Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód do 12000-13000 zł

rafalkord 01 Lis 2013 09:06 15579 40
  • #1 01 Lis 2013 09:06
    rafalkord
    Poziom 10  

    Do tej pory jeżdziłem z ojcem samochodem OPEL ASTRA I ISUZU i byliśmy zadowoleni z całokształtu
    samochodu lecz należy mu się już zapracowana po 750000km przebiegu emeryturka:D.
    Myślałem o samochodzie:
    -SAAB 9-3 II (tata przeciwny bo firma upadła i nie wiem co to do tego się ma)
    -MAZDA 6
    -PASSAT B5 FL( tata chętnie niemca ale nie OPLA)
    - SEAT TOLEDO II
    -BORA
    *Co możecie powiedzieć mi o tych samochodach w tej cenie?
    *Który wy byście wybrali z nich i dla czego?
    *Może macie inne propozycje(wygodny,sport/coupe/sedan/limuzyna, 4/5-dzwi/ diesel max 2.0)
    *BMW odpada

    0 29
  • #2 01 Lis 2013 10:21
    NdYAG
    Poziom 16  

    Mazda 6 rdzewieje na potęgę w nadkolach a Passatem B5/B6 to wstyd jeździć.

    0
  • #3 01 Lis 2013 14:18
    rafalkord
    Poziom 10  

    Czemu wstyd jeżdzić??

    0
  • #5 01 Lis 2013 14:39
    rafalkord
    Poziom 10  

    a BORA??

    Dodano po 4 [minuty]:

    jezdziłeś chociaż takim PASSATEM czy zdajesz się na wypowiedz innych??

    0
  • #6 01 Lis 2013 14:53
    NdYAG
    Poziom 16  

    Każdy samochód będzie dobrze jeździł pod warunkiem że poprzedni właściciele odpowiednio użytkowali i dbali o eksploatację. Marka ma znaczenie drugorzędne. Auta VW są przewartościowane -- za te same pieniądze kupisz auto innej marki w znacznie lepszym stanie, ale bez lipnego prestiżu. Dziś każdy młodzianin w dresie z małego miasteczka lub wsi porząda Golf - stąd ceny parchów są kosmiczne.

    1
  • #7 01 Lis 2013 14:58
    rafalkord
    Poziom 10  

    a o SAAB-ach co możecie powiedzieć.
    Nie zamierzam "szarżówać"samochodem, wolał bym
    bardziej wygodę,przyjemną jazdę i wyróżniać się troche z tłumu a nie tak jak u mnie w klasie 10AUDI a4 i 10 HONDA CIVIC.
    Mi się osobiście SAAB-y bardzo podobają (9-3 II) ale chciałbym zasięgnąć waszej opini

    0
  • #8 01 Lis 2013 15:22
    cornolio79
    Poziom 7  

    a może skoda fabia części tanie silniki vw ja mam 1.9tdi i gorąco polecam

    1
  • #9 01 Lis 2013 15:25
    rafalkord
    Poziom 10  

    a jaki rocznik tej skody i typ??

    0
  • #10 01 Lis 2013 16:19
    DarekPhilips
    Poziom 18  

    Osobiście wybrałbym Saaba , zwłaszcza modele robione za czasów mariażu Saba i Scanii - silniki nie do zajechania i blacha ocynk , pod warunkiem że nie bity . Możesz też poszukać za ta cenę np Focusa albo mondeo , ale jak poprzedni właściciele dbali to posłuży lata . VW to już w tej chwili jest przewartościowany , fakt części są tanie ale do tych starszych parchów . Ja obecnie śmigam Renaultem Clio II mk2 i jestem zadowolony , autko spisuje się wyśmienicie motor 1,5 dci 85 kucy , no i minimalne spalanie ON w trasie 3,5 litra na 100km. Mam jeszcze focusa 2 generacji i też nie powiem złego zdania , jeździ jak należy czasami jakieś drobne naprawy i wymiana wydechu po 8 latach , ale to wszystko nasza kochana sól na drogach :(

    1
  • #11 01 Lis 2013 16:31
    rafalkord
    Poziom 10  

    DarekPhilips a co powiesz o modelu SAAB 9-3 produkowanego po 2002r

    Dodano po 7 [minuty]:

    CLIO odpada. Nie mój typ i szukam sedan/limuzyna

    0
  • #12 01 Lis 2013 16:37
    DarekPhilips
    Poziom 18  

    rafalkord napisał:
    DarekPhilips a co powiesz o modelu SAAB 9-3 produkowanego po 2002r

    To model produkowany już właśnie za czasów Saab-Scania więc jak najbardziej , auto ma porządną blacharkę bo jest w ocynku do tego jest bardzo wygodny , ojciec miał kiedyś takiego 9-3 i naprawdę super się nim jeździło. No tylko że dobrego 9-3 to teraz z świecą szukać , często te auta są bite i klejone , łatane , a jak wiadomo , po takich nieudanych naprawach to 2~3 latka i ruda zrobi swoje na blacharce .To nie prawda że Saab upadł po prostu Scania sprzedała go bodajże chińczykom czy azjatom , bo nie opłacało się produkować im samochodu tylko na własny rynek , zresztą wcześniej volvo zrobiło podobnie sprzedali markę osobową fordowi .Jako ciekawostkę powiem Ci że ten Saab jest zbudowany na płycie podłogowej Vectry silniki benzynowe są produkcji Saab-Scania jedna diesle są przejęte po oplu


    A nie myślałeś o Renault Megane Combi/sedan ?? , bo laguny nie polecam z wiadomych względów
    a tu coś o tym saabie którego dosiadałem od ojca ,http://moto.wp.pl/kat,107914,title,Auto-dla-pilota-Saab-9-3-SportKombi-19TiD-Vector,wid,9830529,wiadomosc.html

    0
  • #13 01 Lis 2013 17:51
    rafalkord
    Poziom 10  

    To ze podłoga VECTRY to wiedziałem akurat ale dobrze że powiedziałeś bo wiem że coś o tym wiesz.
    A co do awaryjności to jak było w przypadku twojego ojca bo na necie to wszyscy prawie narzekają na silniki. I jaki to był silnik
    Nie mogę przeczytać twojego linku.
    No z tym że bity to masz rację ciężko będzie chyba że ma się sprzęt do sprawdzania lakieru i blachy(którego nie posiadam:( )

    Czyli SAAB nie upadł tylko nie przynosił zysku a mój ojciec cały czas że upadł:(
    Podobno firma chińsko-japońska go przejeła i mieli już teraz wznowić produkcję ale nic o tym nie słychac.

    0
  • #14 01 Lis 2013 18:33
    NdYAG
    Poziom 16  

    Ale do czego ma być to auto? Do szpanowania w klasie czy do wożenia tyłka? Wcześniej miałeś (ojciec miał) małego diesla 1.7 a teraz chcesz kupić auto z dużym silnikiem , paliwożerne, egzotyczne (drogie części, w tym sławetna kaseta zapłonowa choć nie wiem czy w tym modelu taka jest) które droższe w eksploatacji astry. DO wydania masz tak na prawdę 10 tysi, bo po zakupie trzeba zrobić przegląd i wymienić to na czym zaoszczędził poprzedni właściciel (paski, oleje, filtry, zawieszenie).

    0
  • #15 01 Lis 2013 18:37
    rafalkord
    Poziom 10  

    Tylko że z ojcem uzgodniliśmy że do 2.0 w dieslu może być.
    Pisałem że nie chce szpanować ale nie chce być jak pół okolicy że każdy AUDI, HONDA i GOLF III i IV.
    Urozmaicenia troche na tym świecie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po prostu ojciec mówił że kupi do 12tyś może namówię go na 13 tyś a opłaty swoją drogą

    0
  • #16 01 Lis 2013 20:26
    DarekPhilips
    Poziom 18  

    Akurat ojciec miał diesla chyba 1,9 , więc nie było tam jakiś problemów z silnikiem , od 2013 roku znowu wprowadzili do produkcji 9-3 mkIII jeśli dobrze się oriętuję z tym że silniki już pochodzą od BMW.
    przepraszam pomyliłem się tam był 2,2 litra 116 km oczywiście diesel

    0
  • #17 01 Lis 2013 20:32
    WolcioxD
    Poziom 11  

    saaba odradzam ze względu takiego, że jest, mało mechaników którzy potrzfią się nim umiejetnie zająć....

    Mazda 6 dobre auto lecz drogie części i jak tam kolega napisał, że rdzewieją to mazda poprawiła ten problem...

    A passat to dobre i wygodne auto bardzo łatwo z serwisowaniem części ogólnie dostępne...

    0
  • #18 01 Lis 2013 20:57
    wichurewicz
    Poziom 24  

    No to albo dobre auto, albo łatwo z serwisem i częściami?

    BMW odpada, bo za tę kwotę dostaniesz albo zajechane E46, albo sensowne E36, które jednak nie miało dobrych diesli za bardzo.

    0
  • #19 01 Lis 2013 21:18
    WolcioxD
    Poziom 11  

    Auto dobre, lecz jak juz padnie to nie będzie problemu z naprwą..

    A co do E36 to miałem i auto godne polecenia praktycznie bez awaryjne (bo kompletnie bez awaryjnych aut nie ma.

    0
  • #20 01 Lis 2013 22:24
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    BMW nie bierz, ja bym się rozglądał może za jakąś Octavią w ładnym wyposażeniu

    0
  • #21 01 Lis 2013 22:57
    jurek91
    Poziom 20  

    Wtrące swoje 3 grosze. Mój ojciec ma Bore, silnik 1.6. Dobry samochod, nic sie nie psuje od kiedy go mamy czyli od roku. Dosyc wygodny, ale z tylu dosc mało miejsca na nogi jak sie mam do czegoś przyczepic :) A silnik dynamiczny, 101 koni daje rade i nie pali jakos dużo, komputer podaje 7.8 litra przy spokojnej jezdzie. Jak mu deptam to srednie spalanie na poziomie 11 litrow ale ja dosyc ciężką mam noge. I co najważniejsze, nie jest tak źle postrzegana Bora jak Passat czy Golf ;)

    0
  • #22 01 Lis 2013 23:15
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    To prawda z postrzeganiem Bor, ponieważ jest ich bardzo mało na polskich ulicach.

    0
  • #23 01 Lis 2013 23:45
    cornolio79
    Poziom 7  

    skoda fabia 1.9 TDI to optymalny wybór patrząc na przedział cenowy na pewno się zmieścisz tylko trzeba poszukać niestety większość modeli to silniki SDI moja skoda to kombi 2004 rok i oczywiście 1.9 tdi -100 koników radzi sobie dobrze a i spalanie to ok 6l/100km w trasie nawet udało mi sie zejsc do 4.8 L/100km !!!

    0
  • #24 01 Lis 2013 23:53
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    cornolio79 napisał:
    skoda fabia 1.9 TDI to optymalny wybór patrząc na przedział cenowy


    Mówisz już o tej nowej fabii?

    0
  • #25 02 Lis 2013 00:00
    cornolio79
    Poziom 7  

    chodzi o fabie 1 ,nowa buda to już wyższy wydatek niestety

    0
  • #26 02 Lis 2013 00:05
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    wydawało mi się, że te stare są dużo tańsze, coś koło 8 tysięcy!!! To za taką kwotę jaką chce przeznaczyć rafalkord w jakiej wersji można kupic Fabie 1?

    0
  • #27 02 Lis 2013 00:13
    cornolio79
    Poziom 7  

    w wielu modelach jest komputer elektryczne szyby klima nic w sumie nadzwyczajnego ale podstawowy komfort jest trafiają sie modele z ksenonami i nawet wzmacniane 130 konne diesle ale to te ostatnie modele "jedynki" z 2008 roku w benzynie są fajne modele RS- sportowe w dieslu RS tylko z nazwy

    0
  • #28 02 Lis 2013 00:18
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    Te RSy miały chyba jeszcze jakieś wstawki chromowane na zewnątrz i jakieś szczegóły w wewnętrznym wyposażeniu jak się nie mylę... Ale Fabia też dobre auto, można sporo kilometrów natrzaskać, niewielkim kosztem

    0
  • #29 05 Lis 2013 21:16
    rafalkord
    Poziom 10  

    Dzięki wszystkim za pomoc. Temat do zamknięcia.
    Ojciec zgodził się na kupno SAAB-a 9-3 II :)

    0
  • #30 06 Lis 2013 17:31
    wojtekwojtek1991
    Poziom 9  

    No to masz fajną furkę! Pozdro!

    0