Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Auto do jazdy w mieście - Peugeot 307 czy Golv IV

Warlok18 31 Paź 2013 14:34 3216 18
  • #1 31 Paź 2013 14:34
    Warlok18
    Poziom 16  

    Witam.

    Mam do wydania 15000 złotych na auto, które ma mi posłużyć do jazdy po mieście i dłuższe trasy.

    Zastanawiałem się nad Peugeot 307 lub Golf IV. Czytałem wiele tematów o tych autach. Są zalety i wady w obydwóch.

    Jeśli ktoś miał takie auto albo coś o nim wie to prosiłbym o jakieś opinie.

    Spalanie mają podobne, chociaż Golf ciągnie troszeczkę więcej. Auto ma być przerabiane na gaz.

    Osobiście jestem za Golfem, bo aktualnie posiadam w garażu Opla i Peugeot, z czego ten drugi ma okropnie dużo awarii w porównaniu do pierwszego, niby drobnostki ale trzeba je robić.

    Może macie jakieś propozycję jeszcze co do aut, to proszę pisać. Jestem amatorem w dziedzinie samochodowej, dlatego proszę was o jakieś porady.

    Dziękuję.

    Pozdrawiam.

    Edit:

    Dowiedziałem się że 307'emki są strasznie awaryjne.

    Zostaje mi Golf IV i może coś mi doradzicie?

    0 18
  • #2 03 Lis 2013 15:08
    Warlok18
    Poziom 16  

    Byłem w komisie i poszukałem auta w mojej cenie i w miarowym stanie.

    Znalazłem peugeot 307 1.4 benzyna. 2003/2004 12900 złotych. Nie był bity(tak sądzę) bo gdy zapytałem o czujnik to powiedział,że jeśli będę już na 100% kupował to przyniesie i sobie pomierzę. Trochę ma progi pobite, twierdzi, że sprzedający oddał w komis ten a kupił sobie u nich jeepa, czyli zapewne miał jakieś górzyste tereny. Jedyną rzeczą, która mnie zastanawia, to lekko wystający prawy róg zderzaka tylnego. Jeszcze na koniec zapomniałem sprawdzić ile ma km najechane, ale to jutro zapytam.

    0
  • #3 03 Lis 2013 19:53
    NdYAG
    Poziom 16  

    Na 99% auto w komisie to wałek, kupisz i okaże się że z 4 jest złożony. Znajdz takie samo auto ma parkingu i zobacz czy części blacharskie są tak samo (nie)spasowane.

    0
  • #4 05 Lis 2013 21:19
    chojinka
    Poziom 27  

    307 jest tańsze w zakupie
    307 kombi ma większy rozstaw osi, dlatego na wyjazdy jest lepsze od kombi vw.
    307 ma cichsze diesle
    307 ma wiele dodatków elektrycznych i klimę, w VW znajdziesz najwyżej el. przednie szyby lub jak ci się poszczęści manualną klimę
    307 ma lepsze zawieszenie na miasto
    Nie kupuj z silnikiem 1.4, to za mało do tej budy
    Płęta: VW najlepszy samochód świata w Polskich oczach, jeśli sąsiad ma to ty też musisz mieć!
    Co do awaryjności to jak dobrze trafisz to będziesz jeździł więc szukaj auta z pewnej ręki - marka obojetna.
    Pozdro

    0
  • #5 05 Lis 2013 21:35
    markus312
    Poziom 9  

    Kolego zdecydowanie polecam Golfa IV, miałem już kilka tych aut. Jeśli chcesz auto bezawaryjne to wybierz 1.9 TDI 90km, spalanie na poziomie 5-6l ON. Zalety:
    - silnik 8v na zwykłej pompie rotacyjnej (nie musisz dbać o jakość paliwa) + turbina bez zmiennej geometrii
    - silnik 1.9 TDI 90km jest dosyć podatny na tuning - bez problemu wyciśniesz z niego 110km za śmieszne pieniądz
    - najprostsze z możliwych zawieszeń/ przód wahacz stalowy/tył belka
    - jeśli znajdziesz egzemplarz bezwypadkowy nie powinien rdzewieć, wszystkie sa ocynkowane
    - auto faktycznie nie zachwyca swoim wnętrzem w porównaniu do 307 ale ma być prosto i praktycznie
    - całe mnóstwo części zamiennych w naprawdę przystępnych cenach
    - auta trzymające wartość w przeciwieństwie do Peugeota

    Podsumowując, zdecydowanie polecam VW choćby dla kilku powodów powyżej, poza tym nie bez powodu jeździ ich przynajmniej 3 razy tyle co 307 :D

    0
  • #6 05 Lis 2013 21:44
    jurek91
    Poziom 20  

    markus312 napisał:

    - jeśli znajdziesz egzemplarz bezwypadkowy nie powinien rdzewieć, wszystkie sa ocynkowane
    Znajdz w PL golfa 4 ktory nie jest poskładany z 3 innych golfów i przystanku ;)

    0
  • #7 05 Lis 2013 22:36
    Warlok18
    Poziom 16  

    Czyli mówicie, żeby nieważne jest jakie auto, tylko, żeby było użytkowane przez poprzednika jak należy i będzie cacy?;)

    0
  • #8 06 Lis 2013 09:31
    my41s
    Poziom 32  

    Warlok18 napisał:
    Czyli mówicie, żeby nieważne jest jakie auto, tylko, żeby było użytkowane przez poprzednika jak należy i będzie cacy?:wink:

    Również jestem takiego zdania, zgodnie z zasadą: kto jak dba, tak ma.
    Możesz kupić królową lawet i nie mieć żadnych problemów, albo kupić golfa 'igłę' i co chwila go robić.
    Bardzo dużo zależy z jakich rąk będziesz brał auto.

    0
  • #9 06 Lis 2013 13:42
    markus312
    Poziom 9  

    jurek91 napisał:
    markus312 napisał:

    - jeśli znajdziesz egzemplarz bezwypadkowy nie powinien rdzewieć, wszystkie sa ocynkowane
    Znajdz w PL golfa 4 ktory nie jest poskładany z 3 innych golfów i przystanku ;)


    Często to wina samych kupujących jeśli szukają auta za pół darmo. Przykładowo ładny golf kosztuje w przedziale 15-17tys a ktoś szuka "okazji" i kupuje za 10-11. Z pozoru może wyglądać tak samo, jednak nabywca szybko przekona się że tak nie jest. Ładne zadbane i serwisowane auto musi kosztować, koszty utrzymania samochodu według książki serwisowej, na dobrych częściach - przynajmniej jakości pierwszego montażu (Sachs, Lemforder, Bosch, TRW,) oraz bez kleju "superglue" nie jest najniższy. Pisząc pierwszego posta zaznaczyłem, że do golfa tych części jest całe mnóstwo i zamienniki dobrej jakości są w naprawdę przystępnych cenach.

    0
  • #10 06 Lis 2013 17:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Warlok18 napisał:
    Nie był bity(tak sądzę) bo gdy zapytałem o czujnik to powiedział,że jeśli będę już na 100% kupował to przyniesie i sobie pomierzę.
    Nigdy nie używaj czujnika od handlarza - albo w ostatniej chwili okaże się, że nie ma/zepsuta/bateria padła albo będzie tak skombinowany, że zawsze pokaże to samo. Kup albo pożycz i poćwicz na kilku autach o znanej Ci historii. Poza tym to jest stara zagrywka - jak się już zdecydujesz, to trochę szpachli Cię już nie zniechęci.

    0
  • #11 07 Lis 2013 23:26
    Warlok18
    Poziom 16  

    Dziękować za pomocne odpowiedzi;)

    Jeszcze jedno małe pytanie:

    Na co patrzeć jeśli chodzi o silniki aut? Czy są w ogóle jakieś wizualne wady silnika, które można zauważyć? Czy dla auta 2000 tyś km(benzyna) to dużo? Jakie silniki waszym zdaniem są "lepsze" od innych? I czy drogo kosztuje generalny remont silnika benzynowego? Czy podłączenie silnika do komputera i sprawdzenie go od a do z, to jest takie 100%, że wyniki będą się przekładać na praktykę?

    0
  • #12 08 Lis 2013 07:55
    my41s
    Poziom 32  

    Warlok18 napisał:
    Czy dla auta 2000 tyś km(benzyna) to dużo?

    2000 tys. km to nawet dla dobrych diesli dużo :) Jeśli natomiast chodzi o 200 tys. km, to poprawnie użytkowany samochód jeszcze spokojnie pojeździ.
    Warlok18 napisał:
    Czy podłączenie silnika do komputera i sprawdzenie go od a do z, to jest takie 100%, że wyniki będą się przekładać na praktykę?

    Samo podłączenie pod komputer nie wystarczy, ale sprawdzenie go od a do z u mechanika da Ci obraz tego, w jakim stanie jest silnik.

    0
  • #13 08 Lis 2013 09:08
    wedsew
    Poziom 15  

    my41s napisał:
    Warlok18 napisał:
    Czy dla auta 2000 tyś km(benzyna) to dużo?

    2000 tys. km to nawet dla dobrych diesli dużo :)


    Oj, nawet dla najlepszych to naprawdę bardzo dużo. Ale bywają takie benzyniaki, dla których nawet dwa razy więcej nie jest specjalnym problemem :)

    0
  • #14 08 Lis 2013 09:41
    beerman
    Poziom 16  

    Zdecydowanie Peugeot 307. Dlaczego?

    1. Za te same pieniądze kupisz lepiej wyposażony i nowszy egzemplarz,
    2. Bardzo dużo taksówkarzy w MPT w Warszawie jeździ tymi samochodami, uważają je za bezawaryjne i tanie w eksploatacji (szczególnie 1.6 HDi 90)
    3. Tańsze ubezpieczenie i mniej stresu. Peugeotów praktycznie nie kradną. Golf od wielu lat jest na pierwszym miejscu listy najchętniej kradzionych aut w Polsce.
    4. Komfort jazdy - Golf to trzęsidło. Jest piekielnie twardy i na naszych dziurach jeździ się nim nieprzyjemnie.
    5. Szansa, że kupisz niezajeżdżonego Golfa jest minimalna, nie mówiąc o takich "drobiazgach" jak trzeszczące po dzwonie plastiki i duże ryzyko trafienia na jakiś przekręt.
    6. Ostatnia rzecz, moim zdaniem zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz Peugeot jest dużo ładniejszy od Golfa, ma wygodniejsze siedzenia i zdecydowanie przyjemniej się nim jeździ.

    Nie twierdzę, że Golf to zły samochód. Ale z powodów podanych wyżej nie kupiłbym go nigdy jako auto dla siebie.

    0
  • #15 08 Lis 2013 17:45
    Warlok18
    Poziom 16  

    Oj oj przesadziłem z tymi kilometrami.

    Ciągle mam pytania;)

    Czy to prawda, że Peugeot ma strasznie delikatne zawieszenie?
    Ponawiam pytanie co do remontu silnika, Czy drogo to wynosi? Może lepiej kupić sprawny używany?

    Raz/dwa razy w miesiącu mam do przejechania 500 km. Ta trasa najbardziej mnie przeraża, bo nie chciałbym aby właśnie gdzieś w połowie mi się zepsuł;) Wiadomo, że mi tego nie powie, ale co do zawieszenia to słyszałem, że VW na polskie drogi mają o wiele lepsze;)

    0
  • #16 08 Lis 2013 18:01
    wichurewicz
    Poziom 24  

    500 km to jest przerażająca trasa? Bez powielania mitów z lat 80., bo może dla wyrobu samochodopodobnego typu 125p to istotnie był wyczyn.

    0
  • #17 08 Lis 2013 18:23
    Warlok18
    Poziom 16  

    Nie, nie;) Chodzi mi o ten "strach", że auto może się tak uszkodzić, że nie pojedzie dalej. Żebym po prostu nie stanął w połowie;)

    W jakiej cenie minimalnej kupić to autko?

    0
  • #18 08 Lis 2013 19:33
    beerman
    Poziom 16  

    Peugeot 307 nie ma "delikatnego" zawieszenia. Ma klasyczne, niektórzy uważają, że za twarde ;-P Jest w sieci forum P307, wejdź sobie i popytaj http://forum307.pl
    jest też opinia użytkowników - http://francuskie.pl/test-peugeot-307lew-z-charakterem

    Nie brałbym na pewno auta z pierwszego roku produkcji, bo wtedy wyszło parę wad, które potem sukcesywnie poprawiono. Ot i tyle.

    A przy okazji mit o zawieszeniu wziął się z tego, że Francuzi stosowali w niektórych modelach łożyska igiełkowe w belce tylnej, które wymagają wymiany po jakimś czasie (czynność serwisowa, przewidziana w książce napraw), czego w Polsce w sprowadzanych modelach oczywiście nie robiono, co powodowało, że potem belkę należało zregenerować (czyli nagwintować na nowo i nowe łożyska zamontować).

    0
  • #19 08 Lis 2013 19:36
    Warlok18
    Poziom 16  

    Dziękować';;)

    Mogę tutaj zamieszczać linki do aukcji samochodowych?

    0