,7l/1000 km), co dla mojego
    ojca jest nie do przyjęcia
    Te czyli które? To że taka jest norma w książce to nie znaczy, że tyle biorą. W normalnie eksploatowanym egzemplarzu raczej nie przekroczysz 0,5l/10000km. Choć jeśli Stilo to szukałbym 1.9JTD.

    Poza tym do bólu nudna ale praktyczna Octavia. Nie bój się przebiegu - kupując 10+ letnie auto i tak będziesz miał 200-250 tys. km przebiegu, a im mniej będzie na liczniku tym egzemplarz bardziej podejrzany (zwłaszcza jeśli kupujesz w komisie/od handlarza). 160-180 tys. km to na 90% kręcony przebieg, bo tyle mają poleasingowe auta 3-4 letnie (auto z takim przebiegiem wygląda praktycznie jak nowe).

    Czego unikać - samochodów z instalacjami LPG II generacji, a najlepiej w ogóle bez LPG i samemu zakładać nie "po kosztach".

    0
  • #4 30 Paź 2013 08:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ty będziesz jeżdził, czy ojciec? A może on finansuje...
    Mój typ to peugeot 406 z silnikiem 1,8 16V. Bardzo dobre silniki do gazu, szybko nagrzewające sie , (blacha bardzo dobra- ocynk- jeśłi nie robiona wytrzyma jeszcze długo). Wygodny , dobrze wyposażony i mało awaryjny. Wykorzystujesz obiegowa opinię o francuzach, bo to auto jest lepsze od większości niemieckich w tej klasie, a tańsze. Peugeot 307- daruj sobie, auto upierdliwe ze strony elektrycznej, ciągle coś ...
    Toyota avensis I gen. to dobry wybór , ale radzę z silnikiem 1,8 , który spali tyle co 1,6.
    Focusa sobie odpuść, auto ciasne, i 11letnie jest pełne rdzy, której na pozór nie widać ( nadkola, progi, ranty drzwi). Znam przypadek : avensis sedan 1,8 vs focus 1,6 kombi na tej samej trasie toyota spaliła 1l LPG mniej od focusa ( dysponując mocniejszym silnikiem)

    0
  • #5 30 Paź 2013 16:12
    Peter1994
    Poziom 13  

    Autem będę jeździł Ja jak i Ojciec. Po prostu tata nie jest oblatany w kwestii internetu i poprosił mnie.

    Co do stilo to za równo 1.6 i 1.8 biorą olej, niestety ciężko trafić egzemplarz, który by oleju nie brał. Wiem, że stilo 1.9 to świetny samochód, ale w grę wchodzi tylko benzyna.

    Skoda fabia ma za małe silniki, a dostać coś powyżej 1.4 60 km to ciężka sprawa.

    Staram się unikać wszelkich komisów i handlarzy, bo niestety te instytucje nie mówią do mnie zupełnie nic.

    Co do II generacji gazu w samochodach, to wiem, że jest to rozwianie które sprawdza się przy garści silników, sam mam chęć założyć porządną sekwencje.

    Osobiście myślałem jeszcze o citroen xsara z silnikiem 1.6?

    0
  • #6 30 Paź 2013 17:08
    sebap
    Poziom 40  

    Na początku doliczyłeś 2000zł na gaz a w ostatnim poście piszesz, że masz chęć założyć porządną sekwencję więc przeczysz sam sobie. Za 2000zł nie założysz porządnej sekwencji. 2500zł będzie w sam raz.

    0
  • #7 30 Paź 2013 17:19
    Peter1994
    Poziom 13  

    nie przeczę sam sobie, podałem przykładową cenę jaką krzyczeli w auto warsztacie, którym 2 razy montowałem gaz. Wiem, że są instalacje i droższe, tańsze, lepsze, gorsze. Instalacja LPG t drugorzędna sprawa, gdyż najpierw potrzebuje znaleźć samochód. Koszt samochodu to 12/13 tyś +2,5 tyś gaz.

    0
  • #8 30 Paź 2013 17:27
    sebap
    Poziom 40  

    Jak już ktoś wyżej pisał polecam Peugeot 406. Bardzo przyjemne autka w ocynku. W307 sypie się elektronika. Było tam po raz pierwsze BSI w Peugeocie.

    0
  • #9 30 Paź 2013 17:44
    Peter1994
    Poziom 13  

    Właśnie 307 w II wersji już jest lepiej skonstruowana, ale to już wyższe pieniądze. 406 w kombi jak na lekarstwo, a tak jak napisałem szukam od 2002 i wyżej

    0
  • #10 30 Paź 2013 18:08
    sebap
    Poziom 40  

    Wiadomo że nowsza 307 jest poprawiona ale droższa więc nawet nie wspominałem. Forda Mondeo nie bierzesz pod uwagę?

    0
  • #11 30 Paź 2013 18:16
    Peter1994
    Poziom 13  

    Podobają mi się, miałem okazje jeździć takim w dieselu, ale z tego co widzę po raportach spalania, to pali koło 11L gazu, chciałbym się zamknąć do 10 w trybie mieszanym. Wiadomo, że im więcej kierowców tym samochód więcej pali, zwłaszcza jak mu dołożymy bagaże/narzędzia.

    0
  • #12 06 Lis 2013 13:34
    Peter1994
    Poziom 13  

    Znalazłem taką ofertę

    http://otomoto.pl/opel-astra-klima-lpg-lancuch-roz-zamiana-C30953584.html

    Z tego co koleś mówi, to kupił go żonie do sklepu, ale kobita sobie poradzić nie może z takim samochodem, początkowo chciał zamienić, a teraz sprzedaje. Aktualnie będzie w nim coś w rozrządzie robił, wiec będzie chciał za niego 13 tyś, jest drugim właścicielem i auto z polskiego salonu, myślicie, że warto? Chciałbym tym samochodem pojeździć trochę i ewentualnie sprzedać

    0
  • #13 06 Lis 2013 17:44
    tzok
    Moderator Samochody

    Ściemnia z tą żoną ale mimo to samochód warty obejrzenia, silnik 1.4 Ecotec i LPG to nie najlepsze połączenie. Auto jest bieda-wersja, być może z Gliwic, bo to Classic. Spora cena jak na Astrę II z takim silniczkiem i przebiegiem, do tego z szybami na korbkę, ale rocznik młody i chyba dlatego. Podejrzanie wygląda kierownica wielofunkcyjna (z tym radiem raczej nie działa) w tej wersji wyposażeniowej - zapewne była wymieniana.
    Dobrze obejrzyj podłogę i elementy zawieszenia, sprawdź czy spod nakładek progów nie wychodzi rdza - Astra potrafi zdrowo wyglądać, a pod plastikowymi nakładkami progów może mieć dziury, że rękę można włożyć.

    0
  • #14 06 Lis 2013 17:57
    Peter1994
    Poziom 13  

    a jaką astrę II warto wziąć do 13 tyś? w sensie z jakim przebiegiem i rocznikiem szukać


    Czy warto brać astra II z silnikiem 1.6 8v?

    0
  • #16 06 Lis 2013 19:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Peter1994 napisał:
    Czy warto brać astra II z silnikiem 1.6 8v?
    Pod LPG zdecydowanie lepiej niż 1.4 16V. Na rocznik bym nie patrzył, ważny jest stan i co było wymienione. Na przebieg (czy może raczej stan licznika) w ogóle nie ma co patrzyć.

    0
  • #17 06 Lis 2013 19:54
    Peter1994
    Poziom 13  

    Myśle jeszcze nad zafirą lub xsarą picasso


    Znalazłem astre II 1.6 16v kombi z 2006 za 12 tyś. Myślicie, ze to możliwe żeby kupić dobrą astre w tej cenie?

    0
  • #18 07 Lis 2013 17:16
    chojinka
    Poziom 27  

    Nie ma co myśleć, trzeba to sprawdzić.

    0
  • #19 09 Lis 2013 16:27
    Peter1994
    Poziom 13  

    Kupiłem astre g kombi 1.6 16v 2006 rok 130 tyś przebiegu (wpisany do aso i potwierdzony) za 11,4 tyś sprawdzony u mechanika :) dzięki wszystkim za pomoc

    0