Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B6 2.0 TDI 16V - Świece żarowe

31 Paź 2013 20:17 36978 25
  • Poziom 8  
    Witam. Mam pytanie odnośnie świec żarowych do mojego passata B6, auto jest z 2005 roku i ma silnik 2.0 TDI 16V 140KM 103kW, numer silnika BKP, mój problem polega na tym że nie wiem jakie świece żarowe mam do niego kupić, w sklepach wszyscy "fachowcy" patrzą w te swoje katalogi i mi mówią że napięcie prądu powinno wynosić 7V, gdy szukam na stronach internetowych czy to aukcje czy katalogi online wszędzie jest informacja że 4,4V. Nie chcę wydawać pieniędzy w błoto dlatego proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator na urlopie...
    rafik1771 napisał:
    w sklepach wszyscy "fachowcy" patrzą w te swoje katalogi i mi mówią że napięcie prądu powinno wynosić 7V


    I mają RACJĘ! Aczkolwiek te, o których Ty piszesz też będą działać, ale o wiele krócej, bo po prostu się przepalą w "mroźny" dzień. Jeszcze masz jakieś wątpliwości?
  • Poziom 28  
    Witam ale trzeba rozgraniczyc prad i napiecie ,prad jest w amperach a napiecie w voltach.To co podajje kolega to napiecie robocze swiecy. Jaki z Ciebie moderator jak nie znasz sie na podstawach elektryki. Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator na urlopie...
    guard10 napisał:
    Witam ale trzeba rozgraniczyc prad i napiecie ,prad jest w amperach a napiecie w voltach.To co podajje kolega to napiecie robocze swiecy. Jaki z Ciebie moderator jak nie znasz sie na podstawach elektryki. Pozdrawiam


    Po pierwsze przeczytaj temat raz jeszcze i wskaż, gdzie autor poruszył temat prądu! Po drugie zobacz, do czego ja się ustosunkowałem (= zacytowałem autora) i udzieliłem odpowiedzi i ustosunkuj się w ów czas do swojego wpisu!
  • Poziom 8  
    Tylko dziwi mnie jeszcze sprawa czemu skoro świece mają mieć napięcie 7V to nie mogę znaleźć nawet jednej takiej na necie? Wszystkie są 4,4V i jest informacja podana że do BKP pasują.
  • Poziom 8  
    No właśnie przed chwilą znalazłem, jest ich "cała masa" na necie i "bez problemu" można ją znaleźć. Dzięki za miłą poradę... Aż się chce to forum odwiedzać.
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z passatem 2.0 bkp .Mianowicie przy temperaturze ponizej 0 jest problem z odpalaniem a kontrolka od swiec żarowych po przekreceniu kluczyka swieci sie tylko sekunde i gasnie a wydaje mi sie ze powinna swiecic co najmniej 10 podczas grzania sie swiec .... (chyba nie grzeją )blad jaki pokazuje to P1618 18026. Przekaźnik J52 świec żarowych. Zwarcie z potencjałem plus. Po wielkim trudzie odnalazlem go gdzie sie znajduje i wlasnie czekam az bedzie dostepny w sklepie ale nie wiem czy jego wymiana cos pomoze...
    chcialbym sie dowiedziec jak dlugo powinna sie palic kontrolka od swiec zarowych przy odpalaniu zimnego silnika w temperaturze - . Dodam ze auto odpali po wielkim trudzie ale jak to diesel bez swiec zarowych ( akumulator wyladowany od krecenia ). Z gory dzieki za odpowiedz
  • Admin grupy Samochody
    Naprawdę nie można najpierw posprawdzać skąd się wziął ten błąd?Zwarcie do plusa = brak masy. A czas palenia się kontrolki zależy od temperatury płynu chłodzącego.
  • Poziom 9  
    niestety w moim miescie nie ma normalnego mechanika zeby pomogl no moze za miesiac jak sie zima skonczy ( nikt niby nie ma czasu ) na tyle co sie znam przejrzałem przewody z silnika do przekaznika ktory jest pod skrzynka na lewym nadkolu i nic nie znalazlem zadnego przetarcia czy stopienia...a jezeli chodzi o czas palenia sie kontrolki to czy jest -10 czy + 25 to i tak pali sie okolo sekundy moze dwoch .Co pytalem tych madrych Tomaszowskich majstrow to powiedzieli ze jak pokazuje blad przekaznika to trzeba go wymienic ...a on nie kosztuje 20 zl tylko 200 wiec nie chce wydac pieniedzy w bloto dlatego prosze o pomoc
  • Admin grupy Samochody
    No to jedziesz do warsztatu i mówisz , dobra wymieniajcie przekaźnik ale jak błąd nie zniknie ja nie płacę.Nowy zabieracie , montujecie mój i nie dostajecie ani złotówki. Ku... co za kraj, tylko klocki i oleje potrafią zmieniać?( nie urażając fachowców)
  • Poziom 9  
    nic sie na to nie poradzi a tekst zawsze jest ten sam przyjedz pan za tydzien moze dwa ...na co ku...czekac az sie zima skonczy i siwece juz nie beda potrzebne.A taki mechanik ktory by sie zgodzil na taki pomysl jak kolega T5 to napewno nie w moim miescie . Dodam ze najlepszy pachowiec (hahah w Tomaszowie) wymienial mi tasme w kierownicy ktora byla dobra a ja oczywiscie musialem za nia zaplacic(druga tasme ) ...powiedzial ze jak nie dziala to widocznie nie umie tego zrobic...nie wiadomo czy sie smiac czy plakac .Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    P. Kolego powinieneś sprawdzić, czy masz sprawne świece i czy dochodzi do nich zasilanie. Nawet prostym próbnikiem jak np. kablem z żarówką (12 V/21 W) można sprawdzić, czy świece żarowe są sprawne i w jakim czasie grzeją. Należy zdjąć "fajki" (listwę zasilającą ze wszystkich świec) i każdą oddzielnie badać tym próbnikiem. Jeden koniec próbówki podłączyć do plusa akumulatora a drugi do badanej świecy i gdy żarówka zaświeci będzie to oznaczać, iż świeca jest sprawna. Przekaźnik świec żarowych może "podchodzić" z innych Passatów np. B-5, można go szukać na szrotach lub giełdach samochodowych (trzeba mieć nr takiego przekaźnika, albo wymontowany z własnego auta). Sprawdź główny bezpiecznik od świec żarowych, chyba 50 albo 60 A. Nie pamiętam, ale w Twoim aucie może być np. przy akumulatorze lub na ścianie grodziowej. Czas palenia się kontrolki od świec zależy m.in. od temp. otoczenia i płynu chłodniczego itd. i wynosi ok. 6-7 sek., ale świece nadal grzeją m.in. dla poprawienia kultury pracy silnika, max. ok. 30 sek.
  • Poziom 9  
    tylko ze w moim bkp swiece sa pod pokrywa zaworow a druga sprawa ze nie ma bezpiecznika od tego przekaznika pokaże zdjecie

    Dodano po 2 [minuty]:

    http://XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.html tu jest link z XXXXXX na ktorej jest ten przekaznik od swiec zarowych do 2.0 bkp

    Dodano po 51 [sekundy]:

    Czyli identyczny jak moj

    Dodano po 2 [minuty]:

    vivid workshop data sprawdzalem tez w tym programie czy jest jakis bezpiecznik od tych swiec no i z tego co tam jest pokazane to nie ma ....a sa pokaze wszystkie schematy wszystkich bezpiecznikow w tym aucie

    Moderowany przez zeimp:



    Ciebie poniższe również dotyczy:
    Regulamin

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    Link oczywiście usunąłem!
    Ponadto informuję, że jeżeli nadal będziesz stosował tak niedbałą pisownię, to upomnę Cię ostrzeżeniem!

  • Poziom 27  
    Bezpiecznik od przekaznika swiec to pierwszy z lewej przykrecany 150a(skrzynka w komorze silnika),chyba ze jest alternator 180a to wtedy go nie ma,to dotyczy rocznika 2006,w2008 sa 2 bezpieczniki w komorze silnika nr. 10 -10a nr.28- 50a
  • Poziom 9  
    https://obrazki.elektroda.pl/4750481100_1391530540.jpg Jak ktos by szukal przekaznika od swiec żarowych to prosze ! Vw passat b6 2.0 tdi bkp

    Dodano po 9 [minuty]:

    jacek074 u mnie bezpiecznik ktory napisales 150a odpowiada za altelnator. Wiec gdzie mam szukac bezpiecznika od tych swiec ? Natomiast w srodku auta zaden z bezpiecznikow nie jest przypisany do swiec...mozliwe zeby w ogole go nie bylo ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/2959594000_1391531266.jpg taki jest u mnie uklad tych bezpiecznikow o ktorych pisales
  • Poziom 27  
    Który rocznik, data produkcji ?Najlepiej nr.vin .
  • Poziom 27  
    Z tym bezpiecznikiem 150 a to moja pomyłka ,są obok siebie na schematach.Bezpieczniki od przekaznika świec są w skrzynce w komorze silnika.Są dwa rodzaje skrzynek,ta na zdjęciu to wersja high ,jest jeszcze low(mniej przekaznikow i bezpieczników).Bezpiecznik po zapłonie to nr.10 albo nr. 27(10a),stały plus to nr.28 albo nr.54(50a).Zasilanie w kostce przy przekazniku(kostka 31 pinów) plus po zapłonie 10 pin ,stały plus 6 pin ,masa 9 pin.Może po prostu brakuje bezpiecznika.
  • Poziom 9  
    zdjecie ktore pokazuje gdzie jest przekaznik nie jest z mojego auta :/ u mnie jest tych bezpiecznikow malo i tylko jeden przekaznik jezeli to pomoze to moge zrobic zdjecie swojej skrzynki. A tamto zdjecia pokazalem dla tych ktorzy szukaja przekaznika bo ja z odnalezieniem mialem duzy problem i chcialem komus ulatwic sprawe .Pozdrawiam i dzieki za pomoc

    Dodano po 58 [sekundy]:

    aaa i co do nt vin wyslalem na priva
  • Poziom 9  
    Dzieki kolego za podpowiedz ale pierw musze rozwiazac problem przekaznika od tych wlasnie swiec gdy pokazuje mi blad przekaznika" zwarcie do plusa„

    Dodano po 5 [godziny] 9 [minuty]:

    Jezeli komputer pokazuje blad przekaznika to moze to nie byc jego wina tylko np swiec zarowych? Bo zalozylem drugi i jest to samo kontrolka od swiec pali sie sekunde po czym gasnie bez roznicy czy silnik jest zimny czy goracy

    Dodano po 59 [minuty]:

    to zdjecie puszki z mojego paska
    Passat B6 2.0 TDI 16V - Świece żarowe


    Passat B6 2.0 TDI 16V - Świece żarowe

    Dodano po 2 [godziny] 16 [minuty]:

    a co sadzicie o uszkodzonych czujniki temperatury chlodzącej ktory wskazuje zla temp i nie daje impulsu na przekaznik swiec zarowych ? ( z tego co wyczytalem w passacie b6 sa dwa czujniki)
  • Poziom 27  
    Podałem Ci zasilanie na kostce przy przekazniku, (w tej skrzynce bezpiecznik 10 i 28 ),jak prawidłowe to może być uszkodzony sterownik silnika.W kostce przekaznika są dwa zasilania (+) ,masa ,cztery przewody do świec i dwa przewody do sterownika silnika.Kostka powinna być 31 pinowa.Sprawdz zasilanie w tej kostce .Czujnik temp. nie powinien powodować tego błędu.
  • Poziom 9  
    sprawdzalem te bezpieczniki jak i wszystkie sa dobre . Co do przekaznika to tak jak mowisz bo (sa 2 plusy masa i 6 innych ) sprawdzalem a gdzie mam szukac tej kostki 31 pinow i w ktore piny powinny miec zasilanie ? Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    ale jesli wina lezy bo stronie czujnika cieczy to po jego odlaczeniu swiece powinny grzac tak ?
  • Admin grupy Samochody
    kris8787 napisał:
    ale jesli wina lezy bo stronie czujnika cieczy to po jego odlaczeniu swiece powinny grzac tak ?
    Niekoniecznie, sterownik widząc odłaczony czujnik przyjmuje wartość zastępczą temperatury z czujnika temp paliwa.
  • Poziom 9  
    moze warto spróbować bo juz nic innego mi nie pozostało.Zdaje to egzamin w paska b5 a o b6 nikt tego nie opisywal moze jest to samo

    Dodano po 13 [minuty]:

    a jak by odlaczyc czujnik tem paliwa i temperatury cieczy ?
  • Poziom 9  
    Witam, mam problem w moim b6. Po jego zakupie grzała tylko jedna świeca (odziwo nie zaświecała sie kontrolka) wymieniłem wszystkie i na drugi dzień padły kolejne 3, wymieniłem raz jeszcze i tym razem padły wszystkie. Sprawdziłem kable i nie daje na nie prądu (może dlatego ze silnik jest jeszcze ciepły o ile to ma jakiś wpływ) przekaźnik jest ok. Gdzie może tkwić problem?