Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przytopiona zwrotnica w kolumnie elestra

Dżeywor 30 Paź 2013 13:47 1719 8
  • #1 30 Paź 2013 13:47
    Dżeywor
    Poziom 7  

Witam,

Jakiś czas temu pożyczyłem swoje kolumny elestry znajomym do grania w kapeli. Niedawno je odzyskałem jednak jedna z kolumn działa bardzo kiepsko.

Postanowiłem ją rozkręcić żeby zajrzeć czy coś się nie "odlutowało". Niestety zwrotnica jest w takim stanie jak na zdjęciu.

Czy jest szansa żeby coś z tym zrobić? Jestem kompletnym laikiem więc prosiłbym o łopatologiczne potraktowanie sprawy.
    Ewentualnie ile mogę dostać za takie kolumny? Druga jest w 100% sprawna.
    I ostatnie pytanie - co mogło spowodować takie odkształcenie?

0 8
  • #3 30 Paź 2013 14:31
    Dżeywor
    Poziom 7  

To znaczy, że żeby grał równo lewy prawy kanał muszę balans przestawić mocno na lewą stronę.

Ponadto wysokie tony są dużo słabsze, a niskie są dość zniekształcone jak spod wody.

0
  • #5 30 Paź 2013 14:44
    485055
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 30 Paź 2013 15:02
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

lekto napisał:
    Ktoś przesadził z mocą, możliwe że wystarczy tylko wymienić cewkę. Rozwiń to trochę, że grała bardzo kiepsko.

Cewka nie wygląda dobrze, ale problem może być z głośnikiem z którym była włączona w szereg - raczej jest do regeneracji lub wyrzucenia.

0
  • #7 30 Paź 2013 16:23
    485055
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 30 Paź 2013 20:59
    telecaster1951
    Moderator Akustyka

waldi135 napisał:
    Ta elestra jest na tyle duża i mocna (z wyglądu),że śmiało możesz podłączyć ten bas do wzmacniacza bezpośrednio.(oczywiście ostrożnie z mocą...bez przesady)
    Głośnik niskotonowy zawsze można podłączać bezpośrednio, filtrowanie nie jest konieczne jak w przypadku głośnik wysokotonowych.
    Dżeywor napisał: