Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 2 1.6RF - Gaźnik Pierburg 2E wysokie obroty po rozgrzaniu.

31 Paź 2013 01:37 5139 4
  • Poziom 7  
    Witam!

    Mam problem przy swoim Golfie z silnikiem 1.6RF zasilanym gaźnikiem Pierburg 2e (najprawdopodobniej 2e2 - na obudowie widnieje tylko 2e)


    Samochód po rozgrzaniu dostaje bardzo wysokich obrotów rzędu 2000-2300RPM, a przy zimnym rozruchu (przy temp. ok. 10*C) lubi przerywać i falują mu obroty, przy temp. zbliżającej się do zera gaśnie i trzeba go "sztucznie" podtrzymywać przy życiu regulując przepustnicą.

    Co do tych za wysokich obrotów to doszedłem chyba co to jest ale nie mam bladego pojęcia jak to naprawić.
    Chodzi dokładnie o to co na filmiku, tz. jak się chowa ten grzybek po odpaleniu to ta płytka nie dochodzi i zauważyłem, że jeżeli ja ręcznie docisnę to obroty spadają do normalnych ale potrzeba dosyć dużej siły.

    W dodatku lubi bardzo długo kręcić zanim odpali (akurat tu odpalił prawie od strzała, a w zimie przy minusowych temperaturach wystarczy pół obrotu rozrusznika)

    Dodam, iż posiadam automatyczną skrzynię i nie wiem czasem czy coś w linkach może nie być pochrzanione.


    Liczę na waszą pomoc bo przy takich obrotach skrzynia cierpi jak musi zbić nagle obroty z 2tyś do 1100.

    Pozdrawiam,
    Max93
  • Poziom 9  
    Pobierz sobie książkę w pdf-ie "WV Golf II sam naprawiam" tam są opisane wszystkie typy gaźników i wtrysków elektronicznych jest także opisana regulacja. Jeśli nie wiesz gdzie to znaleźć odezwij się na priv.
    Znajomy miał taki sam gaźnik w swoim golfie miał podobne objawy do twoich niestety musiał zmienić gaźnik na inny ponieważ nie dało się go naprawić, jeszcze tylko dodam że ceny tych gaźników są wysokie i ciężko je w ogóle znaleźć gdziekolwiek. Pozdrawiam
  • Poziom 7  
    Dzięki za odpowiedź.

    Co najlepsze wymieniłem ostatnio króćce od układu chłodzenia bo niestety ale zmęczone czasem puściły i w tym momencie jak się nagrzeje do temperatury pracy, czyli do połowy skali to obroty stopniowo schodzą do 1100RPM ale zanim się rozgrzeje to chodzi pow. 2000RPM co jest męczące i dla silnika i skrzyni oraz dla otoczenia (nie mówię tu o ekologii ale stanąć w nocy pod bramą na nie dogrzanym silniku równa się pobudka dla sąsiadów).
  • Poziom 7  
    Doszedłem już do tego co powoduje za wysokie obroty.
    Mianowicie jest to za niski stan płynu chłodniczego spowodowany wyciekami na trójnikach.
    Po wymianie jednego króćca i zalaniu do pełna płynem i odpowietrzeniu, problem zniknął do puki nie puściło dalej w innych miejscach układu.
    Przez to gaźnik był niedogrzany i chodził na ssaniu nawet jak wskazówka była w odpowiednim miejscu.
    Tak więc problem wydaje się być rozwiązany i dziękuję tym, którzy się tu udzielili :)