Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 2 - kody błędów brak mocy

31 Paź 2013 21:18 3291 6
  • Poziom 14  
    Mam taki nowy problemik po rozkręceniu pompy vacu i zamontowaniu jej na nowo wyskakuje mi czasami taki błąd moim op-comem:

    P0400 (4) Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego

    patrzyłem na necie co może ten błąd oznaczać ale nikt nic konkretnie nie napisał zawór egr był założony używany ale czysty i dobry i tak samo elektrozawór turbiny i wszystkie wężyki na nowe i dobrze podłączone ale te rzeczy wymieniłem miesiąc temu wszystkie ale cały czas wyskakiwał mi błąd wadliwe działanie układu krytycznego 2 więc w ziołem się za rozkręcenie pompy podciśnieniowej tak zwanej vacum z oleju bo dmuchało mi olejem przez króciec który wężykiem idzie do elektrozaworu turbiny i też jakby słabo dmuchało i żaden przemądrzały moderator mi nie powie że nie miałem w pompie vacu oleju jak rozkręcałem i widziałem przecież a po wyczyszczeniu tej pompy wyskakuje właśnie ten błąd Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego

    Moderowany przez zeimp:



    lukaszek0991 napisał:
    żaden przemądrzały moderator mi nie powie że nie miałem w pompie vacu oleju jak rozkręcałem i widziałem przecież


    Żaden z moderatorów na tym forum Ci tak nie powie, ba każdy z nas dokładnie zna budowę i zasadę działania tych pomp! Każdy z nas (moderatorów) wie, że smarowanie wirnika tychże pomp, odbywa się olejem silnikowym, który w sprawnie działającej pompie jest zawracany z powrotem do komory rozrządu!


    Dlatego też, za tą "prześmiewczą" informację, otrzymujesz ostrzeżenie, oczywiście zgodnie z:

    Regulamin

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    lukaszek0991 napisał:
    żaden przemądrzały moderator mi nie powie że nie miałem w pompie


    Ja też nie .

    Ale wyjaśnij mi proszę co ma wspólnego olej w vacu pompie do :
    lukaszek0991 napisał:
    Otwarty obwód recyrkulacji gazu wydechowego
    ?
  • Moderator na urlopie...
    jurekk55 napisał:
    Ale wyjaśnij mi proszę co ma wspólnego olej w vacu pompie do :


    Otóż ma, ponieważ pompa ta jest jedno-obiegowa, czyli posiada dwa wejścia: jedno poprzedzone zaworem zwrotnym od serwa pompy hamulcowej, a drugie przez filterki elektrozaworów układu EGRa! Teraz, gdy małe drobiny powodują (może tak być) uszkadzanie się części ciernych pompy (łopat wirnika, wirnika i komory) mogą zapchać otworek kryzowy w pompie powodując tym samym paraliż/niesprawność układu EGR.
  • Poziom 14  
    ja tylko chciałem się dowiedzieć co ten błąd oznacza jaki jest powód tego błędu co mi pokazuje program
  • Moderator na urlopie...
    Przyczyną może być:
    1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe.
    2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie.
    3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia się raczej przy wyższych obrotach).
    3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
  • Poziom 36  
    zeimp napisał:
    Otóż ma,


    Opis błędu : "obwód otwarty...." , więc elektryka EGR , kable , sterownik

    Teraz tylko pytanie czym czytane i jaka jest wiarygodność opisu błędu w tym wypadku
  • Poziom 14  
    zeimp napisał:
    Przyczyną może być:
    zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.


    najprędzej to właśnie może być bo mi się wydaje że ciśnienie jest słabe a nie mam vacumetra żeby zmierzyć jakie jest ciśnienie a niczym innym nie zmierzę,