Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy to akumulator? Fiesta 94. Nie mogę jej zapalić.

prokurator 19 Mar 2005 16:49 1461 16
  • #1 19 Mar 2005 16:49
    prokurator
    Poziom 10  

    Mam problem w mojej Fiescie'94 1,1. Ostatnio nie mogę jej zapalić. Jakieś cztery dni temu ladowalem akumulator i pojezdzilem nastepnego dnia do wieczora, a pozniej rano - nic. Lampki w stacyjce palily sie ledwo ledwo, a jak dzisiaj probowalem to juz nawet nie jarzą :-( Akumulator naładowany chyba jak trzeba, bo tak pokazuje prostownik. Klemy wyczyszczone.
    A wszystko sie zaczeło od zerwanego paska klinowego, potem juz na nowym pasku sam nie chcial zapalic i trzeba bylo pozyczac prad z innego auta. Wie ktos moze co sie moglo stac? No i jak to naprawic?
    Pozdrawiam!

    0 16
  • #2 19 Mar 2005 17:10
    gabik001
    Poziom 36  

    A sprawdziles polaczenie "-" akumulatora z masa pojazdu? Czy jest ono dobre (nie przyrdzywiale, zasniedziale)? I nie wiez prostownikowi. Najlepiej obciazyc akumulator (np. przy zapalniu) i wtedy miernikiem zmierzyc. Jezeli napiecie spadniej ponizej powiedzmy 9V to klapa. Akumulator do wymiany. A czy nie masz mozliwosci podstawienia sprawnego akumulatora? Wtedy rozwial bys wszelkie watpliwosci.
    I rozumiem chodzi o pasek rozrzadu? I czy po wymianie krecil a nie chcial zapalic ,czy brakowalo pradu (podczas proby krecenia gasly kontrolki)?
    Pozdrawiam

    0
  • #3 19 Mar 2005 17:25
    diff
    Poziom 19  

    nawet lamki itd. nastapiła /na skutek awarii/ seria dłębokich wyładowań a każde głęb. wyład. to utrata do 10 % pojemnosci akum. pytanie -ile lat ma Twój akum? i czy jesteś wstanie zbadać akum? radzę pożyczyć naładowaną baterię podł w pojezdzie i pomiary nap, koniecznie naładowaną bo altern. przejdzie w stan ograniczenia i pomiary będą błędne pozd.

    0
  • #4 19 Mar 2005 17:50
    prokurator
    Poziom 10  

    Dzięki, sprawdze na jakims innym aku. Znajomy powiedzial mi ze to moze napięcie rozruchu, a raczej jego brak, czy to tez wchodzi w grę?

    0
  • #5 19 Mar 2005 18:57
    diff
    Poziom 19  

    napięcie rozr.-pojęcie to może być związane zarowno z akum. jak i stanem technicz. pojazdu sprobuj poczytać posty związane z tym problemem

    0
  • #6 19 Mar 2005 19:03
    xawier
    Poziom 29  

    Może coś z rozrusznikiem lub stykami przy nim. W Audikach tego nie miałem. Ale pierwszym moim autem była właśnie Fiesta, aku wymieniłem i tylko trochę lepiej. Okazało się, że j/w rozrusznik miał zaśniedziałe styki. A tak na marginesie to masz dobre ładowanie w alternatorze? Bo może podłączając się do kogoś coś przypaliłeś lekko?

    Pzdr.

    0
  • #7 19 Mar 2005 20:43
    prokurator
    Poziom 10  

    Po tym jak naładowałem akumulator pojezdzilem caly dzien i wszystko gralo... lampki swiecily jak nowe (az sie zdziwilem), no ale postal przez noc i rano nie odpalilem :-( nawet nie chcial zachechłać, tylko popykał kilka razy i padł.

    0
  • #8 19 Mar 2005 20:50
    morfi020
    Poziom 20  

    wszystkie masy polaczenia silnika z karoseria sprawdz przeczysc i styki przy alternatorze oraz rozruszniku.ja mialem tak w golfie III 1.9 Tdi.

    0
  • #9 19 Mar 2005 21:00
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!! Podejdzmy do tego z punktu widzenia elektronika :). Odlacz akusia i wlacz w szereg (z swiezo naladowanym aku) amperomierz (zakladam ze go masz), zamykajac uprzednio wszystkie drzwi (zeby nie palily lampki) i wylaczajac wszystkie odbiorniki oczywiscie ze stacyjka (pamietaj o wylaczniku drzwiowym pod maska od alarmu-jesli go masz). Pobor pradu powinien byc baardzo znikomy i nie powinien przeraczac kilkudziesieciu mA. Tym sposobem sprawdzimy czy masz dobra instalacje elektryczna. Jesli pobor bedzie duuuzy to wytykaj pokolei bezpieczniki az spadnie (wtedy szukaj uszkodzenia w danym obwodzie). Jesli z poborem wsio ok. to odpal auto i sprawdz ladowanie. Powinno byc na wyzszych obrotach okolo 14V (nie wiecej). Jesli juz to wszystko wykluczysz i bedzie ok. wteczas mozesz "polozyc kreche" na akusiu. Uff to wsio z mej strony. Pozdrawiam milego szukania i szybkiego rozwiazania problemu. :)

    0
  • #10 19 Mar 2005 21:13
    wzagra
    Poziom 33  

    mimo wszystko, stawiam na marny kontakt między klemą a zaciskiem akumulatora... (90% problemów)
    przeczyść klemy oraz przeczyść zaciski - trzeba dokładnie oskrobać (potrafi się tam zebrać nagar, który wygląda jak ołów, a skubany, nie przewodzi...

    przy małym poborze prądu nie ma specjalnego wpływu, bo spadek napięcia jest mały... w przypadku zwiększonego poboru prądu, na marnym styku występuje bardzo duży spadek napięcia (np. ze 6V) i wtedy instalacja jest zasilana nikłym napięciem i mówi buuu...

    0
  • #11 19 Mar 2005 21:26
    prokurator
    Poziom 10  

    Dzięki chłopaki!
    A mam takie pytanko jeszcze, czy to możliwe żeby coś takiego się stalo w ciagu jednej nocy? Po tym jak pozyczalem prad od kumpla z auta akumulator ładował sie przez calą noc, potem jeden dzien jazdy i na nastepny dzien klapa :-( Bo ja juz caly glupi jestem :-/ a do tego już po prostu nie mam głowy...

    0
  • #12 19 Mar 2005 21:56
    diff
    Poziom 19  

    Jak rozumiem wymieniałes pasek-sprawdz czy pasek jest naciągnięty i zmierz nap. ładow.

    0
  • Pomocny post
    #13 19 Mar 2005 22:10
    wzagra
    Poziom 33  

    pytasz czy w ciągu jednej nocy? - rano założyłem naładowany akumulator, pojechałem do sklepu, zgasiłem, ... wyszedłem ze sklepu i duże D... poskrobałem, docisnąłem klemy - poszło...

    0
  • #14 21 Mar 2005 11:37
    prokurator
    Poziom 10  

    Napięcie na akumulatorze - 4,3 V. Juz chyba wiem wszystko trzeba wymienic akumulator i powinno grac.

    0
  • #15 21 Mar 2005 13:46
    xawier
    Poziom 29  

    Wymień - a jaki chcesz wsadzić? Jak będzie źle to wiadomo - musisz odwiedzić elektryka samochodowego...

    0
  • #16 21 Mar 2005 15:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Może to i dobrze że już wszystko wiesz ale ja nie byłbym taki pewien. Mianowicie kiey ten akumulator ma 4,3 V? A jeżeki tak jest to niemozliwe aby stało się to z dnia na dzień bez powodu czyli np silego wstrząsu. W zasadzie także nic nie wiesz (przynajmiej nie piszesz) o stanie instalacji elektycznej. Ale może emasz rację.

    0
  • #17 21 Mar 2005 16:28
    diff
    Poziom 19  

    to trzeba "przeciąć" załóż np.nowy aku . i zajmij sią zbadaniem instalacji wyczyść wszystkie poł. elektr. w obwodzie ładowania posmaruj np. wazeliną , co z paskiem

    0