Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 2 1.8 20 V APG + LPG Check Engine na PB i LPG

01 Lis 2013 18:47 5247 7
  • Poziom 8  
    Seat Toledo 2 1.8 20v APG + LPG
    instalacja Landi Renzo, wtryskiwacze Matrix:
    Praktycznie od zakupu samochodu świeci mi się kontrolka Check Engine.Diagnoza Vag wykazała uszkodzoną sondę lambda.Po wymianie problem powrócił.Gaziarz ustawiający LPG stwierdził że druga sonda też nie pracuje jak powinna.Także ją wymieniłem na nową.Ale problem checka nadal nie znika.Postanowiłem pojeździć na PB.Ale bład mi wyskoczył po 50 km.Po kolejnym sprawdzeniu vag pokazało mi takie błędy :

    P0422- główny katalizator,sprawność poniżej wartości progowej
    P1128- mieszanka za uboga
    P1137- regulacja długookresowa, bieg jałowy mieszanka za bogata

    Ogólnie wszystko jest ok.Bo nie mam problemów ani ze spalaniem ani też z obrotami.Jedynie co mnie denerwuje to ta świecąca kontrolka. Dodam jeszcze że wszystkie filtry są nowe.Instalację regulowałem już 2 razy.Teraz postanowiłem poszukać co jest problemem że mam checka na PB.

    Brat stwierdził że mam walnięty przepływomierz.Pojeździłem trochę z odłączonym przepływomierzem.Auto pracuje jak pracowało bez zmian.Jedyna zauważalna zmiana, jest podczas ruszania.Autko jest jakby bardziej dynamiczne.Ale od razu zapaliła mi się kontrolka TCS.
  • Poziom 9  
    To nie jeździj na gazie na razie. Zubożenie mieszanki, może doprowadzić do wypalenia gniazd zaworowych. Dopóki nie ułożysz map na benzynie, zapomnij o prawidłowym działaniu na gazie. Widać, że mieszanka jest nieprawidłowa, bo przelewa Ci instalka na jałowym, a na obrotach pewnie zubaża. Chyba, że gaziarz cymbał i nie potrafi ustawić. Pojeździj na PB, jak błąd będzie wracał, to szukaj - przepływomierz, sonda, dziura w dolocie, przepustnica, świece, przewody. Trzeba wszystko sprawdzić. Nie wsadza się LPG, jak się ma niesprawną PB, chyba że kłopoty pojawiły się po zainstalowaniu LPG. Wtedy coś gaziarz namącił.

    Te silniki, jak są sprawne to się bardzo dobrze gazują.

    ps. na pewno cymbałem była osoba, która podpinała do VAG-a i stwierdziła uszkodzenie pierwszej sondy lambda po samym kodzie błędu.. Lambda to pewnie błąd wtórny tylko.

    1 błąd to jest błąd drugiej sondy lambda za katalizatorem (tzw podgrzanej) Trzeba sprawdzić jak próbkuje pierwsza, czy daje odczyty i ładnie rysuje sinusoidę oraz czy nie ma przerwy na kablach gdzieś, w przypadku obu sond.

    2 błąd pewnie pochodzi od gazu - zubożona mieszanka przez jej nieprawidłowy skład (albo sonda podała głupotę)

    3 błąd to albo brudny dolot (tak czy inaczej go przeczyść) albo walnięta przepływka lub błąd wtórny, powodowany przez nieprawidłowe działanie sondy

    Sprawdź jeszcze kata, czy nie jest rozbity w środku.

    Powodzenia, innych możliwości nie ma. (no chyba, że pompa paliwa jest uwalona albo filtr paliwa zatkany ale wtedy na gazie by nie wywalał błędów) ;)
  • Poziom 39  
    cosmo-pl napisał:
    1 błąd to jest błąd drugiej sondy lambda za katalizatorem (tzw podgrzanej) Trzeba sprawdzić jak próbkuje, czy daje odczyty i ładnie rysuje sinusoidę

    To prawda, że to jest błąd wykazywany przez drugą sondę (czyli za katalizatorem), ale już nieprawdą jest, że poprawny wykres, to ładna sinusoida. Taką powinna dawać pierwsza sonda (przed katalizatorem) przy pracy w "pętli zamkniętej".
  • Poziom 9  
    Fakt, źle to napisałem. Dzięki za zwrócenie uwagi. Oczywiście pierwsza sonda sinosuiduje.
  • Poziom 8  
    Ogólnie autko kupiłem już z checkeim.Nie wnikałem za bardzo co i jak bo udało mi się je kupić dużo taniej niż się spodziewałem.Filtr paliwa wymieniłem, świece też są nowe.Z tego co teraz kojarze to na którejś wizycie u gaziarza był programowany przepływomierz.Ale nie powiem dokładnie co i jak bo to nie ja jeżdziłem na regulacje tylko kolega.Na dniach sprawdzę inny przepływomierz.I zobaczymy co i jak .Jak to nie pomoże to się ustawiam z mechanikiem.

    Zapooniałem dodac że jeżdżąc na LPG zawsze po skasowaniu błędów check engine powracał mi po 65 km.Ostatnio gdy zrobiłem kilka km na odłączonej przepływce check zaświecił mi się po 105 km.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj wymieniłem przepływomierz.Stary okazał się konkretnie zasyfiony w oleju.Na chwilę obecna zauważyłem że autko zaczęło lepiej przyśpieszać.Trochę pojeżdżę i zobaczymy co się będzie działo.
  • Poziom 8  
    Znowu mam check.Pojawił mi się po 80 km.Auto odżyło po wymianie przepływomierza.Pojawiły się natomiast 2 następujące błędy:
    P0422- główny katalizator,sprawność poniżej wartości progowej
    P1593- sygnał za wysoki poza tolerancja (z tego co znalazłem dokładniejszy opis to :Adaptacja wysokości - sygnał poza tolerancją - mały przepływ dolotu, MAF, przepustnica.
    Teraz mam zamiar pojeździc trochę na PB i zabrać się za czyszczenie i adaptację przepustnicy.
  • Poziom 8  
    Dzisiaj rozwiązałem problem checka engina. Jako że jego powodem była niesprawność katalizatora, druga sonda lambda została wyłaczona w sterowniku silnika. Brak checka jak i innych błędów związanych z klatalizatorem.