Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.8T - Wymiana węża wysokiego ciśnienia układu wspomagania.

Marian182 29 Paź 2013 21:31 8754 4
  • #1 29 Paź 2013 21:31
    Marian182
    Poziom 7  

    Witam serdecznie.
    Mój problem polega na tym, że cieknie mi płyn z układu wspomagania. Wyciek zlokalizowałem w miejscu zakucia węża ciśnienia na króćcu, który jest podłączony do pompy wspomagania. Jest to wąż z chłodniczką podłączany do maglownicy, nie występuje zamiennik, więc kupię pewnie używkę (w ASO baardzo drogo).
    Czy wąż z 1.8 to ten sam wąż co do 1.8T? Wydaje mi się że ten do 1.8 ma jedną kryzę, a w moim są dwie.
    Czy ktoś mi powie jak się dobrać do niego przy maglownicy? Od dołu czy od góry? Może od boku? :)

    2 4
  • #3 29 Paź 2013 22:29
    Marian182
    Poziom 7  

    Troszkę się naczytałem o tych regenerowanych wężach i większość odradza. Zresztą regeneracja kosztuje koło 80 zł, a używkę ori mam za 100zł więc wolę używkę.
    Heh i odkręć :) no spoko tylko jak go odkręcić przy maglownicy :) Zawieszenie przednie sam wymieniłem a takiej pierdoły jakoś nie mogę wymyślić jak wymienić.

    3
  • #4 04 Lis 2013 20:47
    Marian182
    Poziom 7  

    Super okazało się że moje autko posiada nowszy model pompy, jak to nazwali tzw stożkowa czy jakoś tak i dokupienie węża do niej graniczy z cudem.
    Czy ktoś ma może namiary na takowy wąż? Albo powie mi gdzie na Lubelszczyźnie można zakuć takowy wąż, najlepiej z tymi zaworkami bo wiem że gdzieś w Polsce są tacy specjaliści co to robią.

    1
  • #5 13 Lis 2013 20:57
    Marian182
    Poziom 7  

    OK problem rozwiązany. Jak by ktoś miał kiedyś taki sam problem to opiszę co zrobiłem.
    Warto najpierw się zorientować dobrze jaki rodzaj pompy posiadamy i jaki przewód będzie potrzebny. Po liftowe wersje stożkowe pomp powinny mieć wąż z dwoma zaworami wewnątrz, lekkim wygięciem mocowania przy samej pompie i podwójnego ślimaka do mocowania przy maglownicy.
    Bardzo ciężko coś takiego dostać ale można zamontować w jego miejsce troszkę inny wąż. Mi udało się dostać przewód z A6 (tak obstawiam) który ma większe wygięcie i potrójnego ślimaka i ogólnie jest dłuższy niż powinien być ale pasuje idealnie.
    Troszkę problemów z umieszczeniem go przy maglu ale można go (tego ślimaka) ścisnąć i mieści się między karoserią a drążkiem. Samo odkręcanie i przykręcanie tego węża przy maglownicy to niezłe akrobacje ale troszkę od boku (lekko podnieść lewarkiem lewy przód) troszkę od komory silnika (ściągnąć lub przesunąć zbiorniczek na płyn chłodniczy, odpiąć wąż dolotowy taki gruby od intercoolera) i przede wszystkim klucz oczkowy gięty i będzie dobrze.
    Służę radą jak ktoś będzie potrzebował.

    7