Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Technicolor - Modem technicolor UPC+linksys+rejestrator QVAIS

adamekmen 29 Paź 2013 11:44 4626 20
  • #1 29 Paź 2013 11:44
    adamekmen
    Poziom 9  

    Witam, rok temu zakupiłem rejestrator na cztery kamery do monitorowania mieszkania. Sprzęt była cały czas podłączony do routera Linksys, ten z kolei do modemu UPC Thomson. Jako że UPC nie dało mi statycznego IP musiałem skorzystać z usługi Dyn.dns. Po wielu godzinach pracy i ustawiania wszystko udało mi się uruchomić i działało aż do wczoraj.
    Podpisałem nową umowę z UPC, zwiększyłem łącze z 25Mb/s do 120Mb/s, Pan wymienił mi modem, wszystko poustawiał i poinformował że teraz jest to modem z funkcja routera, no ok niech sobie będzie i tak muszę używać swojego ze względu na brak stałego IP. O ile internet chodził super to jak się okazało połączenie z rejestratorem już nie było takie super. Standardowo w sieci wewnętrznej wszystko chodzi super ale już poza nią niestety nie, od tej wymiany nie mam połączenia z rejestratorem zarówno na iPhonie jak i na PC.
    Zastanawiałem się co się stało, wymieniono tylko modem, powinno wszystko śmigać, na moim koncie dyn.dns stan połączenia ok, wszystko aktualne więc tutaj nic nie zawodzi, ustawień samego routera tez nie ma sensu zmieniać bo przecież cały czas działał jak należy. Przez chwile skupiłem się na rejestratorze ale zrozumiałem że jednak nie słusznie (chyba że jestem w błędzie). Zainteresowałem się samym modemem i jego ustawieniami, powyłączałem firewalla oraz opcję "blokuj port WAN" jednak to nic nie dało.

    Nie jestem mocny w sprawach sieciowych, pierwsza konfiguracja zajęła mi kilkanaście godzin zanim wszystko zaczęło działać. Nie rozumiem kilku spraw które są banalne:

    -skoro nowy modem to router to może trzeba w nim zrobić przekierowanie na router Linksys?
    -w opcjach przekierowania wymagane jest podanie zakresu portów, ale nie wiem co mam tu wpisać, jaki port ma mój Linksys, jak to ustalić?
    -w modemie ustawiłem DMZ na IP Linksysa nie wiem czy słusznie? myślę że tak, wcześniej ustawiłem w Linksysie DMZ na IP rejestratora i pomogło.
    -jeszcze czegoś nie rozumiem, na stronie dyn.dns widzi IP 192.168.0.XX (rozumiem że to jest IP routera?) tymczasem aby zmienić ustawienia routera podaję adres 192.169.1.1, dlaczego tak jest?

    Może mi ktoś to wszystko wyjaśnić bo jestem totalnie tępy w tych sprawach, już to tłumaczono wiele razy ale jak pojawiają się tego typu problemy to nagle mój schemat się burzy i na nowo próbuje to pojąć:/

    W załączniku jest schemat tego jak obecnie to widzę i na jakim etapie mam problem:/

    0 20
  • #2 29 Paź 2013 13:39
    jurek.adam
    Poziom 43  

    W jakim celu stosujesz drugi router, czyli Linksys?
    Dlaczego rejestrator nie może być podłączony bezpośrednio do Technicolora?

    0
  • #3 29 Paź 2013 13:53
    adamekmen
    Poziom 9  

    Nie posiadam stałego IP, używam więc routera ponieważ ma on wbudowaną możliwość skonfigurowania Dyn.dns (jest tam nawet gotowy profil który tylko się uzupełnia) bez tego monitoring nie działał.
    Teraz tak czytam na necie że pewnie trzeba zrobić przekierowanie w modemie na adres IP routera a w portach podać porty rejestratora, może wtedy zastaruje?

    0
  • #4 29 Paź 2013 15:30
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zresetuj Technicolor do ustawień fabrycznych, bo może tam już jest coś namieszane w ustawieniach.

    Następnie przypisz mu w DMZ (zakładka Host DMZ) adres np. 192.168.0.201 (wpisujesz tylko końcówkę) - ten sam adres ma być przypisany w Static IP dla WAN w Linksys. Czyli:
    IP: 192.168.0.201
    maska: 255.255.255.0
    brama: 192.168.0.1
    DNS1: 62.179.1.62
    DNS2: 62.179.1.63
    DNS3: 8.8.8.8

    Tyle wystarczy, żeby konfiguracja z Linksysa zaczęła działać. Gdyby coś nie chciało "zaskoczyć" to zrestartuj prądowo obydwa urządzenia poprzez wyjęcie wtyczki z zasilania.

    PS. Instrukcję do modemu masz na stronie UPC:
    http://www.upc.pl/pdf/upc_instrukcja_technicolor_7200.pdf

    0
  • #5 29 Paź 2013 16:10
    adamekmen
    Poziom 9  

    Czyli w modemie technicolor nie ustawiać żadnych przekierowań poza DMZ?
    Ten adres IP który mam zmienić w routerze to ta pozycja "Local IP adress" czy zmieniam to w modemie??

    Na chwilę obecną w modemie mam ustawione DMZ na IP 192.168.0.XX ten sam adres jest widoczny na koncie w Dyn.dns

    Na routerze mam tak:

    Login type: Automatic configuration DHCP
    IP Adress 192.168.1.XX ten sam co w DMZ modemu
    Subnet mask: 255.255.255.0
    Default Gateway: 192.168.0.1
    DNS 1: 62.179.1.63
    DNS 2: 62.179.1.62
    DNS 3: --------------
    MTU 1500

    Chyba że mowa jest o danych lokalnych:

    Local IP adress: 192.168.1.1
    Subnet mask: 255.255.255.0
    DHCP server enable
    Starting IP adress: 192.168.1.100
    DNS 1:---------
    DNS 2:---------
    DNS 3:---------

    0
  • #6 29 Paź 2013 16:13
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Kolego, napisałem wyraźnie jak co masz zrobić i nic poza tym nie ruszaj, zwłaszcza przekierowania portów skoro ma być ustawione DMZ. "Static IP" wg. wskazówek dla WAN zamiast " Automatic configuration DHCP ".

    Jeśli w Linksys jest dobra konfiguracja, to powinno działać.

    0
  • #7 29 Paź 2013 20:52
    adamekmen
    Poziom 9  

    Zrobiłem jak pisałeś, straciłem wszystkie połączenia w całym mieszkaniu, jednym słowem wszystko co korzystało z routera. Restart, musiałem go przywrócić do poprzednich ustawień. Sprawa nadal nie rozwiązana. Pingowanie IP rejestratora pokazuje brak odpowiedzi, nie wiem co jest grane, w tych cholernych sprzętach jest zbyt wiele opcji, intuicyjna obsługa to jakiś mit w tego typu urządzeniach.

    0
  • #8 29 Paź 2013 20:58
    jurek.adam
    Poziom 43  

    adamekmen napisał:
    Zrobiłem jak pisałeś, straciłem wszystkie połączenia w całym mieszkaniu, jednym słowem wszystko co korzystało z routera.
    Od ustawienia DMZ na modemie oraz przypisania statycznego IP dla WAN w Twoim routerze nic takiego nie miało prawa się stać. Jeszcze raz - ma być tak jak napisane w poście #4. W razie problemów zamieść zrzut zakładki Status dla LAN/WAN z Linksysa, bo podejrzewam, że tam coś źle ustawiasz.

    Czy do Technicolora podłączasz jakieś urządzenia poza Linksysem? Bo jeśli nie, to w zasadzie powinno wystarczyć samo ustawienie w nim DMZ na adres Linksysa.

    0
  • #9 29 Paź 2013 21:51
    adamekmen
    Poziom 9  

    A więc tak, co do modemu to jest tam tylko i wyłącznie podłączony linksys. Do linksysa podłączony jest rejestrator i komp po kablu, ponadto po wifi dwa telefony i notebook.
    Może jeszcze raz opisze co się stało. Wprowadziłem te zmiany które mi podałeś, zrobiłem zapisz, przeglądarka zaczęła myśleć i tak chyba ze 30 sec, nagle pokazał się komunikat że strona nie może zostać wyświetlona i cały net padł. Podszedłem do routera, wyłączyłem go z sieci i włączyłem ponownie, internet powrócił ale zauważyłem że wprowadzone przeze mnie zmiany nie zostały zapisane w linksysie. Może powinienem wprowadzać zmiany na odłączonym routerze od modemu?
    Poniżej jest zrzut ekranu z tej zakładki:
    Technicolor - Modem technicolor UPC+linksys+rejestrator QVAIS

    0
  • #10 29 Paź 2013 22:16
    jurek.adam
    Poziom 43  

    adamekmen napisał:
    co do modemu to jest tam tylko i wyłącznie podłączony linksys
    Skoro tak, to ustaw jedynie DMZ w Technicolorze na automatycznie przyznany adres dla WAN (Interent) w Linksysie, będzie najprościej.

    0
  • #11 29 Paź 2013 22:39
    adamekmen
    Poziom 9  

    To już chyba wiem co źle zrobiłem, jako internet ip adress wpisałem właśnie te IP które wcześniej wpisałem w DMZ modemu, czyli IP przydzielone przez modem. Pisałeś żebym wpisał coś w stylu 192.168.0.202 a ja wklepałem ten sam adres IP który ma obecnie nadany router być może dlatego to się tak pokrzaczyło.

    Tylko teraz nie wiem jak to jest bo na chwilę obecną w DMZ modemu wpisane jest IP routera automatycznie nadane przez modem a mimo wszystko nie działa to.

    0
  • #12 29 Paź 2013 22:44
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Zrestartuj obydwa urządzenia poprzez wypięcie na chwile zasilania. Jeśli nie pomoże, to wina może być po stronie Technicolora. Ktoś tu miał przypadek, że DMZ źle działało w modemie UPC, zgłosił i mu naprawili.

    0
  • #13 29 Paź 2013 22:50
    adamekmen
    Poziom 9  

    Już restartowałem je niestety nic to nie zmieniło. A czy DMZ w technikolor może się gryźć z DMZ w linksys? W technicolor DMZ na router a w routerze DMZ na rejestrator, do tego w linksysie jest jeszcze dodatkowo przekierowanie na port rejestratora. Wcześniej to działało ale nie wiem czy teraz się nie gryzie. A jak wyglądałaby sprawa z wyłączeniem DMZ w technikolor i przekierowaniem portów w nim na router?

    0
  • #14 29 Paź 2013 22:54
    jurek.adam
    Poziom 43  

    adamekmen napisał:
    W technicolor DMZ na router
    Prawidłowo.
    adamekmen napisał:
    w routerze DMZ na rejestrator, do tego w linksysie jest jeszcze dodatkowo przekierowanie na port rejestratora
    Tu jest błąd, kiedy stosujemy DMZ to przekierowanie portów nie powinno być ustawiane na to samo urządzenie (rejestrator).
    adamekmen napisał:
    A jak wyglądałaby sprawa z wyłączeniem DMZ w technikolor i przekierowaniem portów w nim na router?
    Nie ma sensu robić trudniej tego co można zrobić łatwiej.

    0
  • #15 29 Paź 2013 23:14
    adamekmen
    Poziom 9  

    Skoro DMZ nie działa to może warto spróbować z przekierowaniem ale potrzebuję pomocy, rozumiem że trzeba wpisać tam ip routera ale są tam do podania wartości typu "zakres poru publicznego" oraz "zakres portu docelowego" nie mam pojęcia co tu wpisać, te same wartości co w przekierowaniu rejestratora w routerze?

    0
  • #16 30 Paź 2013 07:42
    jurek.adam
    Poziom 43  

    Pisałem - robisz błąd stosując zarówno DMZ jak i przekierowanie portów na swoim routerze na rejestrator.

    0
  • #17 30 Paź 2013 08:58
    adamekmen
    Poziom 9  

    Wczoraj wyłączyłem DMZ i zrobiłem przekierowanie oraz na odwrót. To samo zrobiłem w routerze i nic to nie zmieniło. Ale wpadłem na inny pomysł, może podepnę rejestrator bezpośrednio po modem, przecież rejestrator też ma obsługę Dyn.dns, zrobię DMZ na IP rejestratora, zmienię w nim IP z np. 192.168.1.110 na 192.168.0.110, resztę ustawień zostawię tak jak jest i powinno śmigać, dobrze kombinuję?

    0
  • #18 30 Paź 2013 12:55
    jurek.adam
    Poziom 43  

    adamekmen napisał:
    podepnę rejestrator bezpośrednio po modem, przecież rejestrator też ma obsługę Dyn.dns, zrobię DMZ na IP rejestratora, zmienię w nim IP z np. 192.168.1.110 na 192.168.0.110, resztę ustawień zostawię tak jak jest i powinno śmigać, dobrze kombinuję?
    Tak.

    0
  • #19 30 Paź 2013 23:39
    adamekmen
    Poziom 9  

    Na razie ten sposób również nie działa ale jest trochę chyba lepiej bo przedtem program do łączenia się mielił ze 15 sec zanim pojawił się komunikat o błędzie z połączeniem, teraz ten komunikat mam natychmiast, a może to właśnie gorzej :) ostania opcja to przekierowanie portów, jak to nie zadziała to mam nadzieje że UPC się jakoś odpowiednio zachowa, napisałem do nich o wymianę modemu najlepiej na model bez funkcji routera lub przyznanie stałego IP.

    0
  • #20 04 Kwi 2014 16:52
    margas4542
    Poziom 16  

    W Technikolorze trzeba !!!!!! przepisać DNS dostawcy czyli UPC do pola konfiguracji karty sieciowej ;
    IP kompa 192.168.0.XXX
    maska 255.255.255.0
    brama 192.168.0.1
    DNS 1 np; 62.179.1.62
    DNS 2 np; 62.179.1.63

    tylko taka operacja pozwoli korzystać komputerowi ze stałych lokalnych IP bo brak DNS-ów objawia się dostępem do netu tylko gdy jest na kompie DHCP.
    Pobaw się też opcjami w panelu zaawansowane ;
    Blokowanie WAN
    Przepuszczanie połączeń IPSec
    Przepuszczanie połączeń PPTP
    Multicast
    UPnP
    Zaznacz lub odznacz i sprawdź czy zadziała...

    0
  • #21 04 Kwi 2014 18:55
    jurek.adam
    Poziom 43  

    margas4542 napisał:
    W Technikolorze trzeba
    Nie w Technicolorze tylko w Linksysie i już o tym było w poście #4.
    margas4542 napisał:
    Blokowanie WAN
    Przepuszczanie połączeń IPSec
    Przepuszczanie połączeń PPTP
    Multicast
    UPnP
    Zaznacz lub odznacz i sprawdź czy zadziała...
    Te opcje niczego tu nie wnoszą jeśli chodzi o DynDNS. Ponadto UPnP nie należy stosować kiedy aktywne jest DMZ lub przekierowanie portów.

    Temat leciwy, ale prostuję, żeby innym zaoszczędzić kłopotu. Powinno działać wg. wcześniejszych wskazówek z moich postów, a jesli tak nie jest to coś jest robione źle lub to wina Technicolora (ma błędy w obsłudze DMZ/przekierowania portów/UPnP i jest wymieniany na inny modem).

    0