Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak połączyć dwa budynki 330 m - jest widoczność

29 Paź 2013 13:21 1266 6
  • Poziom 7  
    Chcę z budynku A (IV piętro) udostępnić internet do budynku B (XI) piętro. Odległość w linii prostej 330 metrów. Jest widoczność, ale po drodze jest budynek XI piętrowy. Dokładnie z miejsca instalacji anteny w budynku A widok na budynek B jest taki (druga antena w miejscu czerwonej kropki):

    Jak połączyć dwa budynki 330 m - jest widoczność

    W budynku A muszę puścić kabel z PoE na odległość ok. 55 metrów.
    W budynku B potrzebuję 3-4 metry kabla do anteny.

    Chcę zastosować do tego dwie sztuki TP-Link TL-WA7510N (5 GHz) lub
    TL-WA5210G (2,4 GHz) oraz kabel żelowany.

    Opcjonalnie do wykorzystania mam jakiś prosty router Edimaxa (2,4 GHz). W budynku A nie chcę bawić się w AP niezintegrowane z anteną. Na chwilę obecną chcę mieć po prostu w budynku B internet wpinany bezpośrednio do laptopa. W dalszej przyszłości planuję postawić router.

    Pytania:
    1) Czy przy takiej widoczności budynek pomiędzy antenami może w znaczący sposób wpływać negatywnie na sygnał?
    2) Czy warto inwestować w ww. sprzęt, czy możecie zaproponować użycie czegoś tańszego?
    3) Czy warto wydłużać kabel w budynku A do ok. 70 metrów, aby minimalnie lepiej ulokować antenę? Do ilu metrów da radę zasilanie PoE?\
    4) Czy warto kabel wpuszczać w jakiś peszel, czy położyć po prostu luzem na dachu?
    5) Czy taki kabel trzeba zabezpieczać dodatkowo od burzy, czy nie przejmować się ewentualnymi przepięciami?

    Robię to dla siebie prywatnie, jest to moja pierwsza instalacja tego typu, więc proszę o wyrozumiałość.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    cheslavvko napisał:
    1) Czy przy takiej widoczności budynek pomiędzy antenami może w znaczący sposób wpływać negatywnie na sygnał?


    Widoczność jest ok, Przy tej odległości nie powinno być żadnych problemów.

    cheslavvko napisał:
    2) Czy warto inwestować w ww. sprzęt, czy możecie zaproponować użycie czegoś tańszego?


    Jeśli budżet ma znaczenie to zamiast tplinka proponuje poszukać używanych nanostacji. Na znanym portalu aukcyjnym NANOSTATION 5 kupisz poniżej 100pln za szt.
    Sprzęt klasę wyższy i bardziej niezawodny.

    cheslavvko napisał:
    3) Czy warto wydłużać kabel w budynku A do ok. 70 metrów, aby minimalnie lepiej ulokować antenę? Do ilu metrów da radę zasilanie PoE?\


    Do 100m.

    cheslavvko napisał:
    4) Czy warto kabel wpuszczać w jakiś peszel, czy położyć po prostu luzem na dachu?


    Jeżeli jest to kabel żelowany to peszel w niczym nie pomoże.

    cheslavvko napisał:
    5) Czy taki kabel trzeba zabezpieczać dodatkowo od burzy, czy nie przejmować się ewentualnymi przepięciami?


    Dobra burza nawet zabezpieczony sprzęt upali :) oczywiście zawsze warto uziemić ale 100% zabezpieczenia nie ma.
  • Sklep HeluKabel
  • Specjalista Sieci, Internet
    Daj linka do M5 poniżej stówki to sam kupię. Tak na serio trochę przesadziłeś z ceną. Ogólnie wybór Ubiquiti zamiast TP-LINKA popieram. warto dołożyć te 50 zł do sztuki.
  • Poziom 27  
    matek451 napisał:
    Daj linka do M5 poniżej stówki to sam kupię. Tak na serio trochę przesadziłeś z ceną.


    Spóźniłeś się kolego ktoś parę minut temu kupił 2szt po 80pln :)

    aukcja nr 3668306912 f...1 (345) 80,00 zł 2 wto 29 paź 2013 14:18:59
  • Specjalista Sieci, Internet
    Z wyglądu były trochę styrane. Z drugiej strony za taką kasę. Można wyrwać nowe za 190zł a więc w cenie WA-7510.
  • Poziom 31  
    Jak chcesz takie poe robic to kabel czysta miedz bo bedzie problem. Uzyj kabla ftp i dobrze go uziemij bo pierwsza burza i lan bedzie upalony. To nie jest 10m kabla gdzie szansa upalenia jest mala tylko troche wiecej.

    Oczywiscie kup nanostacje bo tplinka sie nie oplaca. Po prostu za drogi jest jak na swoje mozliwosci.
    Tplink to 54mbit a nanostacja to 300mbit w teorii. Ale warto te 50zl doplacic z 802.11n i mimo
  • Poziom 7  
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie, ponieważ rozważam jednak jeszcze inny budynek. Chodzi o połączenie na odległości ok. 850 metrów w linii prostej z dobrą widocznością, jednak na drodze sygnału w połowie odległości są linie wysokiego napięcia 110 kV. Łącznie 8 kabli na dwóch liniach. Czy mogą one zakłócać sygnał?