Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa C 1.2 2003 cały czas działają wycieraczki

31 Paź 2013 22:07 6861 10
  • Poziom 8  
    Witam,
    Mam mianowicie taki problem że kiedy przełączę kluczyk do zapłonu to wycieraczki szyby przedniej zaczynają działać, nie można ich wyłączyć jedynie tylko jak wyciągnę bezpiecznik. Związku z tym ze samochód nie był użytkowany przez dwa miesiące chciałem się przejechać. Gdy ruszyłem zobaczyłem jak wleciała duża ilość wody do środka. Ostatnio próbowałem zlokalizować skąd wleciała mi woda do środka samochodu na dywanik po stronie pasażera (wersja angielska). Znalazłem na jednym z forum że przyczyna jest w tunelu od komory silnika gdzie biegnie wiązka kabli. Opel Corsa C 1.2 2003 cały czas działają wycieraczki
    Tak jak pisali na forum tak było, oprócz tego woda znajdowała się w obudowie gdzie wiązki kabli się łączyły. Odłączyłem wszystkie wiązki aby dostać się do spodu obudowy i wytrzeć pozostałą wodę. Nie wiem dlaczego teraz tylko jest problem z wycieraczkami. Czy to jest wina jakiegoś przekaźnika w tej obudowie. Jeżeli jest to przekaźnik to jak go znalaźć nic nie jest na nich opisane. Jedynie na spodzie pokrywy tej obudowy są tylko numery.
    Opel Corsa C 1.2 2003 cały czas działają wycieraczki
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Czy problem z wycieraczkami powstał po tym jak rozłączałeś te kable? Jeżeli tak, to pomyliłeś któreś z nich, łącząc je na powrót.

    Jeżeli było tak wcześniej, to powodem jest styk w obudowie silnika wycieraczek, który powoduje wracanie ramion wycieraczek do pozycji spoczynkowej.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Zanim rozłaczyłem złącza zrobiłem zdjęcie aby później przy łączeniu nie pomylić. Problem ten nastąpił dopiero po rozłączeniu wtyczek. Muszę dodać że nawet przekaźnik prędkości wycieraczek przy kierownicy nie działa ani spryskiwacze.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Jeżeli zdjęcie jeszcze masz - to bardzo uważnie obejrzyj te połączenia jeszcze raz.
    Może kolory na zdjęciu nie wyszły tak jak w naturze. Jeżeli masz schemat instalacji, sprawdź to też ze schematem.
    Przyczyna musi tkwić w połączeniu tych przewodów, jeżeli wystąpiło to po ich rozłączeniu i złączeniu.
  • Poziom 8  
    Zdjęcia są wyraźne. Złączka po lewej stronie jest ze znaczkiem szarym (chociaż nie widać tego na zdjęciu) a po prawej jest z kolorem zielonym. Jeżeli kable były by zamienione to dlaczego wszystkie inne urządzenia działają (muszę sprawdzić radio bo kodu nie wpisywałem, chociaż radio pokazuje na wyświetlaczu "SAFE")?
    Nie posiadam schematu, jeżeli ktoś posiada to proszę o udostępnienie.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Jest jeszcze taka możliwość, że jak przewody były rozłączone, to któryś dotknął do masy - i coś nawaliło w regulatorze - który jak piszesz tez przestał działać.
    Przy wszystkich naprawach związanych z elektryką powinno się odłączać akumulator.
    Czy tak zrobiłeś?
  • Poziom 8  
    tak akumulator był odłączony w tym czasie. inaczej nie miałem miejsca aby śruby odkręcić
  • Poziom 20  
    No to pozostaje tylko elektryk samochodowy.
    Ale aby zmniejszyć koszt ja przedtem spróbował bym poszukać kogoś znajomego (kolega, sąsiad) z takim samochodem i spróbował jego regulator wycieraczek. Jezeli zadziała - poszukać regulatora na autoszrotach.
  • Poziom 18  
    W corsach c często psują się mechanizmy wycieraczek - zacierają się, awaryjne tez są silniczki. Myślę jednak, że masz zapchany przewód którym wylatuje woda, na początek zdjął bym podszybie, przeczyścił przewody - przepchał drutem, albo przedmuchał, bo dlatego leje się woda do środka do kabiny. Pewnie silniczek albo przekaźniki dostały wody i jest to co jest.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj zdemontowałem przekaźnik przy kierownicy i przełączyłem do zapłonu i dalej to samo. Wszystkie kanaliki są sprawdzone i jest ok. Silniczek od wycieraczek wymieniłem w tym roku bo stary przestał działać. Zacząłem wyciagać przekaźniki tak jak na rysunku wcześniejszym wyciągnąłem przekaźniki 1,2,3 było bez zmian, następnie przeszedłem do przekaźnika nr 9 i wtedy przestały działać (ale jak przeniosłem nr na 9 dalej to samo, nie wkładałem przekaźnika z nr 9 na 10).
    Jutro zobaczę resztę przekaźników co się będzie działo dalej.
    Najlepiej jak bym miał schemat instalacji elektrycznej.
  • Poziom 8  
    Witam ponownie. Nawizując do mojego tematu okazało się że przy wkładaniu modułu BCM zgięły się dwie nóżki od modułu i dlatego powstał taki problem. Dziekuję wszystkim za podpowiedzi. Zamykam temat