Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawory powrotu grzejnika na imbus !

masiej2 02 Lis 2013 16:45 57336 34
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #32
    das160
    Poziom 15  
    Kolego masiej2
    Ja wyobrażałem sobie to tak: zauważyłeś że kaloryfery nie grzeją całą powierzchnią, podjąłeś więc działania:
    a)sprawdziłeś czy zawory zasilające są otwarte
    b)odpowietrzyłeś grzejniki
    c)uzupełniłeś wodę w układzie CO
    d)sprawdziłeś czy pompka pracuje
    e)zwiększyłeś moc pompki
    f)wyczyściłeś filtr pompki
    g)napaliłeś porządnie w kotle
    Następnie stwierdziłeś że jeżeli powyższe czynności nie dały rezultatu, to musi być przepływ, kiedy kręcenie nie pomogło, napisałeś prośbę o pomoc w przywrócenie obiegu.

    A teraz wyjeżdżasz z tekstem o drugim patyku, poza tym ty chyba nie czytasz podpowiedzi?

    1 Zamieściłem ci przekrój zaworu powrotnego, jasno z niego wynika że maksymalne wykręcenie imbusem pod nakrętkę zaślepiającą, daje 100% przepływu - więc niema najmniejszego sensu całkowite ich usuwanie, a pozbawi cię to np możliwości demontażu grzejnika.
    2 Pisząc o zaciętych iglicach, myślałem o zaworach na zasilaniu grzejnika, jak pisałeś posiadają one regulację przepływu ( N oraz 1-7 ) - w takim przypadku zawory powrotne należy odkręcić imbusem ( w lewo ) tak aby dławik sięgał około 2mm od nakrętki, i tak pozostawić.
    3 Jeżeli masz zacięte iglice zaworów zasilających, to żadne działania na zaworach powrotnych nie mają najmniejszego sensu.
    4 Podstawowym warunkiem prawidłowego grzania jest właściwa ilość paliwa w kotle, mam nadzieję, że rozumiesz, że dwie anni trzy szczapki drewna nie wystarczą.
    5 Tak na poważnie, przyjąłem za pewniak,że potrafisz obsługiwać kocioł, i że twoja prośba o pomoc to wynik awarii. Ty upierasz się że winien jest przepływ, jeżeli by tak było to dotyczyło by to jednego ewentualnie dwóch grzejników, wspominałeś też że po zwiększeniu mocy pompki przestaje grzać drabinka - są to oznaki wadliwej instalacji, lub niewłaściwej obsługi
    Próbuje ci pomóc jednak brak mi informacji, a ty zachowujesz się tak jakbyś był pewny tego przepływu i tylko potrzebujesz przytaknięcia do usunięcia dławików z zaworów, a wszyscy inni piszą bzdury.
    Posiadam ponad 20 lat doświadczenia w układach CO z zakresu budowy, i obsługi, jeżeli chcesz skożystać z mojej wiedzy to pytaj , jeżeli nie to napisz pójdę sobie na piwko.
  • #33
    yeroo
    Poziom 2  
    Witam!
    Podepnę się pod temat, gdyż mam mały dylemat z zaworem na powrocie (patrz zdjęcie) - mianowicie chodzi o kierunek który wskazuje strzałka...czy ona aby nie powinna wskazywać odwrotnego kierunku? A może nie ma to żadnego znaczenia?
    Mam układ z pompą, ba nawet dwiema, ale problem z tym grzejnikiem był od samego początku.
    Pozdrawiam
  • #34
    W0jtek92
    Poziom 36  
    Witam. Jest to zawór odcinający grzejnikowy powrotny, być może na produkcji popełniono błąd, często zdarzało mi się że zawory zwrotne sprężynowe mają źle odbity wzór kierunku, więc teraz zawsze je testuję dmuchając, ale skoro grzejnik daje ciepło i wszystko jest ok. To nie ma się co przejmować.
    Pozdrawiam.
  • #35
    andpol
    Poziom 12  
    Witam zamknij wszystkie zawory na zasilaniu tylko zostaw ostatni grzejnik otwarty. Zobaczysz czy będzie całkowicie ciepły. Jeżeli tak to trzeba wykonać kryzowanie instalacji. Jeżeli nie nagrzeje ostatniego grzejnika to trzeba szukać jakiegoś ograniczenia w instalacji