Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulacja sprężarki - Presostat

RUDIANO 30 Oct 2013 09:18 18555 26
Bosch
  • #1
    RUDIANO
    Level 10  
    Witam.
    Mam problem z ustawieniem kompresora.
    Mianowicie chce aby ten zatrzymywał się w okolicy 130psi co daje 8,5 bara wg manometru.
    I tutaj pojawia sie problem.
    Wg instrukcji wszelakich i youtuba powinno do tego sluzyc pokrętło.
    Regulacja sprężarki - Presostat Regulacja sprężarki - Presostat
    Na rysunku zaznaczone na czerwono. Jednakze krecenie w prawo w lewo do oporu nie daje nic. Nadal pompuje jak głupi. Zielona strzałka odpowiada pokrętłu regulującemu sprężyne wajchy z zielona strzałka. I tutaj drugie pytanie.
    Za co odpowiada wajcha? Na auto pompuje normalnie, przy off powietrze ucieka spąd miedzianej rurki.

    Ps. Wygląd Presostatu z góry.
    Regulacja sprężarki - Presostat

    A tutaj link do producenta.
    http://www.lefoo.com/proshow.asp?id=5&cla=1,6,
    http://www.surpluscenter.com/95-125-PSI-LEFOO...E-SWITCH/edp_no=41196/shop.axd/ProductDetails
    Proszę o pomoc ;)
  • Bosch
  • #2
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Według producent ta czerwona wajch odpowiada za wyłączenie w razie postoju śruba regulacyjna ta druga służy ustawieniu ciśnienia maksymalnemu .Nie ma tam tak zwanego DRIFTU czyli regulacji od do jest to w tym przypadku stały parametr .Pokaż kolego kompresor i go opisz wtedy coś się wyjaśni ,choć podejrzewam co za przyczyna. I jeszcze jedno kolego to jest forum elektryczne i wymaga się od forumowiczów by elementy narażone na porażenie były chronione przewodem ochronnym .
  • #3
    RUDIANO
    Level 10  
    Ta druga śruba (dla pewności) to ta czarna masywna czy ta pod nią?
    O samym kompresorze:
    - napięcie zasilania 400V~/50Hz
    - moc silnika 4.0 kW
    - prędkość obrotowa pompy 1150 obr/min
    - sprężarka dwutłokowa
    - chłodzenie powietrzem
    - smarowanie olejowe rozbryzgowe
    - wydajność 870 l/min
    - ciśnienie robocze 10 bar
    - pojemność zbiornika 200 litrów
    Tyle mam zapisane na telefonie.
    Tutaj trochę obrazków
    Regulacja sprężarki - Presostat Regulacja sprężarki - Presostat Regulacja sprężarki - Presostat

    Zastanawia mnie czy w tym miejscu zaznaczonym na czerwono
    Regulacja sprężarki - Presostat

    blaszka po przekreceniu wajchy na off nie powinna stykać się z bolcem, jest tam 1 mm przestrzeni
  • Bosch
  • #4
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Na jednym zdjęciu gdzie jest widoczny presostat od góry pomiędzy stykami jest wypust (mały prostokącik ) czy podczas pracy (zbiornik pusty /pełny ) ten prostokącik unosi się i opada, a styk elektryczny przerywa obwód.
  • #5
    RUDIANO
    Level 10  
    Jutro przy próbie nr. 3 ogarnięcia tego przyuważę. Wiem, że napewno idzie w góre gdy biorę wajchę w góre na Off. Podczas pompowania nic to nie zmienia poza tym, że powietrze wylatuje z zakrętki tej miedzianej rurki widocznej na większości zdjęc.
    Co mogę z tym zrobić wg Ciebie?
  • #6
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    RUDIANO wrote:
    Podczas pompowania nic to nie zmienia poza tym, że powietrze wylatuje z zakrętki tej miedzianej rurki widocznej na większości zdjęc.

    Podczas pompowania nic nie może uciekać no może przez parę sekund i tylko tyle.
    Abo jest pęknięta lub nieszczelna.
  • #7
    RUDIANO
    Level 10  
    Wytlumacz ma jak powinna pfzebiega regulacja, rozprezanie sprezyny srubka zwieksza cisnienie pod ktorym kompfesor sie wylaczy czy zwieksza? I czy ta blaszka nie powinna isc do gory i dotykac bolca aby bylo przerwanie podczas osiagniecia granicy?
  • #8
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Żeby coś wyregulować potrzebne jest ciśnienie którego ty nie masz abo się mylę?
  • #9
    RUDIANO
    Level 10  
    Mam cisnienie, kompresor bike do 12 barow i nie chce sie uspokoic. Ta rurka powietrze spada gdy wajcha jest na off, na auto trzyma ciagle. Dzis podczas regulacji przy 8barach cosnienie zaczelo uciekac na opcji auto, kompresor jednak sie nie wyłączył. Jak powinno sie to odbywac?

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Ok udało się dojść do cisnienia 8,5bara , iglica blaszka podskakuje w górę i dotyka igły, prostokącik na środku presostatu też idzie w góre, jest charakterystyczne pssssst i....
    ciagle psyczy a kompresor dalej pompuje.
    Hmm?
  • #10
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Czy przerwało styk (widać go z boku, a najlepiej zmierz )bo to zapewne abo wina zwartego styku lub mechanizmu naciskającego na ten styk.
  • #12
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    O jejku tego bym nie wymyślił nigdy w życiu ja tu się produkuję a tu coś takiego, kolega popatrzy gdzie podłączył zasilanie bezpośrednio pod silnik .Przecież pisze L1 L2L3 czy nie widać tego . I teraz kolego wrócę do początku czyli przewód ochronny tak zwane uziemienie ma mieć kolor żółto /zielony na obudowę skrzynki i podłączyć też ochronny z silnika i z presostatu proszę o zdjęcie po dokonanych zmianach .Pozdrawiam.
  • #13
    wola
    Level 26  
    Witam.
    Quote:
    Na auto pompuje normalnie, przy off powietrze ucieka spąd miedzianej rurki.
    Opiszę Ci to na przykładzie ostatniego zdjęcia z postu z dnia 30 Paź 2013 18:27; jak wyłączysz kompresor (czerwona "wajcha" w pozycję off) to zawór widoczny w czerwonym kole zostanie otwarty. Silnik kompresora nie pracuje. Jeżeli uchodzi powietrze przez ten zawór, to masz nieszczelny zawór zwrotny. Ten zawór znajduje się na drugim końcu tej cienkiej rury miedzianej. W Twoim przypadku jest pomiędzy silnikiem a pompą sprężarkową. Sprawdź jego uszczelkę; może być zabrudzona, lub ukruszona. I ważna uwaga. Powietrze z butli musisz wypuścić do zera; nakrętka uszczelki jest pod pełnym ciśnieniem, do jakiego jest napompowany kompresor
    Quote:
    Tak, przerwało, i nadal nic z tego.

    Podaj co załącza presostat
  • #15
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Wrócę do początku
    Krzysztof Reszka wrote:
    . I jeszcze jedno kolego to jest forum elektryczne i wymaga się od forumowiczów by elementy narażone na porażenie były chronione przewodem ochronnym .

    Kolego dlaczego ten żółto zielony jest na styczniku to jest przewód PEN bo to zapewne instalacja TN-C on ma być na obudowie tam zapewne jest miejsce na "uziemienie "proszę to odszukać i podłączyć (bo śmierć nie wybiera zabije i frajera) ,niedawno zginął chłopczyk od porażenia z kompresora .
  • #17
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Na jednym zacisku (tym widocznym na pierwszym zdjęciu)ma być jeden przewód z silnika i dopływu.
  • #18
    RUDIANO
    Level 10  
    Got it. Jutro sklepie to za gotowo.
    Wybacz za moje laikowsko ale nigdy nie mialem z tym do czynienia.
    Rozumiem, ze reszta kabli jest ok? To co idzie do silnika t1 t2 t3 i to co wchodzi do puszki z zasilania do L1 L2 L3?
    Jutro po wszystkim podaruje ci punkty, kupilem ost troche rzeczy pod kompresor i wszystko siadlo a on tak daje mi w tylek ; p
  • #19
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Proszę jutro jeszcze o zdjęcie tego zabezpieczenia termicznego widać tylko T 123, ale reszta będzie Ok.
  • #20
    bregalad45
    Level 9  
    Panie i Panowie,
    mam analogiczny problem z innym modelem presostatu.
    Dokładnie ten co na poniższym linku:
    Link


    Regulacja sprężarki - Presostat

    Podobno jest to model Fenwai FW-20
    W zbliżeniu sprężyna wygląda tak:
    Regulacja sprężarki - Presostat

    Czy w tym modelu da sie w ogóle regulować dwa ciśnienia osobno? fabrycznie jest ustawione 6-8, no i jest jedna śruba nastawna. Bardzo proszę o pomoc w tej kwestii.

    Dodatkowo mam pytanko, czy w tym modelu ten gwint z nakrętką od spodu to miejsce do przykręcenia odprężnika czy też wylot wbudowanego odprężnika.

    Regulacja sprężarki - Presostat
  • #21
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    bregalad45 wrote:
    Czy w tym modelu da sie w ogóle regulować dwa ciśnienia osobno

    Co dla kolegi oznacza "dwa ciśnienia osobno"?
    bregalad45 wrote:
    czy w tym modelu ten gwint z nakrętką od spodu to miejsce do przykręcenia odprężnika czy też wylot wbudowanego odprężnika.

    Nie wiem co jest w środku bo tego nie pokazałeś (model nieznany na naszym rynku), lecz w środku powinny być części w postaci sprężynki, iglicy.
  • #22
    bregalad45
    Level 9  
    Krzysztof Reszka wrote:

    Co dla kolegi oznacza dwa ciśnienia osobno .

    Dzięki za odpowiedź. Osobno ciśnienie przy którym powinna się uruchomić sprężarka i niezależnie ciśnienie przy którym powinna się wyłączyć. Wydaje się być ustawiona na sztywno ze skokiem 2 bary.

    Spróbuję zaglądnąć do środka.
  • #23
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Byłaby wtedy druga regulacja. Tu inny temat pokazujący jak podobnie ma wyglądać taki presostat. Pokazuje jeszcze problem w tym przypadku uszkodzonego odprężnika do presostatu.
    Czyli wszystkie twoje problemy w temacie poniżej:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2663712.html
  • #24
    bregalad45
    Level 9  
    Zdjęcie tego wątpliwego elementu. Przepraszam za jakość, ale robione kalkulatorem i w lusterku. Na razie chciałbym uniknąć rozkręcania całości o ile to możliwe . Zdjąłem wierzchnią nakrętkę.

    Regulacja sprężarki - Presostat
  • #25
    Krzysztof Reszka
    Moderator of Electrical engineering
    Kolega wybaczy ale moja odpowiedz będzie enigmatyczna . Po środku jaki tam jest trudno rozpoznać co to jest , ale jeśli coś tam jest a końcówka wskazuje że należy podłączyć wężyk to wskazuje na to że mamy tam zawór odprężny na miejscu . Teraz brakuje jeszcze zakończenia tego węża .
    Tak to wygląda .
    https://obrazki.elektroda.pl/4158502100_1406195271.jpg
  • #26
    bregalad45
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj będę próbował podłączyć. Napiszę czy działa.
  • #27
    bregalad45
    Level 9  
    Drodzy i szanowni. Wykręciłem ten zawór.
    Regulacja sprężarki - Presostat
    Trzeba było wyciągnąć zawleczkę.
    Trochę problemów sprawiło wyciągnięcie ze środka tłoczka i sprężyny. Poradziłem sobie wkręcając delikatnie wkręt do drewna w metalowy element mocujący. Na zdjęciu 3 posty wyżej widać że niema tam zbyt wiele miejsca. Może udało by się za pomocą jakiś precyzyjnych szczypców.
    Po rozkręceniu wygląda to tak:
    Regulacja sprężarki - Presostat
    Sprężyną uciąłem w połowie i wszystko poskładałem do kupy.
    Zawór odprężający działa teraz jak należy.