Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 2.8 VR6 24V - Zerwane zęby koła na rozrządzie silnik AYL

30 Paź 2013 19:16 10302 9
  • Poziom 12  
    Witam, kupiłem sharana z 2001 roku z silnikiem 2.8 VR6 z awarią silnika. Jak sie okazało na kole pośrednim rozrządu obcięte są zęby.( gładkie koło). Ślizgi nie mają żadnych śladów zużycia . Co mogło być przyczyną obcięcia zębów na zębatce.Na ślizgach (łyżwach) praktycznie brak zużycia.

    VW Sharan 2.8 VR6 24V - Zerwane zęby koła na rozrządzie silnik AYL

    Mam okazje kupić drugą głowice po regeneracji, albo planowac swoją z Tym ze musze wymienic kilka dzwigenek popychaczy bo popękały , kilka zaworów.Pytanie czy opłaca sie to robić czy kupic drugą głowice za 900 zł
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    ok dam jutro głowicę do wyceny.co do przebiegu to ma 175 tys to na koło zębate nie jest chyba dużo ,słyszałem że łańcuszki wytrzymują dużo ale ślizgi wymienia się co 120 tys,i musiałem wyjąć skrzynię biegów bo inaczej się nie da
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Robiłem coś takiego w AAA starszy od twojego .Daj swoją głowice jak ci radzi wyżej kolega. Zawory i popychacze śmieszne koszty wszystkie raczej nie oberwały , koło kup w serwisie jak zdejmiesz łańcuchy zobacz czy nie wytarta panewka na tym wałku pośrednim u mnie latał jak żyd po pustym sklepie. Warto wymienić kompletny rozrząd przy tej operacji łańcuchy slizgi napinacze. Zerknij na sprzęgło jak masz zapas kasy wymień od razu.
  • Poziom 12  
    jarciu_11 napisał:
    Robiłem coś takiego w AAA starszy od twojego .Daj swoją głowice jak ci radzi wyżej kolega. Zawory i popychacze śmieszne koszty wszystkie raczej nie oberwały , koło kup w serwisie jak zdejmiesz łańcuchy zobacz czy nie wytarta panewka na tym wałku pośrednim u mnie latał jak żyd po pustym sklepie. Warto wymienić kompletny rozrząd przy tej operacji łańcuchy slizgi napinacze. Zerknij na sprzęgło jak masz zapas kasy wymień od razu.


    głowica jutro do odbioru 4 zawory do wymiany reszta do szlifu i gniazda do frezowania,i 5 dźwigienek popychaczy złamanych koła już mam orginał z serwisu,panewka na wałku pośrednim bez luzu.tarcza sprzęgłowa 3-4mm brakuje do nitów,ale rozrząd hydraulika na wałkach , zmienne fazy rozrządu nie mogę znaleźć instrukcji po polsku aby dobrze ustawić, nawet mam literaturę sharana ale tego niestety niema w sam naprawiam na temat zmiennych faz rozrządu,może ktoś ma coś po polsku,od czego jest ta śruba z hydraulicznym napinaniem mam to w zestawie rozrządu

    http://www.iparts.pl/czesc/napinacz-lancucha-...74km,121-3886-1889-100414-0-151-30100002.html


    Pozdrawiam kolaska
  • Poziom 20  
    A to przepraszam robiłem starszego lumpa bez zmiennych faz ta śruba to napinacz wkręcasz ją w obudowe rozrządu i trzpień popycha płetwe. Przed montażem wyciągnij środek z tego napinacza i zalej lekko olejem.
  • Poziom 1  
    witam zapraszam do zapoznania się z moimi zdjeciami na imageshack
    szukaj po tagu ayl albo po uzytkowniku albo napisz na maila do mnie.
    przyczyna zerwania zębów jest różna wysokość koła zębatego tego które masz i tego które kupiłeś lub kupisz w vw. pomimo tego samego numeru części dwa położone koło siebie stare i nowe są różnej wysokości około 2 mm. przerabiałem ten sam temat u mnie tyle że mi nie przeskoczył. silnik robiłem przy 200tyś potem przez oszczędności jeszcze raz przy 250kkm. dziś zmienił bym jeszcze koła zębate na zmiennych fazach rozrządu to też cię czeka one tez się zetrą w iment w ciągu 100 tyś jak ich nie zrobisz. wiem że to są koszta ale nie oszczędzaj bo potem będziesz musiał i tak zrobić jeszcze raz uważaj przy składaniu dekli bocznych nie podwinąć uszczelki pod głowice bo ci będzie sporo ciekło. wymień też komplet ślizgów jak zauważyłeś pewnie sporo masz wytarte te dwa na dole i ten u góry między wałkami też ja zrobiłem całą obróbkę głowicy znaczy szlifowanie gniazd zaworowych wszystkich i powiem jakoś tak lepiej ten silnik teraz chodzi jeśli o dynamikę chodzi. jak porównasz długości łańcucha nowego i starego to też zobaczysz różnice bo stary w sposób naturalny jest na ciągnięty na image shack mam około 100 zdjęć tego silnika i porównania części zużytych i nowych przydadzą się przy składaniu szczególnie podciśnień.Usterka którą opisujesz jest typowa dla silników z początków produkcji zapytaj w vw. jak będziesz miał problem to pisz chętnie odpiszę. jak masz dwumas dobry to zmień tarcze sprzęgła też samą nie są koszta duże a potem robota dwa razy. powodzenia i dobrej zabawy z tym autkiem bo jest bardzo wdzięczne z tym silnikiem mam go juz 10 lat i kupił bym drugi raz. spalanie 14 /15 litrów przy 180km/h na trasie gazu (brc)[/b]i zmień olej na shell 5w30 po dwóch wymianach wyczyści ci silnik nie wiem na czym ktoś jeździł ale albo rzadko olej zmieniał albo kiepski ten olej lał
  • Poziom 20  
    Peter26pl - gdzie masz te zdjęcia?

    Właśnie rozebrałem silnik AYL i okazało się, że ta mała zębatka jest "zjedzona".

    Tylko, że ja robiłem rozrząd jakieś 30tys km temu. Nowe łańcuchy, ślizgi, napinacze.
    Teraz rozrząd przeskoczył o dwa zęby i klapa (chyba nie uderzyły zawory). Zastanawiam się czy wymieniać od nowa łańcuchy czy tylko to koło zębate.