Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.8T 2002r. - Przesunięta wskazówka temperatury silnika

dari_stog 31 Paź 2013 09:38 6795 13
  • #1 31 Paź 2013 09:38
    dari_stog
    Poziom 2  

    Witam. Mam mały problem ze wskazówką temperatury cieczy chłodzącej. Po wykonaniu diagnozy testerem, wskazówka nie wróciła na swoje idealne położenie 90 stopni. Jest odchylona dosłownie o grubość paznokcia i po prostu mnie to drażni. Mam zamiar rozebrać zegary i wymusić prawidłowe ustawienie tejże wskazówki. Czy wystarczy ją złapać w palce i przesunąć czy trzeba ją zdemontować i wówczas ustawić ją w prawidłowym położeniu? Proszę o sugestie. Dziękuję :)

    0 13
  • #2 01 Lis 2013 08:59
    Ireneo
    Poziom 40  

    Jak mocno wciśnięta to łatwiej będzie ją wyjąć i włożyć już równo.
    Skoro jest krzywo to może korekta licznika była robiona?
    Jak licznik będziesz miał na stole obejrzyj go czy nie był rozbierany i pamięć czy ma ślady lutowania.

    0
  • #3 03 Lis 2013 21:41
    siemion78
    Poziom 13  

    Kolego uszkodzony licznik to standard podaj nr. licznika

    1
  • #4 04 Lis 2013 09:24
    dari_stog
    Poziom 2  

    Chodzi o to, że było wcześniej dobrze. Pojechałem do gościa, bo nie świeciły mi wskazówki od temperatury silnika i od poziomu paliwa. To zostało zrobione i od tamtej pory wskaźnik temperatury cieczy nie jest w swoim fabrycznym położeniu. Muszę po prostu wymusić to prawidłowe położenie, tylko boję się, że coś spierniczę :) A typ, który mi to robił oczywiście umywa ręce :) A ja na takie szczegóły zwracam uwagę i chcę, żeby było tak jak wcześniej.

    0
  • #5 04 Lis 2013 11:04
    LoLek85
    Poziom 28  

    Do naprawy musiał rozebrać licznik, trzeba tylko poprawić wskazówkę i tyle. Dziwny gość skoro jest świadomy że to tylko błahostka a nie chce tego poprawić.

    0
  • #6 04 Lis 2013 11:11
    robreg
    Poziom 17  

    wskazówkę musisz zdjąć i wsunąć na oś silniczka w nowym położeniu. Próbując ją przekręcić niczego nie wskórasz.

    0
  • #7 04 Lis 2013 13:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    robreg napisał:
    wskazówkę musisz zdjąć i wsunąć na oś silniczka w nowym położeniu. Próbując ją przekręcić niczego nie wskórasz.


    Ja zawsze ją przesuwam.
    Nie licz na to że jak ją ściągniesz i założysz tak by Ci pasowała to po włączeniu zapłonu będzie w tym samym miejscu. Tutaj nie ma ogranicznika wskazówki i trzeba ją przesuwać i co chwile i testować włączając zapłon. Po włączeniu i wyłączeniu zapłonu silniczek dopiero ustawi się w pozycję "zero".
    Najlepiej robić to z podłączonym licznikiem do auta.

    0
  • #8 04 Lis 2013 13:28
    robreg
    Poziom 17  

    problem polega na tym, że (chyba także w tym Audi) zegary pracują w oparciu nie o wskaźniki magnetoelektryczne, tylko w oparciu o silniczki - próbując przesuwać na siłę, obraca się silniczek, ale nie przesuwa się wskazówki względem silniczka. Stąd moja rada, by:
    - uruchomić test wskaźników
    - sprawdzić o ile trzeba przesunąć wskazówkę
    - wyłączyć zapłon, odłączyć zegary
    - na wyłączonych zegarach zdjąć wskazówkę, przesunąć ją w nowe położenie i nasadzić z powrotem na silniczek wskaźnika

    Jakby dobrze pokombinował (odłączając klemę podczas aktywnego testu wskaźników) zegar powinien pozostać w pozycji testu bez zjechania wskazówki do poziomu zerowego - łatwiej wtedy o korektę jej położenia.

    0
  • #9 05 Lis 2013 09:34
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    O to chodzi że ściągając tu wskazówkę ośka silniczka się obróci więc nie uda Ci się idealnie założyć wskazówki w to miejsce które chcesz.
    Tak, są tam silniczki krokowe ale ona mają ograniczone wychylenie w obie strony więc można wskazówką dojechać do końca aż dojdziemy do ograniczenia, przesunąć jeszcze kawałek gdzie ośka silniczka już się nie będzie obracała a zacznie się ślizgać wskazówka na ośce.

    0
  • #10 07 Lis 2013 21:23
    dari_stog
    Poziom 2  

    Pojawia się kilka propozycji na temat rozwiązania mojego problemu ale już teraz nie wiem czy w ogóle mam do tego podchodzić sam czy lepiej komuś to zlecić. Żaden ze mnie fachowiec i nie chcę tego zepsuć. Wiem tylko jak wyciągnąć zegary i się dostać do wskaźników. Czy jestem w stanie ustawić to w takim położeniu, w jakim był ten wskaźnik, kiedy auto wyjeżdżało z fabryki? W załączniku zamieszczam zdjęcie.

    0
  • #11 07 Lis 2013 22:54
    robreg
    Poziom 17  

    jestes w stanie :)

    - wymontuj zegary z samochodu
    - rozbierz zegary tak by miec swobodny dostep do wskazowek
    - podważ i zluzuj wskazowke temp. tak, by siedziała na osi silniczka, ale jeszcze byla mozliwosc jej przesuwania
    podwazanie wskazowki scyzorykiem i tekturka na obrazku:
    Audi A3 1.8T 2002r. - Przesunięta wskazówka temperatury silnika
    tekturka jest bardzo wazna, inaczej zniszczysz tarczke zegara - wszystko robic spokojnie i z minimalna potrzebna sila
    - jak juz bedziesz mial ja swobodna, podlacz w stanie takiego rozebrania wskazniki do auta
    - uloz je tak, by nic sie nie zwarlo do masy samochodu (jak potrzeba mozna zegary na jakiejs torebce polozyc, by robila za izolacje
    - podlacz interfejs diagnostyczny
    - wlacz zaplon
    - uruchom program diagnostyczny
    - ustal testowanie wyjsc, tak by twoj wskaznik pokaza testowe 90 st.C
    - nie ruszajac nic na kompie, skoryguj polozenie sluchawki wzgledem oski wskaznika
    - jak jest git ustawione wylacz zaplon
    - wskaznik zjedzie do zera ale co wazne strzalka powinna byc dobrze ustawiona wzgledem osi ustroju
    - docisnij wskazowke by pewnie siedziala na osce
    - podlacz jeszcze raz wszystko do testu wskazan
    - sprawdz czy jest ok, jak tak, zloz wszystko w odwrotnej kolejnosci.

    powodzenia

    0
  • #12 08 Lis 2013 19:40
    dob12
    Poziom 21  

    Tyle zachodu z powodu tak minimalnej odchyłki wskazówki jak na zdjęciu.Tylko nie rozumiem czemu ma to służyć,skoro wskaźnik w tym zakresie temperatur i tak nie przedstawia faktycznej temperatury silnika.
    Wychylenie wskaźnika temperatur w grupie VAG jest w ten sposób zrobione że pokazuje 90 *C na wskaźniku w zakresie zmiennych temperatur płynu gdzieś od 80-ciu paru do prawie 100 stopni.
    Więc i tak nie znamy faktycznej temperatury..No chyba że chodzi tylko o wygląd estetyczny,ale do tego pasowało by jeszcze jeździć z połową zbiornika paliwa ,aby na drugim wskaźniku była symetria ;-)

    1
  • #13 08 Lis 2013 22:01
    robreg
    Poziom 17  

    akurat właśnie z powodu tego, że jest to VW i wskazówka 99% swojego życia stoi w jednej pozycji, ja rozumiem autora wątku, że może być to denerwujące. W innych autach, kiedy wskazówka wędruje sobie w tę i nazad coś takiego byłoby niezauważalne, ale akurat w tej grupie może denerwować i to bardzo.

    1
  • #14 14 Lis 2013 18:44
    dari_stog
    Poziom 2  

    Dziękuje Ci robreg za poświęcenie czasu na rozpisanie krok po kroku czynności, jakie trzeba wykonać, żeby rozwiązać problem :) Jak znajdę trochę czasu to postaram się z tego skorzystać :) Pozdrawiam.

    0