Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Sintra 2.2 Dth silnik x22 - Bardzo cieżki rozruch Zimny/ciepły

wyimaginowany29 30 Paź 2013 12:47 2409 5
  • #1 30 Paź 2013 12:47
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Witam po dłuższej nieobecności :)
    Nabyłem pojazd marki Opel -model Sintra - Silnik 2.2 dth (x22).
    Problem polega na tym iż auto ma ogromne problemy z rozuchem na zimym oraz ciepłym silniku...
    Aby uruchomić autko muszę kręcić kilka minut z rana kilkukrotnie, po odpaleniu (i w trakcie kręcenia) jest siwy dym- po odpaleniu zaraz zanika i jest ok.
    Ciepły pali niewiele lepiej...
    Poprzednik wymienił :
    1) Pompę wtryskowa - moduł oraz bebechy- ustawienia pompy sprawdzone , zarówno wizualnie jak i komputerem (na prace tłoczka oraz dawki dozowane)
    2)Pompkę wstepną
    3)Turbina po regeneracji (nie związane z problemem ale piszę by była jasność)
    4) Przewody paliwowe : Bak-filtr paliwa.
    Juz po kupnie ja wymieniłem:
    1)filtr na oryginalny z podgrzewaczem
    2)Przelewy
    3)uszczelniacze Wtrysków
    4)Podkładki wtrysków
    5)świece żarowe- grzeją -(założyłem moduł by oszukiwał temperature otoczenia)
    i wtedy...
    ...własnie nic sie nie zmieniło... Wciąż są kłopoty z rozruchem, jakby się zapowietrzał albo sam nie wiem... szczerze to już zgłupiałem...

    Zaznaczam Ze błedów brak ...Sprawdzane dość dobrym kompem Diagun x Lunch.
    Po odpaleniu (jak sie już uda:L) ) praca silnika bardzo dobra miękka , równa, nie kopci, ma moc ...
    Ma ktoś jakieś pomysły ?
    Dziś założe zaworek zwrotny w miejscu za filtrem Paliwa na wylocie do pompy, ale co zrobic z powrotem z pompy ?- może (tylko myślę głośno...) na postoju z pompy przez powrót uchodzi paliwo...??? tam sie zwrotnego nie da założyć...

    Jakieś sugestie? Za wszelkie Mądre z góry dziękuje :)
    Pozdrawiam:)

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Jeszcze ytanko:

    Jakie powinno być właściwe lub też minimalne ciśnienie na pompce wstępnej paliwaw ww aucie ? Prosze o w miare szybką odpowiedz :) Dzięki :P

    0 5
  • #2 30 Paź 2013 23:47
    jokerro
    Poziom 33  

    To sciskaj poszczegolne przewody i bedziesz widział kiedy przestanie sie wracac paliwo powrotem.To wlsanie tamtedy ci sie zapowietrza.

    0
  • #3 31 Paź 2013 13:42
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Masz na myśli zamkniecie (zaślepienie ) powrotu i próbę odpalenia?

    Założyłem dwa zaworki zwrotne - 1szy na przewód zasilający pompę z filtra (zaraz za filtrem) 2gi na powrocie ,oraz owy wąż powrotu przedłużyłem i wygiąłem w kolanko by pompa była niżej od przewodu powrotu co teoretycznie powinno zapobiegać uciekaniu paliwa z pompy...

    Efekt jest a mianowicie pali troszke lepiej ale nie od "szczała" wiec problem wciąż gdzieś tkwi...

    Zmierzyłem również ciśnienie na pompce wstępnej ... Około 0,7 bara ...???
    Wydaje mi sie ze ciut za mało , ale nie mogę nigdzie znależć jakie powinno być minimalne ciśnienie... Może zbyt małe ?- zastanawiam sie nad dołożeniem dodatkowej pompki na przewód zasilający (nie mam możliwości wymiany tej w baku-może ona -mimo że nowa -już nie domaga)- tyle że nie wiem, jakie ciśnienie dobrać- czy 1.5 bara bedzie odpowiednie?

    Dodano po 5 [godziny] 35 [minuty]:

    Widzę że cienko u Was jak i u mnie z wiedzą na temat tego wynalazku...

    Jeśli ktoś ma pojecie jakie powinno być cisnienie pompki wstępnej, to prosze o podpowiedż bo utknąłem ...

    I jeszcze jedno pytanie - czy jest szansa ;) że zapowietrza sie przez powrót z przelewów- w samym juz wężu odchodzącym do zbiornika (z przelewów) ???
    Dodam że same przelewy wymienione...

    0
  • #4 31 Paź 2013 17:38
    niuniu36

    Poziom 27  

    Tam w orginale żadnej pompki w baku nie było,a jak takie cuda to pompa wtryskowa pod lupę bo coś tam się dzieje nie tak.

    0
  • #5 02 Lis 2013 08:24
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    hmm... jak dobrze rozumiem to już ktoś dłubał tam i w oryginale nie ma pompki wstępnej? Przeglądałem program i w programie - "Vivid Workshop Data Ati" i występuje w tym siniku pompka wstępna (oznaczona jako niskiego ciśnienia*) więc zgłupiałem do reszty...

    Chce dołożyć pompkę universalną - lecz maja różne ciśnienie ,podpowie ktoś jaką pompkę ,o jakim ciśnieniu dobrać ?

    0
  • #6 05 Lis 2013 15:11
    wyimaginowany29
    Poziom 13  

    Niestety problem wciąż istnieje ,po wielu zabiegach jest lepiej ale wciąż nie tak jak powinno być , zamykam temat bo brak pomysłów. Pozdrawiam.;)

    0