Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.4 16v - Opiłki metalu w misce olejowej, piszczy kontrolka oleju

29 Paź 2013 17:57 8088 27
  • Poziom 7  
    Witam.
    Posiadam golfa 4 1.4 16v, przebieg 220 tys. Problem polega ma tym ze piszczy kontrolka oleju, czyściłem odme i wymieniłem olej. Kontrolka zaczeła piszczeć niedawno. Po odpaleniu jest ok po przejechaniu 2-3 km zaczyna piszczec, czasami po wjechaniu w jakiś dołek gaśnie i jest przez chwile ok. Po zdjęciu miski widać mikro opiłki w oleju. Ale nie ma ich na bagnecie. Nie mam już siły do tego samochodu.. Pomóżcie.
    Ps znajomy proponował wymiane pompy oleju.
  • Poziom 43  
    Pomiar ciśnienia?? Ew. podmień nowy czujnik w głowicy.
  • Poziom 7  
    Czujnik wymieniony, kabelki od czujnika sprawdzone. Słyszałem że skoro są opiłki w misce to na 99% panewki..
  • Poziom 19  
    Prawdopodobieństwo że panewki sie sypią, ewentualnie pompa oleju lub sam jej napęd. Jeśli opiłki są kolorowe to panewki sie sypią.
  • Poziom 7  
    Czyli zwalić dekiel, sprawdzić panewki. I ewentualnie wymiana pompy. Dodam jeszcze ze jak jest zimny to chodzi jak taki cichy dieselek.. Ale jak sie rozgrzeje to jest ok.
  • Poziom 32  
    Kolego poczytaj trochę w Google o tym silniku to się dużo dowiesz. A opisane na ten temat jest naprawdę dużo!
  • Poziom 19  
    Sprawdź kolor opiłków. Może coś z zaworem-wtedy opiłki bedą białe. Zacznij od góry od łatwiejszego dostępu. Dobrze by było sprawdzic tłoki czy po tych opiłkach nie ma rys.

    Może być jeszcze to że z korbowodów sie sypią opiłki...
  • Poziom 7  
    Właśnie czytam i czytam ale nie wszystkie objawy mi pasują. Znajomy polecił mi to forum ponieważ szybko rozwiązał tu swój problem. I ja mam nadzieje że znajdzie się jakiś magik;)
  • Poziom 19  
    Auta nikt Ci nie rozbierze i diagnozy nie postawi :) :) Zacznij od dekla...
  • Poziom 7  
    Ok, jutro zwale dekiel i opisze co i jak. Ewentualnie jakieś zdjęcia dam. A jaki jest ewentalny koszt wymiany panewek w tym silniku?
  • Poziom 7  
    Ten na yt pracuje jak czołg, dziwiek mojego przy tym to jak nówka.
  • Poziom 19  
    A więc inna bajka ;) Coś wspomniałeś ze pracuje jak cichy dieselek, moze juz hydropopychacz którys sie odzywa :)
  • Poziom 39  
    maro.maro napisał:
    Ok, jutro zwale dekiel i opisze co i jak.
    O jakim deklu piszesz?
  • Poziom 7  
    Pokrywe zaworów.
  • Poziom 39  
    maro.maro napisał:
    Pokrywe zaworów
    Powodzenia. Napisz koniecznie jak ci poszło.
  • Poziom 39  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    A konkretnym posunięciem jest kupno używanego silnika.
    Przeciż doskonale wiesz że te silniki mają jedną wadę więc po co mu drugi silnik.
  • Poziom 43  
    trans-serwis napisał:
    Przeciż doskonale wiesz że te silniki mają jedną wadę

    Jak kupisz z niskim przebiegiem z angola to pochodzi, wymieniam wiem gdzie kupić i chodzą jak zegarki.
    A chociaż jest 5 typów podobnych to różnią się chociażby egr, miską , sterownikiem i żaden nie jest zamienny.
    Po prostu trzeba oddać do mechanika który wie co robi z tym fantem.
  • Poziom 19  
    Google duzo pisze o tej jednostce napedowej- sa nie udane i awaryjne.
  • Poziom 7  
    To mnie optymistycznie nastawiliscie, dodam jeszcze ze minimalnie bierze olej. Wyjme jutro pompe moze to faktycznie jej wina. Brat sprawdzal cisnienie oleju i troszke za male.
  • Poziom 43  
    DamianVWB5 napisał:
    Google duzo pisze o tej jednostce napedowej

    Więc wytłumacz mi dlaczego najbardzie zafejsiarzona, i zafascynowana w internetowej naprawie, grupa userów jakim są użytkownicy tej marki kupują takie buble.

    Kupują ten silnik dla jaj czy myślą że ich to ominie czy co?
  • Poziom 19  
    Może myślą ze jak VW to bezawaryjny- tym sie sugeruja.

    No kolego "maro.maro" jeszcze podciaga olej to masz co robic przy tym silniku i juz wiesz dlaczego świeci kontrolka oleju i piszczy, sam odpowiedziałes sobie na pytanie :)
  • Poziom 39  
    maro.maro napisał:
    Ok, jutro zwale dekiel i opisze co i jak. Ewentualnie jakieś zdjęcia dam.
    No i jak poszło "zwalanie" dekla?
  • Poziom 19  
    Dodano po 29 [sekundy]:

    maro.maro napisał:
    Wyjme jutro pompe moze to faktycznie jej wina.
    I jak z pompa?
  • Poziom 1  
    Witam, miałem podobne problemy z tym silnikiem kontrolka oleju zapalała się nieregularne często w paśmie poniżej 2000 tys obrotów i przy skręcaniu wymieniłem na samym początku czujnik następnie pompę oleju i panewki, dodam, że po podłączeniu manometru ciśnienia były w normie według danych producenta. Po tych zabiegach w dalszym ciągu kontrolka się zapalała. Pewnego dnia zeszlifowałem plastik na czujniku ciśnienia oleju odciąłem kostkę która pasowała na czujnik i wlutowałem kabel w czujnik na sztywno od tamtej pory miałem spokój. Poleciłem ten sposób dwóm swoim znajomym którzy posiadali ten sam problem w samochodach VW. Moim zdaniem kontakt na pinie we wtyczce nie jest dobry i dlatego spora część problemów z tą kontrolką może mieć z tym związek. Wstawiam na forum może komuś się taka informacja przyda.