Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawory powrotu grzejnika na imbus !

01 Lis 2013 12:53 56985 34
  • Poziom 9  
    witam!
    problem mam , a właściwie zapytanie , a wiec mam zawory na powrocie widoczne na foto : Zawory powrotu grzejnika na imbus !. Do rzeczy, na zielono zaznaczyłem gwint na który przychodzi zaślepka zakrywająca, na czerwono mozna nałożyć klucz , a na niebiesko imbus i kręcić w prawo albo w lewo. Moje pytanie brzmi , czy nakładając klucz na to co mam zaznaczone na czerwono, moge w całości wnętrze tego zaworu wykręcić i zaślepić zaślepką nakręcaną na gwint (zaznaczony na zielono)?
    Mam wrażenie , ze przepływ jest kiepski , doły grzejników zimne, regulacja imbusem chyba nie do końca działa , właściwie nie mam juz do tego cierpliwości... Chce poprostu poprawić przepływ... troche namieszałem tym co napisałem , ale mam nadzieje , ze zrozumiałe jest.
    Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi. Przepraszam ,jesli w zły dział zamieściłem swoje pytanie... Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    Witam, skoro powrotny zawór jest otwarty na full a nadal jest kiepski obieg to może winne jest kryzowanie zaworu zasilenia, bądź też jakiś paproch przytkał zawór zasilenia i przez to masz kiepski obieg. Jaka to jest instalacja? Co jest źródłem ciepła?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Otwórz na maxa zawór powrotny. Podejrzewam ze na ograniczony przepływ wpływ ma instalacja zrobiona z PP a nie zawór powrotny.
  • Poziom 9  
    piec na wszystko :D 14KW. pompa obiegowa 25/40 1 bieg. Instalacja rury PP.
    buć moze winne kryzowanie , albo tez paproch, Aczkolwiek mnie w sumie tylko interesuje , czy mogę to wnętrze wykręcić, zaślepić i czy będzie działało. Tych zaworów mam juz serdecznie dość , najchętniej wszystkie zmieniłbym na kulowe bo przecież szału dostać mozna. A swoją drogą , w którym momencie tez zawor powrotu jest otwarty na full?.

    (jak pale w piecu tzn zaczynam , to mam np 60 C na wyjściu , a powrót moze z 25... wiec coś nie tak z tymi powrotami, a po 15 minutach powrót robi się ciepły, ale temperatura zasilania spada do 40 ... Czyli szybko nagrzewa , gorzej przepływa , i wychładza . A ja chciałbym sensowny obieg , na piecu 60 powrot 50. Dlatego na moj pusty chłopski rozum , jak wywale te wkładki w sensie zawartość tego zaworu powrotnego , to przepływ powinien być wiekszy ????. . Instalacja w obiegu zamkniętym ( wczesniej było ogrzewanie gazowe) działała dobrze , a na otwartym ma problemy.
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    masiej2 napisał:


    (jak pale w piecu tzn zaczynam , to mam np 60 C na wyjściu , a powrót moze z 25... wiec coś nie tak z tymi powrotami, a po 15 minutach powrót robi się ciepły, ale temperatura zasilania spada do 40 ... Czyli szybko nagrzewa , gorzej przepływa , i wychładza .


    Temperatura spada ponieważ załącza się pompa, a skoro nie idzie nagrzać (jest duży odbiór ciepła) to piec jest za słaby.
    Podaj powierzchnię grzewczą budynku, ilość i wielkość (moc) grzejników.
  • Poziom 9  
    pompa pracuje cały czas. To nie wina słabego pieca czy grzejników .
    chodzi mi o sam przepływ. On trwa zbyt długo, jest za słaby i chodzi mi tylko o jego zwiększenie. Nie o podniesienie biegu na pompie na 2 czy 3 , tylko pozostanie na 1 biegu , ale zwiększenie przepływu.
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Większy przepływ da to, że jeszcze szybciej wychłodzi Ci piec. Ale skoro tak się upierasz, to skoro odkręcenie kryz na full nic Ci nie daje, to masz jak pisali przedmówcy, gdzieś przytkane lub za mała średnica rur, lub za słaba pompa.
    Więc:
    Duduś74 napisał:

    Podaj powierzchnię grzewczą budynku, ilość i wielkość (moc) grzejników.
  • Poziom 9  
    powierzchnia grzewcza ok 95m2. Grzeniki 3 120cm v22, 3 grzejniki 180cm v22, oraz 2 małe drabinki w łazienkach.
  • Poziom 35  
    14kW mocy kotła to jest dla tej powierzchni mieszkania moc "z naddatkiem". Napewno przyczyną złego grzania jest słaby przepływ. Jakie są zawory na zasilaniu grzejników? Jeśli nowoczesne (z głowicą termostatyczną), to po zdjęciu głowicy można zmienić nastawę (kryzowanie). Może być też tak, że kryzowanie jest OK, ale głowica termostatyczna zdławiła przepływ, gdyż wyczuła, że pomieszczenie osiągnęło zadaną temperaturę (zmniejszenie przepływu powoduje to, że grzejnik staje się chłodny właśnie na dole, chociaz na ogół potrzeba więcej ciepła od nóg niż od pleców). Tak może nieraz być, zwłaszcza przy przewymiarowanych grzejnikach. Trzeba sprawdzić, czy przekręcenie głowicy termostatycznej w położenie na wyższą temperaturę w pomieszczeniu spowoduje lepsze grzanie dołem. Jeśli nie, to winne jest kryzowanie (zawór termostatyczny mógł się także zamulić) lub zbyt małe przekroje rurek.
  • Poziom 21  
    Sprawdź na wszystkich grzejnikach zasilanie i powrót, czy są duże różnice i jak to się zmieni gdy włączysz pompę na większą prędkość.
  • Poziom 9  
    grzejniki mam głównie ustawione na N lub na 7 ( to na zasilaniu grzejnika) a na powrocie ten "super" zawór nie wiem jak ustawić , czy w lewo czy w prawo ? ( stąd tez pomysł by tę całą wkładke wykręcić , o ile cokolwiek to da , moim zdaniem tak ). Pompa jest na powrocie.
    jesli ustawie pompe na 2 lub 3 bieg , to przestaje grzać najwyższy grzejnik czyli drabinka w łazience , natomiast rura która idzie do naczynia zaczyna się robić ciepła mniejwiecej w połowie.
    tak wiec , grzejniki na zasilaniu się ładnie nagrzewają , aczkolwiek powroty są zimne. Tak wiec , ponawiam moje pytanie które zadałem na "dzień dobry" czy moge wykręcić wnętrze tych zaworów powrotu i zaślepić? czy to zwiększy moj oczekiwany przepływ , tak by powroty również były ciepłe ??
  • Poziom 21  
    Pewnie tak jak wszystkie zawory, kręcąc w lewo- otwieramy, w prawo - zamykamy. Jeśli jest kulowy, to można zrobić obrót o 90*, jeśli zwykły , to można zrobić kilka obrotów. Wnętrze zaworu można wyjąć i zaślepić korkiem, ale do tej operacji trzeba spuścić wodę z instalacji.
  • Poziom 9  
    Dziękuje serdecznie , za odpowiedź dotyczącą wyjęcia wnętrza zaworu.
    A teraz pytanie , czy wyjęcie jego i zaślepienie zwiększy przepływ ??
  • Poziom 21  
    Prawdopodobnie niewiele. Raczej przypuszczam że, jakiś syf gdzieś przytkał odpływ i przydałoby się płukanie. A tak na marginesie, czy nie słychać gdzieś "ciurkania"?
  • Moderator - Na Wesoło HydePark
    Możesz wykręcić środek z zaworu i zakręcić kapturek ( oczywiście z uszczelką) i przepływ może się ciut zwiększy. Ale zasada jest taka, jeżeli piec się "gotuje, a grzejniki nie grzeją lub słabo grzeją, to masz problemy z odbiorem ciepła czyli: za małe grzejniki, za mała średnica rur, przydławione grzejniki, rury itp.
    A jeżeli na piecu nie możesz osiągnąć temperatury to oznacza słabą moc pieca.
    Jeżeli jest to piec na wszystko to weź pod uwagę, że moc i sprawność pieca jest podawana dla określonego gatunku, rodzaju opału. W większości (pomijam kotły zagazowujące na drewno) moc i sprawność jest podawana dla węgla kamiennego. Co to oznacza w praktyce, paląc wszystkim, moc takiego pieca spada z rzekomych 80 kilku procent do około 50 % i później jest zdziwienie: piec OK, a słabo grzeje.
  • Poziom 9  
    Nie słychac zadnych dziwnych dzwięków. To co lepiej zostawić , czy wykręcać ?
    sam juz nie wiem...
  • Poziom 21  
    Zawór na odpływie jest po to, że gdy zajdzie potrzeba demontażu grzejnika, to zamykamy oba zawory, podkładamy kuwetę pod grzejnik i zdejmujemy. Idziemy z nim na zewnątrz domu i płuczemy.
  • Poziom 17  
    Zrób zdjęcie tej pompy w kotłowni jak jest zamontowana. Sprawdz filtr czy jest czysty. Jeśli możesz (masz zawory odcinające) odkręć 4 śruby ampulowe i sprawdź czy wirnik nie jest zabity, czymś lub stopiony i czy sie kręci po załączeniu pompy. Sprawdź zawór róznicowy czy nie zawiesiła sie kulka po włączeniu pompy powinno być słychać uderzenie kulki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Witam
    1 Zawór grzejnikowy powrotny, jest właściwy i absolutnie nie nalży go wymieniać
    na kulowy - zawór kulowy, jest przeznaczony do instalacji np cwu, zw
    2 Zawór grzejnikowy powrotny, odkręcając imbus w lewo otwieramy max pod
    nakrętkę 100% - nie należy usuwać wkładki
    3 Słaby przepływ we wszystkich grzejnikach może oznaczać zapchany filtr przed
    pompą co
    4 jeżeli kocioł nie osiąga temperatury, - zbyt mała moc kotła, słaba kaloryczność
    paliwa.
    5
    Cytat:
    Do rzeczy, na zielono zaznaczyłem gwint na który przychodzi zaślepka zakrywająca, na czerwono mozna nałożyć klucz , a na niebiesko imbus i kręcić w prawo albo w lewo

    od kogo oczekujesz porady-osoby której musisz wyjaśnić jak wygląda zawór powrotny?

    Teraz moja rada:
    Otwórz wszystkie zawory powrotne, i sprawdź filtr przed pompką CO, obserwuj temperaturę na wszystkich grzejnikach.
    Zrób zdjęciem lub narysuj schemat podłączenia pompy co, napisz czy układ jest stary czy nowy, napisz ile metrów kwadratowych ogrzewasz, i jakie jest ocieplenie budynku.
    Piszesz że zwiększenie obrotów pompki powoduje ograniczenie przepływu - to musi być jakiś błąd w instalacji.

    Zawory powrotu grzejnika na imbus !
  • Poziom 16  
    das160 napisał:
    Teraz moja rada:
    Otwórz wszystkie zawory powrotne, i sprawdź filtr przed pompką CO, obserwuj temperaturę na wszystkich grzejnikach.
    Zrób zdjęciem lub narysuj schemat podłączenia pompy co, napisz czy układ jest stary czy nowy, napisz ile metrów kwadratowych ogrzewasz, i jakie jest ocieplenie budynku.
    Piszesz że zwiększenie obrotów pompki powoduje ograniczenie przepływu - to musi być jakiś błąd w instalacji.


    Sprawdź też czy nie masz może zaworu zwrotnego przed pompą ?

    Jeśli masz to zawór zwrotny do przeniesienia za pompę.
  • Poziom 9  
    filtr czyściłem, jest okej. Sprawa wygląda tak , pale w piecu , mam na nim 60st. powrót ok 25st. Po 15 min powrót jest ok 45-50, ale temp na piecu spada również do 45-50.
    Chodzi mi oto , by przepływ był lepszy...
  • Poziom 21  
    Prawidłowa reakcja. Wniosek jest taki, woda musi mieć gdzieś zamknięty obwód przed grzejnikami. Bez rysunku instalacji się nie obejdzie.
  • Poziom 16  
    Dokładnie tak. Narysuj nam.

    Jeśli temperatura zasilania i powrotu jest podobna a grzejniki tylko lekko ciepłe to czy woda w większości nie wraca jakąś krótsza drogą ?
  • Poziom 15  
    Witam
    Cytat:
    Sprawa wygląda tak , pale w piecu , mam na nim 60st. powrót ok 25st. Po 15 min powrót jest ok 45-50, ale temp na piecu spada również do 45-50.
    Chodzi mi oto , by przepływ był lepszy...


    1 Większy przepływ powoduje zabranie energi z kotła do grzejników, tam następuje przekazanie energii na pomieszczenie, i powrót wody zimnej - najczęściej jest to różnica około 20 oC, np 70/50
    2 W twoim przypadku kocioł ma za niską moc, skoro po zasileniu grzejników spada temperatura z 60 do 45 - i żaden większy przepływ nic tu nie zdziała, bo na kotle spadła temperatura, skąd wziąć energię do zasilenia grzejników skoro niema jej na kotle?
    3 Masz jakiś błąd, ale bez zdjęć lub dokładnego szkicu nic ci nie pomogę,
    4 Napisz czy układ jest stary czy nowy, napisz ile metrów kwadratowych ogrzewasz, i jakie jest ocieplenie budynku, ile masz grzejników - są to ważne dane
    5 jeżeli masz zawory grzejnikowe z automatyczną głowicą, odkręć głowice i sprawdź czy iglica nie jest zapieczona i czy wraca na pozycję otwartą.
    6 Jeżeli miałbyś problem z przepływem to temper na kotle by wzrastała - brak odbioru energii,
    7 Twój problem leży gdzie indziej, dlatego opisz swoją instalację.

    Zawory powrotu grzejnika na imbus !

    Zawory powrotu grzejnika na imbus !
  • Poziom 9  
    Rysunku niestety nie zrobie , bo instalacja ma 10 lat , nie mam zielonego pojęcia jak idą rury itp. Tak dalekie grzebanie nie ma większego sensu.
    Czyli co , ustawie wszystkie na największy przepływ czyli na N , dolne zawory na imbus maksymalnie w lewo , i to będzie największy przepływ. Chodzi mi tylko oto by grzejniki były całe ciepłe , góra i dół.
  • Poziom 15  
    Cytat:
    Czyli co , ustawie wszystkie na największy przepływ czyli na N , dolne zawory na imbus maksymalnie w lewo , i to będzie największy przepływ. Chodzi mi tylko oto by grzejniki były całe ciepłe , góra i dół.


    Tak to będzie największy przepływ, oczywiście przyjmując że zawory regulacyjne są sprawne.
    Jednak jak sam pisałeś temp na kotle spada do 45oC , to skąd weźmiesz energię do nagrzania grzejników?
    Przepływ rozprowadza energię do wszystkich grzejników, jednak musi ją zabrać z kotła, a u ciebie kocioł zimny.
  • Poziom 9  
    Hmm , wrzuce do kotła coś wiecej niz 1 kawałek drewna :D?
    no własnie , a jesli nie są sprawne ? to w sumie jesli wykręcę z zaworów powrotu wnętrze , to powinien się przepływ poprawić prawda??
  • Poziom 27  
    Zaparłeś się z tym zwiększaniem przepływu. Kocioł jak koledzy piszą masz z naddatkiem, że temperatura na chwilę spada to chyba normalne, bo do kotła wraca zimna z układu. A czy Ty przypadkiem nie próbujesz palić cały dzień tym jednym kawałkiem drewna? Masz jakąś wiedzę jak ten kocioł ogrzewał w poprzednich sezonach?