Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ ETZ 150 - ciągnące sprzęgło

01 Lis 2013 11:08 7548 24
  • Poziom 2  
    Zmieniłem tarcze sprzęgłowe i jak zapale MZ, to mi ciągnie sprzęgło, ale po chwili jest już idealnie ładnie chodzi i biegi wchodzą i ładnie wychodzą, ale jak zgaszę i zostawię na 10-15min to jak zapalę to znowu jest ten sam problem. Co to może być? Proszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wygląda, że sprzęgło się lepi. Olej właściwy zalany? Kosz sprzęgłowy nie powycinany?
  • Poziom 2  
    Olej Hipol 80W90 wszystko mam tam dobre, nic nie po wycinane, nie wiem czemu tak się dzieje.
  • Poziom 15  
    Witam, a kto ci powiedział że taki olej masz nalać, olej o specyfikacji 80w90 to olej przekładniowy, kup Motul 5100 ester lub Castrol Gps 10w40 i po problemie, pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    mirek210 napisał:
    Witam, a kto ci powiedział że taki olej masz nalać, olej o specyfikacji 80w90 to olej przekładniowy, kup Motul 5100 ester lub Castrol gps 10w40 i po problemie, pozdrawiam.

    Ale żeś kolego doradził! Przecież to są oleje silnikowe do czterosuwa. W silniku MZ właśnie ma być przekładniowy bo smaruje przekładnię.
  • Poziom 12  
    bruns napisał:
    mirek210 napisał:
    Witam ,a kto ci powiedział że taki olej masz nalać,olej o specyfikacji 80w90 to olej przekładniowy ,kup motul 5100 ester lub castrol gps 10w40 i po problemie,pozdrawiam.

    Ale żeś kolego doradził ! Przecież te oleje to są silnikowe do czterosuwa . W silniku MZ właśnie ma być przekładniowy bo smaruje przekładnię .


    A Ty kolego zastanów sie jakie bzdury piszesz.
    Nowoczesne zintegrowane czterosuwy motocyklowe-wielocylindrowe-smarowane są własnie olejem silnikowym-silnik,sprzegło,przekładnia.Dodam ze niektóre skrzynie biegów samochodowe równiez zalewane są olejem silnikowym.
    Proponuje koledze powyżej, douczyć sie troszeczke o silnikach motocyklowych,olejach stosowanych,ich lepkości,odporności termicznej,współczynnikiem tarcia,itd.

    Co do MZ i jej "ciągnącego"sprzegła to wina moze lezeć wlaśnie w złym oleju-za gesty.Wymiana na zwykły silnikowy może załatwić problem.Może być też wina złych tarcz sprzegłowych-puchną na zimno zwiekszając swoja grubość,a po rozgrzaniu silnika gdy olej jest ciepły i rzadki, ta wada nie jest tak odczuwalna.
    Reasumując,najpierw wymień olej na inny-mniej gęsty a wtedy zobaczymy co dalej.
  • Poziom 2  
    Jeszcze pojeżdżę na tym, zobaczę, może się trochę zużyje i będzie dobry, a jak nie to kupię, ale chyba zostawię tak, bo w tygodniu będzie sprzedana. Dzięki panowie za pomoc, pozdrawiam.
  • Poziom 30  
    fulcrum14 napisał:
    Proponuję koledze powyżej, douczyć się troszeczkę o silnikach motocyklowych, olejach stosowanych, ich lepkości, odporności termicznej, współczynnikiem tarcia, itd.

    Moje konstrukcje motocykli były w miesięczniku "Świat motocykli" oraz na wielu wystawach, ale chętnie mimo mojej 35 letniej praktyki nauczę się czegoś nowego.
    Oświeć mnie wszechmogący fulcrum14, że olej silnikowy 10W40 będzie lepszy do skrzyni biegów niż przekładniowy, dedykowany przez producenta przekładniowy SAE 80.
  • Poziom 15  
    Witam ponownie ,nie wiem czy jest sens pisać znów to samo ale gdzie pisze że do etz lejemy olej 80w90 ,jest to olej do przekładni zębatych o wysokich obciążeniach,nawet do naszych rodzimych motorynek zalecany olej to LUX4 a to nie hipol 80w90, więc gęstość ma znaczenie,ale polak ma skłonności do oszczędności "lej ten olej bo olej to olej" sam mogę mnożyć przykłady kiedy klient kupił gilere runner TSDI 2t i lał mixol śmiechu warte a potem gadają że skuterek to szajs bo się zajechał więc trzeba iść z postępem technologicznym i być na bieżąco.
    Więc kolego uzupełnij silnik olejem MOTUL 5100 ESTER ,jest to olej przeznaczony do pracy w ekstremalnych warunkach ,ale przed tym rozbierz to sprzęgło i wymyj wszystko z holernego hipolu ,zalej motulem i ciesz się motocyklem ,pozdrawiam.

    Przepraszam za braki w "m" bo czasem mi nie działa.
  • Poziom 12  
    bruns napisał:

    Moje konstrukcje motocykli były w miesięczniku "Świat motocykli" oraz na wielu wystawach , ale chętnie mimo mojej 35 letniej praktyki nauczę się czegoś nowego .
    Oświeć mnie wszechmogący fulcrum14 , że olej silnikowy 10 W 40 będzie lepszy do skrzyni biegów niż przekładniowy , dedykowany przez producenta przekładniowy SAE 80 .


    Jesli to prawda,to nie osmieszaj sie człowieku tym ze budujesz motocykle a nie wiesz nic o współczesnych olejach do motocykli.
    Nie jestem od oświecania ani od douczania.Sam sie tym zajmij zanim coś walniesz.
    Nie ma sie co licytować odnośnie wiedzy o motocyklach i olejach, bo wystarczy kilka słów od dyskutanta aby zrozumieć jakie ów ma pojecie o temacie,a ja wielu ludzi nauczyłem i wyszkoliłem w kwestii serwisowania,diagnozowania, napraw motocykli.Odszedłem na zasłużona emeryture..:)

    Motul Ester to troche za wysoka półka jak na MZ.Mysle ze zwykły półsyntetyk 10W40 4T załatwi sprawe.
    Ale załozyciel tematu chyba sie tym już nie przejmuje bo MZ idzie w inne ręce..:)
  • Poziom 15  
    No i popiera w 100% ,a co do motula ja to bym nie oszczędzał w końcu 46 zł za litr oleju to nie wiele a jak miałbym sprzedać to dobry motocykl ,no ale jak wcześniej napisałem polak ma tendencje do oszczędności wlać "gówno" i wcisnąć motor klientowi niech się martwi ,dla mnie nie dopuszczalne.
  • Poziom 12  
    mirek210 napisał:
    No i popiera w 100% ,a co do motula ja to bym nie oszczędzał w końcu 46 zł za litr oleju to nie wiele a jak miałbym sprzedać to dobry motocykl ,no ale jak wcześniej napisałem polak ma tendencje do oszczędności wlać "gówno" i wcisnąć motor klientowi niech się martwi ,dla mnie nie dopuszczalne.


    Niestety ale to tak własnie jest.Czesto mozna wyczytac w ogłoszeniach o sprzedazy motocykli ze "sprzet po wymianie olei,filtrów,rozrządu,regulacjach,itd.Ale na logike-kto w motocyklu klasy np CBR 1100 XX,pakuje około 1 tys zł za taki przegląd jesli wie ze musi go sprzedać?-Czesto w mojej dlugoletniej praktyce i pracy przeglądałem takie motocykle gdy szcześliwy "nabywca" wstawiał do mojej Firmy aby sprawdzic czy faktycznie to jest prawda co pisało w ogłoszeniu.Na 100 sztuk moze jedna była uczciwie sprzedana i opisana...bo olej juz dawno kwalifikował sie do wymiany a miałbyć NOWY...filtry oleju i powietrza pamietały błoto piach i syf z przed 3 sezonów a napinacz łancuszka rozrzadu juz dawno odmowił współpracy ze zbyt luznym łancuszkiem....A przeciez mozna było by napisać w takim ogłoszeniu ze motocykl wymaga np.przeglądu przed sezonem...prawda?
  • Poziom 15  
    No właśnie i jak słyszę że klient mówi mi że za przegląd gwarancyjny w skuterze 150 zł z olejami to kupa kasy bo kiedyś przyjeżdżał serwis i pod blokiem wymienił olej i zrobił "przegląd gwarancyjny" bez przeprowadzenia podstawowych czynności serwisowych jak chociażby regulacja zaworów i bierze za to 50 zł to normalnie szlak mnie trafia jakich mamy fachowców ,i stąd właśnie opinia że chińskie skutery to szajs NIE PRAWDA POWTARZAM NIE PRAWDA jeśli komuś szkoda 150zł na sezon to czego się spodziewać ,na całe szczęście w moim mieście wszystkie takie serwisy wymarły śmiercią naturalną ,partactwo nie znało granic,pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników motocykli i wielu innych pojazdów mechanicznych ,patrzcie mechanikom na ręce macie do tego prawo, i pozdrowienia dla użytkowników HIPOLA przekładniach motocyklowych.
  • Poziom 39  
    Dla ścisłości, MZ w DDR zaleca olej "GL100", który obecnie nie jest produkowany. Poza DDR jest zalecany olej silnikowy SAE 30...40 lub olej przekładniowy SAE 80, o lepkości do 110 cSt przy 40°C.
    Obecnie są dostępne bardziej nowoczesne oleje o uniwersalnym zastosowaniu, np. hydrauliczno-przekładniowe przeznaczone do pracy z mokrym sprzęgłem oraz uniwersalne oleje silnikowo-hydrauliczno-przekładniowe stosowane w najnowszych ciągnikach rolniczych. Ciekawa jest oferta olejów dla rolnictwa, tylko że sprzedawane są w opakowaniach min. 5l.
    Zastosowanie oleju silnikowego 4T motocyklowego jest dopuszczalne przez fabrykę, jednak niektóre przełożenia są zbyt słabo utwardzone do pracy z olejem silnikowym. Przykładem jest uzębienie kosza sprzęgła w Simsonie.
    No i trzeba wspomnieć że istnieją oleje przekładniowe dedykowane do motocykli 2T, są to oleje 10W-40 GL-4.
  • Poziom 2  
    dzięki za te odpowiedzi i wskazówki , jak moto w poniedziałek nie zostanie sprzedane to olej wymienię. jeszcze raz dzięki i pozdro da posiadaczy MZ ETZ
  • Poziom 8  
    Witam.
    A jak poznać wizualnie czy tarcze się jeszcze nadają czy trzeba je wymienić, czy są spalone?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pomiar grubości okładzin/tarczy. Kolor okładzin. Zapach. Kolor i zapach świadczą o możliwym przypaleniu. Stan elementów metalowych.
  • Poziom 22  
    Sam jesteś bzdurą. Musi być luz na klamce sprzęgła bo w przeciwnym razie nie ma pełnego zasprzęglenia i sprzęgło się z czasem jara.
  • Poziom 42  
    Tak. Jestem bzdurą... Czy ty kiedykolwiek widziałeś sprzęgło i mechanizm wysprzęglania od ETZ 150???
    Luz na klamce może być, a sprzęgło nie będzie działać jak należy!
    Poza tym trzeba umieć ten luz sprawdzać. Wbrew pozorom nie jest to takie proste w tym układzie.
    Do wszystkich mających z tym sprzęgłem problemy.
    Sprawdźcie grubość tarcz sprzęgłowych. Ma być 3.3-3.4 mm. Te dziesiąte są bardzo ważne!
    Producenci podróbek (a tylko takie są na rynku) robią takie same (prawie) tarcze do ETZ 150 i do Simsona. Te 3.0 mm są dobre tylko do Simsona!!!
    Drugim błędem jest "przeciągnięcie" sprężyny talerzowej przy dobieraniu podkładek dystansowych. Z resztą wynika ono często z błędu pierwszego.
  • Poziom 22  
    jack63 napisał:
    Tak. Jestem bzdurą... Czy ty kiedykolwiek widziałeś sprzęgło i mechanizm wysprzęglania od ETZ 150???
    Luz na klamce może być, a sprzęgło nie będzie działać jak należy!
    Poza tym trzeba umieć ten luz sprawdzać. Wbrew pozorom nie jest to takie proste w tym układzie.
    Do wszystkich mających z tym sprzęgłem problemy.
    Sprawdźcie grubość tarcz sprzęgłowych. Ma być 3.3-3.4 mm. Te dziesiąte są bardzo ważne!
    Producenci podróbek (a tylko takie są na rynku) robią takie same (prawie) tarcze do ETZ 150 i do Simsona. Te 3.0 mm są dobre tylko do Simsona!!!
    Drugim błędem jest "przeciągnięcie" sprężyny talerzowej przy dobieraniu podkładek dystansowych. Z resztą wynika ono często z błędu pierwszego.

    A czy jak sprzęgło będzie dobre i nie będzie luzu na klamce to sprzęgło będzie działało prawidłowo?
  • Poziom 10  
    jak na każdym forum temat olejowy jest najlepszy zawsze kilka k..poleci ale wracając do tematu motul jak castrol chwali sie olejami silnikowymi 15w lub 20w ze to oleje w pełni syntetyczne z mojej wiedzy wynika ze olej np 15w niby syntetyczny nie moze spełnić takiej klasy lepkosci wyprodukowany z bazy na podwójnych estrach poza tym klasy jakosci oleju określają dwie liczby od przodu,te liczby nie tylko określają lepkość chętnie poznam inne opinie ludzi którzy pracują przy motocyklach latami
  • Poziom 15  
    tomekmzetz150 napisał:
    Jeszcze pojeżdżę na tym, zobaczę, może się trochę zużyje i będzie dobry, a jak nie to kupię, ale chyba zostawię tak, bo w tygodniu będzie sprzedana. Dzięki panowie za pomoc, pozdrawiam.




    Typowe myślenie polaka i wielu serwisów motocyklowych pojeżdżę może się zużyje i zobaczymy "nie szkoda wam pieniędzy na nowe skrzynie??"Pierdoły wy[pisujecie ludzie, i właśnie poprzez takie traktowanie silników spalinowych w skuterach chociażby maja opinie że chiny to "gówno" właśnie na własne życzenie niszczycie silniki a potem płacz.