Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Ducato 2,3 Multijet - Po ruszeniu silnik padł i nie odpala

mshaft 01 Lis 2013 10:41 7443 3
  • Fiat Ducato 2,3 Multijet - Po ruszeniu silnik padł i nie odpala

    #1
    Poziom 7  

    Witam wszystkich

    Ostatnio przydarzyła mi się niezła przygoda z moim Ducato 2,3 MultiJet rok 2006 (nowa buda).
    Usterka już znana ale piszę to dla wszystkich zainteresowanych, ponieważ na forach nie znalazłem nikogo z takim problemem.
    Liczę jedynie na uwagi co mogło być przyczyną.

    Stałem na światłach, czekałem na zielone....ruszyłem i po wrzuceniu drugiego biegu silnik stracił obroty i zgasł, zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika.
    Silnik kręcił, ale nie odpalał.....powrót do domu na lawecie...

    Co się okazało: urwał się grzybek na pierwszym zaworze, zawór wpadł i uszkodził głowicę, jeden tłok, wtrysk, i jedną świecę, Panewki, korbowód, wał korbowy okazały się na szczęście całe.

    Pytanie co mogło być przyczyną?? dodam tylko, że tydzień przed awarią silnik zaczął delikatnie cykać. Pojechałem wówczas do znajomego mechanika, ale stwierdził że to hydraulika (popychacze), które zresztą teraz wymieniłem.
    Dodam, że samochód ma przejechane 240 tyś km.
    Zwykły przypadek, pech czy ktoś ma więcej informacji na temat takich awarii??
    Silniki te (2,3 od Iveco) mają raczej dobrą opinię...dlatego jestem zdziwiony...

    0 3
  • #2
    Poziom 33  

    Jest tylko jedna informacja na ten temat.
    W wielu nowszych samochodach tak sie dzieje i niema na to lekarstwa.
    Jezdzisz,nagle trach i po zawodach.Naprawiasz i jezdzisz dalej.

    0
  • #3
    Poziom 26  

    mshaft napisał:
    Zwykły przypadek, pech czy ktoś ma więcej informacji na temat takich awarii??
    Zawory wydechowe - w odróżnieniu od ssących - zgrzewane są tarciowo z dwóch kawałków: trzonka i grzybka. Grzybek musi być odporny na bardzo wysoką temperaturę, ale taka wysokowęglowa stal nie nadaje się na trzonek.
    Jeżeli podczas pracy silnika grzybek urwie się od trzonka, to generalnie mogą być trzy przyczyny: wada fabryczna zgrzewania, przez długi czas praca z uszkodzonym wtryskiem lub zwalona regulacja luzu zaworowego.

    Nie ty jeden doświadczyłeś tej awarii. Na zdjęciu tłok z mojego Transita 2,5D. - w komorę spalania wbity jest grzybek zaworu...

    Fiat Ducato 2,3 Multijet - Po ruszeniu silnik padł i nie odpala

    0
  • #4
    Poziom 7  

    No to muszę sprawdzić wtryski i tą regulację. Bo nie uśmiecha mi sie za jakiś czas znów wydawać ponad 4 tyś na remont.
    Nieźle nabroił w tym trasicie. U mnie były mniejsze uszkodzenia ale pewnie gdybym jechał z 90 na h to by było podobnie. Zresztą szkody szkodami wymienić też trzeba.
    Kiedyś zawory były grubości 8-10 mm te w ducato to chyba 4 , to też ma wpływ.

    W transicie jakiego miałem ( też 2,5d) jedzilem z walnietym wtryskiem tak długo że rozsadzilo mi tlumik. Zbierała sie ropa.... I jak hukło to myślałem że z kabiny wyskoczę.

    0